جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

تدارک تلویزیون برای ایام رحلت امام خمینی (ره)

فیلم‌های نیمه خرداد تلویزیون/ پخش ۱۸ فیلم‌سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن

آرم شبکه های تلویزیونی*

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) مصادف با رحلت بینانگذار انقلاب اسلامی و قیام تاریخی ۱۵خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «صنوبر»، «حامی گرگ»، «ترم زمستانی»، «ماه و خورشید»، «جزر و مد ۱و ۲»، «ستاره باران»، «گوی بخار۲»، «چراغ‌های رابطه»، «دره شیرهای سنگی»، «دلشوره»، «بالابان»، «یک خواب کوچولو»، «کیلومتر ۱۴»، «ستاره شرق»، «بخشایش» و «آتشفشان»، «امروز»، «دور افتاده» و «سیارک تاریک» یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) مصادف با رحلت بینانگذار انقلاب اسلامی و قیام تاریخی ۱۵خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «صنوبر» به کارگردانی «مجتبی راعی»، یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره دوران نوجوانی و حدود ۱۳ سالگی حضرت امام (ره) است. در آن سال ها که  به زمان بعد از انقلاب مشروطیت و قبل از کودتای رضاخان برمی‌گردد، شرایط سختی بر زندگی مردم حاکی می‌شود و ناامنی کشور را فرا می‌گیرد. از طرف دیگر، هجوم روس‌ها از شمال و انگلیس‌ها از جنوب شرایط ویژه‌ای را در کشور حاکم می‌کند که فیلم مجموعه وقایع این دوران را به تصویر کشیده است.

حسین محجوب، پریوش نظریه، محمود پاک نیت، زهرا سعیدی و امیر قهرمان‌زاده بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

فیلم سینمایی «حامی گرگ» به کارگردانی «ژان ژاک آنو»، دوشنبه  ۱۵ خردادماه ساعت ۹ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی شانگ شائوفنگ و َان دوئو آمده است: در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰، مرد جوانی به‌نام چِن ژِن به‌مدت ۲ سال از چین به مغولستان می‌آید تا بتواند در ازای آموزش کودکان منطقه از آنها کشاورزی و دامداری را بیاموزد. چن از بزرگ مغول‌ها نکات زیادی در مورد چرخه حیات در طبیعت یاد می‌گیرد. یک روز او به‌همراه بزرگ مغول‌ها به دیدن غزال‌ها می‌رود و نحوه حمله گرگ‌ها را با آنها می‌بیند. چن فردای آن روز به محلی در برف‌ها می‌رسد که غزال‌های شکار شده در آنجا انبار شده‌اند. او متوجه می‌شود که گرگ‌ها غزال‌ها را در این مکان جمع کرده و تا فصل بهار از آنها استفاده کنند... د.

*************************************

فیلم سینمایی «ترم زمستانی» به کارگردانی «رضا بهشتی»، دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان از این قرار است که: دانشجویی به نام امیرمسعود در سال ۱۳۴۲ پس از مدت‌ها به ایران باز می‌گردد. او هر چه تلاش می‌کند خبری از دوست قدیمی‌اش بگیرد، کمتر به نتیجه می‌رسد. طولی نمی‌کشد که درمی‌یابد عوامل مرموزی هر چه نشان از دوست او وجود داشته را پنهان کرده‌اند و حکومت در ناپدید شدن او نقش داشته است. امیرمسعود همچنین می‌فهمد مادرش با نزدیکترین دوست پدرش، سرهنگ عضدی ازدواج کرده و این مسئله او را پریشان می‌کند... د.

هومن سیدی، فریبا متخصص، رسول نجفیان و حمید مظفری بازیگران این فیلم هستند.

********************************************

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «ماه و خورشید» به کارگردانی محمدحسین حقیقی، یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

خلاصه داستان فیلم درباره مختار جوان رزمنده‌ای است که تحصیلات خود را به دلیل رفتن به جبهه نیمه کاره رها می‌کند، اما با خبر پذیرش قطع نامه به تهران برمی گردد و در ادامه رفتن به دانشگاه، با گرفتن نمره‌های ضعیف تهدید به اخراج می‌شود و...

محمدرضا فروتن، حسین محجوب، منوچهر آذر، شهین علیزاده از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «ماه و خورشید» نقش آفرینی کرده اند.

*************************************

فیلم سینمایی «جزر و مد ۱» به کارگردانی سینزیا تی اچ تورینی، یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی الساندرو گاسمان، کلودیا پاندولفی و ویرنا لِیسی خواهیم دید: فرانکو، جوانی از خانواده بسیار مرفه و اشرافی ایتالیا به نام خاندان مایرونی می باشد. وی به همراه مادربزرگش مارکوئیز مایرونی زندگی می کند. مارکوئیز مایرونی دارای رابطه ای نزدیک با سران ارتش و حکومت پادشاهی می باشد و به شدت مخالف کسانی است که تحت عنوان حکومت واحد، با نظام پادشاهی مخالفند و مبارزه می کنند. اما در نقطه مقابل، فرانکو از مخالفان سرسخت حکومت پادشاهی است و با جمعی از دوستانش به مخالفت و مبارزه می پردازند. از سوی دیگر فرانکو قصد ازدواج با دختری به نام لوئیزا را دارد که از طبقه متوسط اجتماع است و با مادر پیرش به تنهایی زندگی می کند. مارکوئیز شدیداً مخالف این تصمیم است و معتقد است فرانکو باید با دختری از طبقه اشراف که در شأن خانواده آنهاست ازدواج کند و ...

*************************************

فیلم سینمایی «ستاره باران» به کارگردانی بهمن زرین پور، دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی عبدالرضا اکبری، قاسم زارع، مینا جعفرزاده، شهرام عبدلی و محمدرضا داود نژاد در چهار قسمت به ماجرای قیام پانزده خرداد و وقایع پس از دستگیری حضرت امام خمینی (ره) می پردازد.

*************************************

فیلم سینمایی «جزر و مد ۲» به کارگردانی سینزیا تی اچ تورینی، دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی الساندرو گاسمان، کلودیا پاندولفی و ویرنا لِیسی خواهیم دید: در اثر این تحریکات، فرانکو مورد بازجویی قرار گرفته و در نهایت دو تن از دوستانش اعدام می شوند. خود او نیز به خاطر مادربزرگش، مورد بخشش قرار می گیرد. از سوی دیگر عموی لوئیزا نیز از کار اخراج می شود و زندگی همگی آنها با مشقات زیادی مواجه می شود. در همین بین فرانکو و لوئیزا صاحب فرزندی به نام ماریا می شوند. با گذشت مدتی از زندگی سخت این خانواده، فرانکو تصمیم می گیرد ...

*************************************

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی «گوی بخار۲» به کارگردانی «کاتسوهیرو اوهتومو»، یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: پسر نوجوان ژاپنی است که در قرن نوزدهم زندگی می‌کند، اختراع خارق‌العاده‌ای به‌نام توپ بخار کرده است. عده‌ای سودجوی غربی به دنبال به‌دست آوردن پسر و گرفتن اختراعش می‌باشند... د.

*************************************

فیلم سینمایی «چراغ‌های رابطه» به کارگردانی «مهدی گلستانه»، دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: لیلا که یک دختر اهوازی است سال‌ها قبل برای ازدواج نکردن با پسر عمویش یوسف، راهی شهر شده با منصور که همکلاسی دانشگاهش بوده ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام‌های مینو و مبین است. او که از منصور جدا شده است؛ متوجه می‌شود برادرش علیرضا به سرطان مبتلا است و باید پیوند مغز استخوان شود. لیلا راهی اهواز می‌شود ولی پدرش که هنوز او را نبخشیده او را به خانه راه نمی‌دهد! در آزمایشاتی که انجام می‌شود مشخص می‌شود؛ مبین می‌تواند به علیرضا مغز استخوان بدهد... د.

شیوا ابراهیمی، رحیم نوروزی و عنایت بخشی بازیگران این فیلم هستند.

*************************************

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «دره شیرهای سنگی» به کارگردانی «مجتبی اسدی‌پور»، یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکـه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم از این قرار است که: ریحانه به‌همراه فرزندش به منطقه اجدادی خود بازگشته است. او خاطراتش را از دوران کودکی و ظلم‌هایی که از سوی حکومت وقت بر ایل رفته برای فرزند خود روایت می‌کند. در این روایت مشخص می‌شود خدایارخان که از بزرگان ایل است قصد دارد تا به‌وسیله برادرزاده‌اش حیدر، یکی از روحانیون مبارز را از راه منطقه بازفت به جنوب برده تا از دست عوامل حکومت دورش سازد. از سویی گرگیج یکی از عوامل حکومت به دنبال دستگیری آنهاست... ت.

در این فیلم، جعفر دهقان، ولی‌الله مؤمنی، زهره حمیدی، کاظم افرندنیا و محسن افشانی هنرنمایی کرده‌اند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «دلشوره» به کارگردانی «داریوش مختاری»، دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکـه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه این فیلم آمده است: لادن در گیرودار یک بحران خانوادگی، ناگزیر عازم سرزمین پدری‌اش در حوالی دریاچه ارومیه می‌شود. حضور لادن در منطقه طی اتفاقی به آشنایی او با خانواده مردی روستایی به نام داداش می‌انجامد. داداش یک شکارچی قدیمی است که اکنون با خشک شدن دریاچه حال و روز خوشی ندارد. غیبت ناگهانی داداش پای یک مهمان ناخوانده را به خانه وی باز می‌کند... د.

در فیلم تلویزیونی «دلشوره»، پرویز فلاحی‌پور، فرشته سرابندی و سارا پهلوانی بازی کرده‌اند.

*************************************

شبکه کودک

فیلم سینمایی «بالابان» به کارگردانی «رضا صافی»، یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۹:۳۰ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: شاهین نوجوانی هجده‌ساله و ساکن بندر بوشهر است. او که سال‌ها پیش پدر محیط بانش را در مواجهه با قاچاقچیان پرنده از دست داده، اکنون به واسطه مشکلات و شرایط پیچیده زندگی خانوادگی بر سر یک دوراهی قرار گرفته است؛ وفاداری به شغل پدر یا پا گذاشتن در راه قاتلین وی. تلاش شاهین در رویارویی با طبیعت و حوادث خشنِ پیرامونش، ماجراهای این فیلم را رقم می‌زند.

در این فیلم سینمایی؛ محمدحسین دریابگرد، صادق زارعی، مریم رنجبر، آریا بهرام نژاد، هادی ارشدپور هنرنمایی کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «یک خواب کوچولو» به کارگردانی «حسین عامری»، دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۹:۳۰ از شبکه امید پخش خواهد شد.

مسلم، جوان نوحه‌خوان به‌همراه همسرش مینا سوار بر یک موتور در جاده با وانتی تصادف می‌کند. راننده وانت علیرغم جراحت سخت مینا و درماندگی مسلم می‌گریزد و مینا فوت می‌کند از این پس، زندگی مسلم رنگی از انتقام به خود می‌گیرد. مسلم جستجویی را برای یافتن راننده متواری آغاز می‌کند و در این مسیر با کسانی آشنا می‌شود که به‌تدریج مسلم بدبین شده و همه را دگرگون می‌سازد... د.

در این فیلم سینمایی؛ ارسطو خوش‌رزم، علیرضا پورمحمد، لیلا جوان و سعید آهویی هنرنمایی کرده‌اند.

*************************************

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «کیلومتر ۱۴/ ۱»، «ستاره شرق»، «بخشایش» و «آتشفشان» پنج‌شنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۳، ۱۹، ۲۰:۳۰ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

*************************************

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «کیلومتر ۱۴ / ۲»، «امروز»، «دور افتاده» و «سیارک تاریک» دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۱۳، ۱۹، ۲۰:۳۰ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.