دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

با ارسال نامه ای به سینماپرس عنوان شد؛

وعده سازمان سینمایی برای اقدام قانونی بر علیه سازندگان فیلم «لرد»

آرم سازمان سینمایی

سینماپرس: سازمان سینمایی با ارسال نامه ای در خصوص مطلب «وقتی فیلمی لجن پراکن با تخریب ایران و ایرانی، از جشنواره کن جایزه می گیرد!» منتشر شده در سینماپرس، وعده برخورد قانونی با عوامل این فیلم را داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، روز گذشته و در حالی که فیلم سینمایی لرد که فیلمی تخریب گر ایران و ایرانی، تقدیسگر فرقه ضاله وهابیت و ... است، برنده بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن شد، سینماپرس با انتشار مطلبی به سوء مدیریت سابق سازمان سینمایی و ارائه پروانه ساخت به فیلمسازی معلوم الحال انتقاد نمود.

بعد از انتشار این یادداشت، روابط عمومی سازمان سینمایی با ارائه توضیحاتی به انتشار این مطلب واکنش نشان داد.

متن نامه ارسالی از سوی سازمان سینمایی به شرح ذیل است:

«مدیر مسئول محترم سایت سینماپرس

با سلام

احتراماً بازگشت به انتشار خبر «وقتی فیلمی لجن پراکن با تخریب ایران و ایرانی، از جشنواره کن جایزه می گیرد!» در تاریخ ۷ خرداد ۹۶ در خصوص عملکرد سازمان سینمایی درباره فیلم سینمایی «لرد» به اطلاع می رساند؛ پیرو اطلاعیه های قبلی سازمان سینمایی درباره عدم صدور مجوز نمایش فیلم سینمایی لرد:

۱- فیلمنامه ساخته شده مغایر با فیلمنامه ای است که به آن پروانه ساخت داده شده است.

۲- شورای پروانه نمایش به اتفاق آرا فیلم را مردود اعلام کرده است.

۳- حضور فیلم در جشنواره کن غیر قانونی بوده که مراتب حضوراً و کتباً به تهیه کننده و کارگردان فیلم اعلام شده است.

۴- بدیهی است در این خصوص طبق قوانین و آئین نامه های موجود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

با توجه به اینکه سایت خبری سینماپرس، سایت خبری تخصصی سینمایی است و از اخبار سینمایی اطلاع کافی دارد، انتشار این گونه اخبار به منزله نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.»

سینماپرس با تشکر از اقدام قابل تحسین سازمان سینمایی در خصوص وعده برخورد قانونی با عوامل فیلم سینمایی لرد این توضیح را ضروری می داند که در مطلب منتشره از سوی سینماپرس به بند ۱ و ۲ نامه ارسالی سازمان سینمایی اشاره شده و بند ۳ و ۴ این نامه که تاکنون از سوی سازمان سینمایی رسانه ای نگردیده، مطالبه جدی از سازمان سینمایی است که خوشبختانه در این نامه برای اولین بار رسانه ای شده و وعده آن داده شده است. سینماپرس ضمن تقدیر از این موضعگیری، منتظر تحقق وعده داده شده در بند ۴ نامه خواهد بود.

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۲۲:۰۵
    0 0
    امیداوایم سازمان سینمایی به تمام مطالبات اصحاب سینمابرخلاف 4 سال گذشته پاسخ گو باشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.