دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

بیانیه هفتم شورای راهبردی تحقیق و توسعه ی سینمای ایران

سینماگران خواستار صنعتی شدن سینما شدند/ بگذارید دولت سینما ، پاینده باشد!

شورای راهبردی سینمای ایران

سینماپرس: در بیانیه شورای راهبردی آمده است: رئیس جمهور منتخب و هیئت محترم وزیران می‌خواهیم که با مصوبه قانونی شدن سینما به عنوان صنعت، به رونق و تأثیرگذاری سینما بیفزایند .

به گزارش سینماپرس، با توجه به شرایط بد سینما و فیلم‌هایی که براساس سیاست‌های غلط سازمان سینمایی باعث کم رونقی سینما نسبت به سال گذشته شده است شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران بیانیه‌ای را با عنوان صنعت سینما منتشر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است: 

بیانیه هفتم

صنعت سینما

تقاضای صنعتی شدن سینما ، چند دفعه باید گفته و شنیده شود ! چند بار سینماگران باید بر ضرورت این امر حیاتی اصرار بورزند! با چه مایه از پی گیری و سماجت و تا کی ؟ چند سال این نیاز سینما لایق بی توجهی ست؟! استدلال ها آورده و آمار و ارقام گفته شده و امروز صنعت سینما ، مطالبه ای حقیقی و عام است . چه خوش باشد که در این دوره ی تازه ، سرانجام نوبت تحقق این بزرگترین آرزوی سینماگران فرا رسد .

از رئیس جمهور منتخب و هیئت محترم وزیران می خواهیم که با مصوبه قانونی شدن سینما به عنوان صنعت ، به رونق و تأثیرگذاری سینما بیفزایند . خطرات و چالش های اقتصادی آن را با پشتیبانی بانک ها و بیمه ، به حداقل رسانده و با شکوفایی سینما به جذب سرمایه و ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند ؛ و سرانجام مدیران سینمایی را به مدد ساختار صنعتی و علمی سینما از دور باطل اداره ی هیئتی این هنر ـ صنعت پیچیده ، وا رهانند .

زمان ، بی پروای ما می گذرد . دولت ها می آیند و می روند . بگذارید دولت سینما ، پاینده باشد .

شورای راهبردی تحقیق و توسعه ی سینمای ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.