چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

دکتر اسماعیل آذر:

امیدواریم تاثیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را با تربیت فرزندان شایسته ببینیم

دکتر اسماعیل آذر

سینماپرس: اسماعیل آذر اظهار داشت: امیدواریم تاثیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را چند سال بعد با تربیت فرزندان شایسته در جامعه ببینیم و اگر این مهم انجام شود، حتما باید دست اندرکاران برگزاری این رویداد تشویق شو

دکتر اسماعیل آذر استاد دانشگاه و عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با سینماپرس به اهمیت برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره با توجه به زحماتی که تا به امروز در آن انجام شده است و اطلاعاتی که من از آن دارم مفید بوده است و در آینده نیز می‌تواند راهگشا باشد. اما این نکته مهم را نباید از یاد برد که بعد از اتمام این جشنواره اثرات آن را در قشر کودک و نوجوان و در نگاه کلی‌تر در جامعه ببینیم. باید به این نکته توجه کنیم که در این چند سال چقدر در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان موفق بوده‌ایم و سهم این جشنواره چقدر است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: با خاموش شدن چراغ جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نباید اهداف آن را فراموش کنیم و باید پیامدهای آن را در آموزش کودکان ببینیم و این مسیر را به درستی تداوم ببخشیم.
آذر برگزاری این جشنواره را نقطه قوتی در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: امیدواریم تاثیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را چند سال بعد با تربیت فرزندان شایسته در جامعه ببینیم و اگر این مهم انجام شود، حتما باید دست اندرکاران برگزاری این رویداد تشویق شوند.
وی همچنین در مورد تاثیر ادبیات کودک و نوجوان در این مسیر و در راه تربیت فرزندان جامعه ابراز داشت: تمام نهادهای آموزشی در دنیا دوره آموزشی در دوران کودکی را از پراهمیت ترین دوران آموزش یاد می‌کنند. در حقیقت در این دوران است که ذهن کودکان با مفاهیم الفت پیدا می‌کند و از این منظر ادبیات کودک و نوجوان بسیار حایز اهمیت است، بنابراین در کشورهایی که بخش‌های درسی ادبیات و معلم این حوزه قوی نیستند، فرزندان نمی‌توانند برای جامعه خود مفید باشند.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: از آنجایی که علم آموزش به کودکان و نوجوانان در جهان پیشرفت محسوسی کرده است، باید این موضوع را دریافت که  ما هم باید روش‌های خود را نوین کنیم. به عنوان مثال در چاپ و طراحی کتاب‌ها دقت فراوانی کنیم. نحوه آموزش به کودکان را حتما با روش‌های زیبا و هنرمندانه تلفیق کنیم. در این امر هنر سینما و آثار نمایشی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. ما می‌توانیم بسیاری از مفاهیم ادبیات کودک و نوجوان را با زبان سینما به فرزندان این جامعه آموزش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.