جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۲

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۵

فلاح پور: مدیران سینمایی دولت یازدهم ضربه های جبران ناپذیری را به سینما وارد کردند/ نگاه باندی و جناحی به اهالی سینما شایسته نیست

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با انتظارات خو از دولت دوازدهم گفت: سازمان سینمایی در دولت یازدهم هیچ گونه کارکرد مثبتی نداشت و نباید همان رویه در دولت جدید تکرار شود تا ما بیش از این شاهد بیکاری و خانه نشینی هنرمندان و سینماگران باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی ۴ سال گذشته رسماً هیچ اتفاق مثبتی در سینمای کشور رخ نداد و تنها ما شاهد شنیدن شعارهای فریبنده و زیبا از سوی مسئولان و مدیران سینمایی بودیم. بیکاری اهالی سینما در این سال ها بیش از گذشته رو به فزونی گذاشت و بسیاری از اهالی سینما مجبور به تغییر شغل شدند.

وی ادامه داد: البته با رفتن آقای ایوبی از سازمان سینمایی و روی کار آمدن آقای حیدریان تاحدودی خیال اهالی سینما از استمرار روند غلطی که سازمان سینمایی پیش روی خود گرفته بود راحت شد چرا که آقای حیدریان سابقه بسیار درخشانی در عرصه مدیریت سینمایی کشور دارد و امیدوارم که حضور ایشان همچنان به عنوان رئیس سازمان سینمایی استمرار پیدا کند. البته آقای روحانی بایستی کمی بیشتر نسبت به وزارتخانه حساس و مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه نشان دهند و فردی دارای صلاحیت، قدرتمند و متخصص را که پای حرف های خود بایستد و دیدگاه های سیاسی و جناحی نداشته باشد را به عنوان وزیر معرفی کنند.

فلاح پور سپس با تأکید بر اینکه  نگاه باندی و جناحی مدیران نسبت به اهالی سینما شایسته نیست تصریح کرد: متأسفانه طی ۴ سال گذشته ما همواره شاهد این نگاه فناتیک از سوی مسئولان سینمای کشور بودیم و همین امر باعث شد تا همواره نزدیکان و دوستان رئیس سابق سازمان سینمایی کار داشته باشند و فعالیت کنند و از بودجه های دولتی استفاده کنند اما سینماگرانی که خویشی و دوستی و نزدیکی با مدیران سینمایی نداشتند خانه نشین شوند و در بیکاری مطلق به سر ببرند.

کارگردان فیلم سینمایی «حرفه ای» خاطرنشان کرد: مدیرانی که پشت میزها می نشینند نباید از خاطر ببرند که این پست ها و میزها و مقام ها زودگذر است و چشم به هم بگذارند دوران مدیریتی شان به پایان می رسد و این نام خوب یا بد است که برای آن ها باقی می ماند!؛ از این رو بهتر است که مدیران سینمایی آینده نگری داشته باشند و با انجام کارهای ناشایست و ایجاد گعده ای از دوستان شان و دادن بودجه های بیت المال به آن ها اکثریت اهالی سینمای کشور را از خود نرجانند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه در دوران مدیریتی حجت الله ایوبی به بهانه های واهی و پوچ مانع حضور فعالیت سینماگران بسیار زیادی شدند اظهار داشت: یکی از سینماگرانی که به او اجازه کار داده نشد خود من بودم؛ در دوران مدیریتی آقای ایوبی بنده شخصاً ۲ فیلمنامه را برای درخواست پروانه ساخت به سازمان سینمایی بردم اما به دلایل پوچ مانع از ساخت آن شدند و ایرادهایی نسبت به فیلمنامه من گرفتند که ۱۰ برابر آن ایرادها و مشکلات در فیلم هایی که مورد تفقد آقایان بود و در سینما تولید و اکران شد و در جشنواره ها جایزه دریافت کرد وجود داشت!

کارگردان فیلم داستانی «بومرنگ» افزود: این نوع نگاه قبلیه ای و عشیره ای در سینما بسیار آسیب زننده است. چطور می شود یک مورد مشترک در ۲ فیلمنامه برای ۲ شخص مختلف ۲ اظهار نظر متفاوت را در پی داشته باشد و برای یکی بسیار خوب و برای دیگری بسیار بد قلمداد شود؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: متأسفانه مدیران سینمایی دولت یازدهم ضربه های جبران ناپذیری را به سینمای کشور وارد کردند و تنها شعارهای زیبا دادند اما رفتارشان با اهالی سینما که جزو گعده دوستان شان نبودند به هیچ عنوان زیبا نبود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.