دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

سکوت مسئولان سینمایی دولت در مقابل تمجید جشنواره کن از فیلم ضدایرانی

فیلم سینمایی لِرد

کیهان: مسئولان سینمایی که با بودجه دولتی به جشنواره فیلم کن سفر کرده‌اند، هیچ واکنشی به تقدیر این جشنواره از فیلمی در حمایت از فرقه ضاله بهائیت نکردند!

درحالی که هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن، علاوه بر تبلیغ برای رژیم اشغالگر قدس، جایزه یکی از بخش‌های خود را به فیلمی ضدایرانی اعطا کرده، مسئولان دولتی سینما همچنان در مواجهه با این اتفاقات ساکت هستند!

مراسم اختتامیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن فرانسه با اعطای جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به فیلم «لرد» برگزار شد. محمد رسول اف، کارگردان این فیلم، محکوم به فعالیت علیه امنیت ملی است. با این حال، طی سال‌های اخیر فیلم‌هایی را برای جشنواره‌های خارجی ساخته است. وی در فیلم جدید خود تصویری اغراق آمیز و به شدت سیاه از ایران نمایش داده است.
شدت تحریف واقعیت‌ها در فیلم رسول اف در حدی است که حتی روزنامه شرق که معمولا از فیلم‌های جشنواره‌ای حمایت می‌کند نیز از این اثر انتقاد کرده بود.
یکی از محورهای محتوایی فیلم «لرد» حمایت از فرقه ضاله بهائیت است. پذیرفته شدن و همچنین دادن جایزه به فیلمی در ستایش از بهائیت، بی‌ارتباط با حضور وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی به عنوان مهمان ویژه این جشنواره و همچنین تبلیغ برای این رژیم جعلی در فضای جشنواره کن نیست.
متأسفانه مسئولانی که با پول بیت المال به سفر به ظاهر کاری اما دراصل تفریحی کن رفته‌اند، هیچ اعتراضی به سیاست‌های تبلیغی جشنواره کن علیه ایران و به نفع رژیم صهیونیستی نکردند.
گفتنی است پیش از این معاون ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به اعتراض کیهان درباره حضور فیلم «لِرد» در جشنواره کن گفته بود: «نمایش این فیلم در جشنواره کن غیرقانونی است» حال باید منتظر ماند تا ببینیم وزارت ارشاد واکنشی به این قانون‌شکنی‌ها نشان می‌دهد یا همچنان به صورت منفعلانه چشم بر روی هرگونه قانون‌شکنی فرو می‌بندد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.