شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۶

فرح مرزی: بی عدالتی و تبعیض میان اهالی سینما و داشتن غم نان این روزها بیداد می کند؛ به داد سینماگران برسید

نوید فرح مرزی

سینماپرس: نوید فرح مرزی عضو ۲ انجمن «چهره پردازان» و «طراحان فنی و مجریان صحنه» خانه سینما گفت: بی عدالتی و تبعیض میان اهالی سینما و داشتن غم نان این روزها بیداد می کند؛ به داد سینماگران برسید و نگذارید که همچون سال های قبل رفتارهای ناعادلانه بر اساس روابط و دوستی ها در سینما وجود داشته باشد.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر شخصی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود باید فردی را به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب کند که خود از بدنه سینما باشد و مشکلات و دردهای سینما و سینماگران را به خوبی شناخته و درک کرده باشد. خود شخص وزیر هم باید حتماً از اهالی فرهنگ و هنر باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن ساماندهی مناسبی برای جمیع مشکلات هنرمندان در رشته های گوناگون داشته باشند.

وی ادامه داد: مسائل باندی و جناحی و اولویت بندی بر اساس دیدگاه های سیاسی و خط کشی های این چنینی باید در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به طور کل از بین برود. متأسفانه ما طی سال های اخیر شاهد چنین خط کشی های ناعادلانه ای در سینما بودیم که باعث بیکاری گسترده بسیاری از هنرمندان مطرح و خانه نشینی و افسردگی آن ها شد. خانواده سینما خانواده گسترده ای است که باید کارها و بودجه ها و امکانات رفاهی و... به صورت یکسان و عادلانه در اختیار یکایک آن ها قرار بگیرد نه اینکه به واسطه زد و بند و یا دوستی ها و... کارها تنها در بین عده ای افراد خاص تقسیم شود و بقیه افراد سرشان بی کلاه بماند!

فرح مرزی سپس با تأکید بر اینکه رفتارهای غیرمنصفانه و ناعادلانه در سینمای ایران باعث دلخوری و کدورت های بسیار میان اهالی سینما شده است اظهار داشت: مسئولان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید حقوق مادی و معنوی یکایک هنرمندان را به درستی و به بهترین شکل ممکن تأمین کنند برای همه اهالی سینما حق بیمه های تأمین اجتماعی، درمانی و... در نظر بگیرند و در طول سال به فکر معیشت آن ها باشند و با تخصیص امکانات رفاهی گسترده کمی از دردها و آلام هنرمندان را کم کنند.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «در مدت معلوم» خاطرنشان کرد: این روزها بسیاری از هنرمندان پیشکسوت ما در تأمین مایحتاج اولیه زندگی شان درمانده شده اند و این جای بسی تأسف برای فرهنگ و هنر کشورمان است که برخی از زبده ترین و حرفه ای ترین و باتجربه ترین هنرمندانش در شرایطی بغرنج و سخت روزگار بگذرانند و مدیران هم هیچ دغدغه ای برای رفع و حل مشکلات آن ها نداشته باشند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: من بسیار افسوس می خوردم که برخی از بهترین های سینما این روزها در خانه های شان نشسته اند و اصلاً کسی از آن ها یادی نمی کند و نامی و نشانی از آن ها در سینمای ما دیده نمی شود و در عوض بعضاً شاهد حضور افرادی در سینما هستیم که لیاقت حضور در آن را ندارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.