سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۱۰

فضلی: وزیر ارشاد باید از اهالی فرهنگ وهنر باشد/ تعامل میان مدیران و اهالی فرهنگ و هنر موجبات رشد و توسعه فرهنگی و هنری را در پی دارد

بایرام فضلی

سینماپرس: بایرام فضلی کارگردان و فیلمبردار سینما در رابطه با انتظارات خود از شخص رئیس جمهور و مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم گفت: امیدوارم آقای رئیس جمهور با تدبیر و درایت شخصی را به عنوان وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی نمایند که از اهالی سینما و هنر باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «باز هم سیب داری؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مدت ها است ما شاهد توقیف فیلم هایی هستیم که علیرغم دارا بودن پروانه ساخت و پروانه نمایش توقیف شده اند و مسئولان سینمایی با این کارشان تمامی زحمات و تلاش های تیم سازنده فیلم را که با سختی و مشقت آثارشان را ساخته اند نادیده گرفته اند.

وی ادامه داد: متأسفانه تا به امروز بسیاری از فیلم ها که باید در شرایطی آزاد و عادلانه اکران می شدند توقیف شده اند و سرمایه گذاران این فیلم ها ورشکسته شده و در بلاتکلیفی به سر می برند. بنده معتقدم برخی سوء تفاهم ها باعث بروز چنین مشکلاتی در سینمای کشور شده است و تمامی توجه و تلاش مسئولان سینمایی در دولت دوازدهم باید روی این نکته باشد که چنین سوء تفاهم هایی را به طور مطلق از بین ببرند.

فضلی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی باید از اهالی فرهنگ و هنر باشند اظهار داشت: امیدوارم آقای رئیس جمهور با تدبیر و درایت شخصی را به عنوان وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی نمایند که از اهالی سینما و هنر باشد؛ اینکه یک فرد این چنینی زمام امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست بگیرد به نفع دولت، سینماگران و مردم است چرا که چنین شخصی با دردها و مشکلات و مسائل فرهنگی و هنری به خوبی آشنا است و هنرمندان هم می توانند با وی دیالوگ و ارتباط بهتری برقرار کنند و مشکلات سینما و فرهنگ را از سر راه بردارند.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «دعوتنامه» خاطرنشان کرد: قطعاً اگر فردی از بین اهالی سینما و هنر برای پست های مهم وزارت ارشاد انتخاب شود کنترل عجیبی که مدت ها است روی هنرمندان حاکم شده را برمی دارد و اجازه می دهد تا هنرمندان بر اساس دغدغه ها و علاقه های شخصی شان مبادرت به ساخت آثار خود کنند. متأسفانه مسئولان کنونی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی بر این نکته واقف نیستند که کنترل های فزاینده روی هنرمندان و سینماگران یا باعث بازدارندگی آن ها می شود و یا دیگر شور و اشتیاق تولید آثار فرهنگی و هنری را در آن ها از بین می برد.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: بنده معتقدم ایجاد تعامل میان مدیران و اهالی فرهنگ و هنر می تواند موجبات رشد و توسعه تمامی حوزه های فرهنگی و هنری را در پی داشته باشد و از این جهت آرزو می کنم که مسئولان دولت دوازدهم با چنین رویکردی فعالیت شان را آغاز کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.