شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

ذوق زدگی یک مدیر معزول؛

ایوبی؛ از مدیریت ناکارآمد تا تحلیل های آبگوشتی!

حجت اله ایوبی

سینماپرس: باید برای ایوبی، مدیر معزول دولت یازدهم جالب باشد که اگر قیاس را بر این بگذاریم که کسب جایزه دوم یکی از بخش های جشنواره کن نشان از مقام دوم مدرسه ملی سینما در بین مدارس سینمای جهان باشد، پس بنا به همین قیاس بهتر است مدرسه ملی سینما تعطیل شود و بودجه اش در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد!

روز گذشته ۵ خرداد ماه جایزه دوم بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره فیلم «کن» به «حیوان» ساخته بهرام و بهمن ارک از مدرسه ملی سینمای ایران اهدا شد که حجت الله ایوبی رییس سابق سازمان سینمایی در پیامی این موفقیت را تبریک گفت. متن پیام وی به شرح زیر است: «مدرسه ملی سینمای ایران پس از یک سال تاسیس از بین ۶۲۶ مدرسه جهان مقام دوم را در جشنواره کن بدست آورد. آفرین به برادران ارک و همه کسانی که در راه اندازی مدرسه ای به نام سینمای ایران کوشیدند. بدان امید که این دستاورد دولت تدبیر و امید چون گروه «هنر و تجربه» که خود مدرسه ای دیگر است برای سینمای اندیشه، از گزند حوادث روزگار در امان باشد. برادران ارک و خَیل عظیم جوانان خوش ذوق ایران شاد باشند که روزگازشان تازه آغاز شده و این هنوز از نتایج سحر است...»

رئیس معزول سازمان سینمایی مدعی شده است که چون یکی از هنرجوهای مدرسه ملی سینما توانسته مقام دوم را در یکی از بخش های جشنواره فیلم کن از آن خود کند، مدرسه ملی سینما هم در بین ۶۲۶ مدرسه جهان توانسته است مقام دوم را کسب کند.

جالب است که احتمالا حجت الله ایوبی اطلاع ندارد که در سال ۲۰۱۳ آناهیتا قزوینی از فیلمسازان جوان ایرانی که هنرجوی موسسه کاملا خصوصی «کارنامه» بوده، توانسته با فیلم کوتاه «سوزن» جایزه «اول» فیلم‌های کوتاه سینه فونداسیون از جشنواره فیلم کن را دریافت کند.

باید برای این مدیر معزول دولت یازدهم جالب باشد که اگر قیاس را بر این بگذاریم که کسب جایزه دوم یکی از بخش های جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۷ توسط برادران ارگ به واسطه هنرجو بودن در مدرسه ملی سینما نشان از مقام دوم مدرسه ملی سینما در بین مدارس سینمای جهان باشد، پس موسسه کاملا خصوصی «کارنامه» که یکی از هنرجویانش جایزه اول را در سال ۲۰۱۳ کسب کرده، خیلی موفق تر از مدرسه ملی سینمای ایران آن هم با بودجه های کلان دولتی عمل کرده است و بنا به همین قیاس بهتر است مدرسه ملی سینما تعطیل شود و بودجه اش در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد!

شاید اینگونه تحلیل ها از شخصی همانند ایوبی دور از ذهن نباشد چرا که نه تنها سینما را نمی شناسد بلکه اینگونه تحلیل های بی منطق وی طی ۴ سال مدیریت ناکارآمد در سینما زبان زد شده بود، و بهتر است رفع ابهام این تحلیل را به بعد از حل شدن معظل چگونگی محاسبه ۴درصد از جمعیت ایران توسط این مدیر بسپاریم!

نظرات

  • شاهرخ ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۵:۱۹
    1 0
    ایوبی ناکارآمد و مدیر بی کفایتی است. بنده خدا چند تا زبان می داند و خب دانش سینمایی اش در حد عکس انداختن با چهار بازیگر درجه دوست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.