سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

چرا حاتمی‌کیا این‌بار ساعتش را «به وقت شام» تنظیم کرده است؟

حاتمي كيا

سینماپرس: کارگردان نام آشنای سینمای‌ ایران بار دیگر قلم روایتگرش را برداشته تا راوی مردانی باشد که در حال حاضر دست از تمام راحتیها و لذایذ شسته‌اند و برای راحتی هموطنانشان به آن طرف مرزها رفته اند تا هم مدافع حرم حضرت زینب(س) باشند.

به گزارش سینماپرس، چند وقتی است که ساخت اثری دیگر به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به صدر خبرهای سینمایی کشور تبدیل شده است؛ خبرهایی که حکایت از اثری متفاوت دارند، اثری که در کارنامه درخشان حاتمی‌کیا ثبت خواهد شد. کارنامه‌ای که سالهاست که آثار فاخر بسیاری را در خود ثبت و ضبط می‌کند. حاتمی کیا این بار می خواهد اثر متفاوتی را تولید کند؛ اثری که مرزهای جغرافیایی کشورمان را درنوردیده تا کاری بین المللی شود.

این روزها حاتمی کیا ساعتش را به «به وقت شام» تنظیم کرده است، تا بتواند راوی باشد، راوی مردانی از جنس باکری و همت؛ اما این بار آنها را در فکه، شلمچه و دهلاویه جستجو نمی‌کند، او می خواهد راوی مردانی باشد که در حال حاضر دست از تمام راحتیها و لذایذ شسته‌اند و برای راحتی هموطنانشان به آن طرف مرزها رفته‌اند تا هم مدافع حرم حضرت زینب(س) باشند و هم در برابر ورود اوباش به کشورمان بایستند.

این کارگردان سینمای ایران که پیش از این در فیلم «بادیگارد» راوی زندگی یک محافظ شخصیت شده بود، این بار می خواهد داستانی از محافظان حرم و وطن را برایمان روایت کند. وی اینبار از بازیگرانی چون هادی حجازی فر استفاده کرده است؛ هادی حجازی فری که پیش از این نقش حاج احمد متوسلیان را ایفا کرده بود؛ حاج احمد متوسلیانی که یکی از اسطورهای کشورمان است و هنوز که هنوز است مادران داستان رشادتهایش را برای فرزندان خود روایت می کنند. حجازی فر این بار نیز می خواهد نقش یک قهرمان را ایفا کند، قهرمانی از جنس مدافعان حرم.

حاتمی کیا بار دیگر تصمیم گرفته است جشنواره فیلم فجر را تحت الشعاع اثر خود قرار دهد. کما این که در جشنواره سی و چهارم با «بادیگارد»اش این جشنواره را تحت الشعاع خود قرارداد. جشنواره ای که پرویز پرستویی را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برگزید؛ پرویز پرستویی ای که نقش اول فیلم حاتمی کیا را ایفا می کرد.

این کارگردان سینمای ایران پیش از این محمود کلاری را به عنوان مدیر تصویربرداری خود معرفی کرده بود، محمود کلاری ای که دست آخر به خاطر همزمانی پروژه حاتمی کیا با پروژه ای دیگر مجبور شد که در کنار حاتمی کیا نباشد. وی در گفت و گویی درباره عدم حضورش در کنار ابراهیم حاتمی کیا درباره این تداخل زمانی گفت و بیان کرد که بسیار ناراحت است که در این اثر متفاوتِ حاتمی کیا، در کنار وی حضور ندارد.

تدوین فیلم «به وقت شام» همزمان با فیلمبرداری‌اش صورت می‌گیرد تا مانند برخی از فیلمهای سال گذشته جشنواره فیلم فجر، ناقص روانه جشنواره نشود. حاتمی کیا برای این کار به مهرداد خوشبخت اعتماد کرده است. مهرداد خوشبختی که پیش از این فیلم «عقاب صحرا» را کارگردانی کرده است.

 دست آخر به نظر می رسد داوران جشنواره سی و ششم فیلم فجر کار سختی داشته باشند چرا که مدعیان جدی ای چون «به وقت شام» خواهد داشت؛ البته نمی توان ناگفته گذاشت که کارگردانان دیگر نیز با تمام مهارتشان پای به عرصه رقابت می گذارند.

* تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.