شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

طرحی که نیاز به تقویت دارد

یک رمضان دیگر با طرح افطار تا سحر سینماها

سینما آزادی

سینماپرس: امسال نیز با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ویژه اکران شبانه سینماها که با نام‌های «اذان تا اذان» یا «افطار تا سحر» شناخته می‌شود، در سینماهای کشور اجرا خواهد شد.

امسال به‌رغم فروش خوب سینماها در نوروز 96 و رکورد شکنی سینماها در روزهای اولیه سال، این نگرانی وجود دارد که با شروع ماه مبارک رمضان، سینماها با افت فروش روبه‌رو شوند. از این رو پیگیری جدی برای پیاده شدن مجدد طرح اکران «اذان تا اذان» در سینماها وجود دارد؛ طرحی که در سال‌های گذشته و با همکاری نیروی انتظامی برگزار شده و ضمن پر کردن ساعات بعد از افطار خانواده‌ها، باعث رونق اقتصادی سینماها در ساعات مرده اکران شده است. در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آباد، نماینده مجلس می‌گوید: هر نوع اقدام معقولی که بتواند مانع از رکود اقتصاد سینما در ماه رمضان شود، قابل تقدیر است، چراکه سینما بدنه نحیف و آسیب‌پذیری دارد و نباید اجازه داد بیش از این کارگردانان و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی متضرر و از ادامه کار در این حوزه مأیوس شوند. این نماینده مجلس همچنین پیشنهاد می‌کند: مسئولان می‌توانند از فرصت استفاده کرده و قبل از نمایش فیلم‌های سینمایی کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه دو الی سه دقیقه‌ای در جهت تفکر و تعمق جوانان در خواص روزهای ماه رمضان پخش کنند و درواقع با یک تیر دو نشان را بزنند.

 
جمشید جعفرپور، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز معتقد است: طرح «اذان تا اذان» یکی از اقداماتی است که می‌تواند مانع از رکود اقتصادی سینماها و متضرر شدن سینماداران و تهیه‌کنندگان سینمایی شود، چراکه سینماگران چندین سال به دلیل عدم استقبال تماشاگران از سینماها در ساعات روزه‌داری آسیب مالی بسیاری دیدند و اگرچه ایده فعالیت سینماها از اذان مغرب تا اذان صبح راه‌حل‌ مناسبی برای برون‌رفت از این مشکل بود، اما این ایده نیاز به تقویت و به روز شدن دارد. از سوی دیگر با توجه به فروش مناسب سینماها از ابتدای سال جاری، این نگرانی نیز وجود دارد که اکران اذان تا اذان بر روند فروش این فیلم‌ها تأثیر نامطلوبی بگذارد. در عین حال غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش این وعده را داده که در صورت افت نکردن فروش فیلم «نهنگ عنبر سلکشن رؤیا» این فیلم در اکران عید فطر یعنی اولین دوره اکران بعد از ماه مبارک رمضان هم بر پرده سینماها باقی بماند. «نهنگ عنبر2» در آخرین اعلام پیش از ماه مبارک رمضان به مرز فروش 8‌میلیارد تومان رسیده است و می‌تواند در صورت تداوم فروش در ماه رمضان رکورد دیگری برای سینما ثبت کند.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.