یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

روایتی تکان دهنده از مصائب کودکان سوری در «با صبر زندگی»

خبرآنلاین: وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» درباره مراحل تولید این اثر توضیح داد و گفت: «ما سعی کردیم راوی شادی مردم فوعه و کفریا باشیم.»

مستند «با صبر زندگی» که به روایت مصائب تکان دهنده مردم فوعه و کفریا می پردازد در روزهای گذشته به پایان رسیده و طی روزهای آینده از آن رونمایی می شود.

وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» از اتمام فرایند تولید این مستند خبر داد و گفت: «بعد از تجربه اثر «با مرگ زندگی» که روایتی از آزادسازی شهر های نبل و الزهرا بود؛ تصمیم گرفتیم مستندی با موضوع آزادسازی شهرهای فوعه و کفریا هم بسازیم. فوعه و کفریا در جنوب غرب حلب قرار دارند و دو سال و نیم در محاصره کامل بودند و هیچ کمکی مگر از طریق هوایی به آنها نمی رسید. تا اینکه مطلع شدیم قرار است خانواده‌ها و اهالی فوعه و کفریا با خانواده‌های گروه های مسلح تبادل شوند.»

فراهانی افزود: «پیش فرض ما برای ساخت این مستند این بود که یک اثر حماسی از شور و شوق مردمی بسازیم که بعد از دو سال نیم مقاومت و پایداری حالا قرار است طعم شیرین آزادی را بچشند. ما رفته بودیم تا راوی شادی مردم مقاوم فوعه و کفریا باشیم اما با اتفاق شومی که در انفجار اتوبوس ها افتاد، راوی اندوه بی پایان و عمیق این مردم شدیم.»

کارگردان «با صبر زندگی» اضافه کرد: «مدت پانزده روز در حلب بودیم چون قرار بود در روز اول تبادل صورت بگیرد اما به خاطر اختلافات داخلی گروهک ها تبادل مکرراً به تعویق افتاد و ما مجبور بودیم در محل تبادل حاضر شویم و منتظر بمانیم تا تبادل صورت بگیرد. چند روز هم در کمپ‌ها در کنار مردم فوعه و کفریا بودیم.»

فراهانی تاکید کرد: «باتوجه به اینکه حادثه‌های فوعه و کفریا آن طور که باید مورد پوشش خبری رسانه‌های جهان قرار نگرفت ما تمام تلاش خود را کردیم که این مستند هرچه سریع تر آماده پخش شود تا بتوانیم ذره‌ای از مشکلات و مصائب مردم این دو شهر را به تصویر بکشیم. تمام لحضات ساخت این فیلم و پلان به پلان آن عنایت خدا بود که به اتمام رسید. پیشنهاد من به تمامی مستند سازان این است که به صورت میدانی از وضعیت شهر هایی که روزی در تصرف تکفیری ها بوده اند دیدن کنند تا بتوانند حقیقت را آنگونه که هست با تمام جوانبش به مخاطبان خود منتقل کنند.»

مستند «با صبر زندگی» که مراحل تولید را پشت سر گذاشته است به تهیه کنندگی سیدهاشم موسوی و کارگردانی وحید فراهانی در موسسه روایت فتح تولید شده و مجری طرح این اثر خانه مستند انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.