شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

پیام تسلیت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای درگذشت حمید آخوندی

حمید آخوندی در نشست خبری فیلم سینمایی«چاقی»

سینماپرس: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با صدور پیامی درگذشت هنرمند فقید، مرحوم حمید آخوندی را که از جانبازان دوران دفاع مقدس بود تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت هنرمند فقید، مرحوم حمید آخوندی تهیه کننده سینما و تلویزیون که از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز بود، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با صدور پیامی این ضایعه غمبار را به جامعه فرهنگی و هنری کشور و نیز خانواده معظم آن مرحوم تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است؛

« مرحوم حمید آخوندی از جمله هنرمندان متعهدی بود که با درک صحیح از شرایط موجود در جامعه ارزشی ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همواره در جهت اعتلای آرمان ها و فرهنگ والای انقلاب مجاهدت کرد و از خود چهره‌ای ماندگار در اذهان همگان بویژه رزمندگان دوران دفاع مقدس و فعالان عرصه فرهنگ و هنر برجای گذارد.

او فرزند زمان خویش بود و بر این اساس در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه های نبرد رسالت انقلابی خود را به جای آورد و به درجه رفیع جانبازی نائل شد و پس از آن دوران نیز با حضور فعال و انقلابی در عرصه هنر و سینما با تولید آثار ارزشی همچون فیلم سینمایی «روز سوم» دِین خود را به شهدا بویژه شهیدان عملیات بیت المقدس که با نثار خونشان خرمشهر عزیز را آزاد کردند ادا کرد.

فیلم سینمایی «ماهور» آخرین اثر حمید آخوندی در مقام تهیه کننده نیز که اکنون مراحل فنی آن طی می شود با موضوع دفاع مقدس است که او هرگز پایان این فیلم را ندید.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با نهایت تاسف درگذشت این سرمایه‌ ارزشمند و تهیه‌کننده هنرمند و جانباز گرانقدر را به جامعه فرهنگی و هنری کشور و نیز خانواده محترم ایشان تسلیت میگوید.

از خداوند منان خواستاریم تا در آستانه ماه پر فضیلت رمضان، روح این هنرمند فقید را با همرزمان شهیدش قرین و مشمول رحمت خود گرداند، انشاالله. »

حمید آخوندی تهیه کنندگی فیلم های سینمایی "روز سوم"، "پایان خدمت"، و دستیارکارگردانی و مشاوره فیلم های سینمایی ارزشی دیگر و همچنین تهیه کنندگی برنامه های تلویزیونی از جمله "صندلی داغ" را در کارنامه هنری خود دارد.

زنده یاد حمید آخوندی صبح روز جمعه ٥ خرداد بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

همچنین یادآور می شود، مراسم ختم این تهیه کننده که از جمله جانبازان و ایثارگران نیز بود، روز دوشنبه 8 اردیبهشت ساعت ١٨:٣٠ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.