شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

پییشنهادی به دولتی که صحبت از اعتدال می کند

لطفاً کمیته‌ای برای رفع توقیف مستندهای توقیف شده هم تشکیل دهید!

فروشنده-پرزیدنت؛آکتور سینما-من روحانی هستم-شب نامه

سینماپرس: برخی فیلم‌ها که طی چند سال گذشته توقیف بوده‌اند قرار است با تشکیل کمیته‌ای رفع توقیف شوند شاید بد نباشد به دور از هر جناح‌ بندی‌ای برای رفع توقیف برخی مستندها که رویکرد انتقادی به دولت دارند، نیز فکری شود.

کمتر از دو سال گذشته ۴ مستند به نام‌های «من روحانی هستم»  که توسط «گروه چندرسانه‌ای شفق» تولید شده است و «شب نامه» به کارگردانی مهدی کرباسی، «فروشنده» و  «پرزیدنت؛ آکتور سینما» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا بورونی در اکران‌های‌شان با مشکل مواجه شده‌اند و تلاش شده که به مرحله توقیف نیز برسند. این در شرایطی است که مستند «من روحانی هستم» نتوانست مجوز اکران دریافت کند و فشارهای زیادی از سوی برخی نهاد ها و سیاسیون به عوامل سازنده آن آمد.

با این‌حال، هر کدام عوامل سازنده این مستندها در زمان رونمایی‌ اثرشان با تهدید به توقیف یا مشکلاتی از این دست مواجه شده‌اند. در مورد بعضی، حتی چندین مرتبه جلسه رونمایی آنها لغو شده است. حالا این پرسش پیش می‌آید که چطور در دولتی که صحبت از اعتدال می‌شود و ظاهرا همواره در محافل رسانه‌ای از نقد و منتقدین استقبال شده، شاهد اتفاقاتی خلاف آنچه که گفته‌اند هستیم.

به نظر می‌رسد حال که قرار است کمیته‌ای به مشکل عدم اکران برخی فیلم‌های سینمایی که طی این چند سال توقیف بوده اند رسیدگی کند بدون اینکه تفاوتی میان محتوای آثار بر اساس جناح‌بندی‌ها قائل شود به دلایل توقیف تعدادی از آثار مستند و سینمایی و رفع آنها نیز رسیدگی کند و شاید بد نباشد که در دولت روحانی به عنوان رئیس جمهور در گام اول مستند «من روحانی هستم» نیز از توقیف خارج شود و به نمایش در بیاید.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.