یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

مدرسه ملی سینما چگونه متولد شد؟

اذعان یک مدیر دولت یازدهم به صرف هزینه های هنگفت برای طرح شکست خورده/ ایوبی می خواست با «مدرسه ملی سینما» خودنمایی کند!

مدرسه ملی سینما

سینماپرس: فرید فرخنده کیش مدیر عامل سابق انجمن سینمای جوانان با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خودش مدرسه عالی سینما را به عدم شناخت ایوبی از سینما و نوعی خودنمایی مرتبط دانست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فرید فرخنده کیش در خصوص طرح شکست خورده مدرسه ملی سینما نوشت: با شروع بکار اولین دولت تدبیر و امید (١٣٩٢)، مدیریت جدید سینمای کشور با قصد ایجاد تغییرات ملموس در سینمای کشور با توجه  به مشکلاتی که برای خانه سینما در دولت قبل پیش آمده بود تصمیم گرفت با تاسیس "مدرسه ملی سینما" به سبک کشورهای دیگر جهان، که حاصل حضور چندین ساله ایشان در خارج از کشور بود، به تعبیری "خودنمایی" کند. این خودنمایی با تعجیل، بدون شناخت مکفی از شرایط آموزش سینما در کشور صورت پذیرفت.

تجربه بیش از سی ساله ی نمونه ی بومی و موفق آموزش دولتی سینما در کشور (انجمن سینمای جوانان ایران) هیچگاه مورد توجه و مشورت قرار نگرفت، شاید عدم شناخت متولی جدید سینما از این خانواده بزرگ مهم ترین دلیل این تصمیم عجولانه بود. تصمیمی که نه تنها باری از شانه های نحیف آموزش برنداشت بلکه با صرف هزینه های هنگفت کسر شده از بودجه آموزش و تولید  در انجمن سینمای جوانان، امکان تجربه های جدید در تولید آثار کوتاه را هم محدود کرد.....

نظرات

  • Mehrnoush ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ - ۱۹:۴۰
    0 0
    درود بر استاد فرخنده كيش، متاسفانه ايوبي هم جوابي كه به اين مطلب داده و جوابي كه گرفته شده باز، اصلا قانع كننده نيست. بد نيست به كارنامه ايوبي بيش از اين ها رسيدگي بشود و پدر خوانده هاي اطرافش مشخص شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.