یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

بلاتکلیفی ثبت برخی صنوف سینمایی/۱

کلانتری: انجمن مستندسازان باید یک صنف فرهنگی ثبت شود/ ۲شنبه مجمع عمومی انجمن برگزار می شود

پیروز کلانتری

سینماپرس: پیروز کلانتری عکاس و مستندساز در پی اعلام انحلال برخی از صنوف خانه سینما و برگزاری تجمعات اعتراضی مستندسازان علیه سیاست های انفعالی مدیران این نهاد صنفی گفت: انجمن مستندسازان ۲شنبه مجمع عمومی برگزار می کند و هیأت مدیره خانه سینما هم نمی تواند مانع کار ما شود چرا که ادامه فعالیت ما قانونی است هرچند که از نظر مدیران خانه سینما ما مشروعیت قانونی نداریم.

کارگردان مستند «سالینجر خوانی در پارک شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انجمن مستندسازان صنف قدیمی خانه سینما است و نمی توان فعالیت های این صنف و اعضای آن را که همگی از چهره های برجسته سینمای مستند هستند به آسانی نادیده گرفت؛ ما امروزه میان صنف خود با صنفی که بیرون از خانه سینما به عنوان صنف مستندسازان تشکیل شده به مشکل برخورده ایم و در حال این پرسش از مدیران خانه سینما هستیم که آیا تشکیل یک صنف به عنوان مستندسازان در بیرون از خانه سینما قانونی بوده یا خیر؟

وی ادامه داد: برخلاف شایعات خوشبختانه میان اعضای صنف مستندسازان هیچ اختلافی نیست و ما دچار ۲ دستگی در صنف مان نشده ایم و همه اعضای انجمن بر این امر اتفاق نظر دارند که ما نباید در ذیل وزارت کار ثبت شویم.

کلانتری سپس با تأکید بر اینکه انجمن مستندسازان سینما به عنوان یک صنف فرهنگی و هنری باید زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت برسد اظهار داشت: امیدوارم مسئولان و مدیران خانه سینما متوجه باشند که ما به هیچ عنوان قصد مقابله با آن ها را نداریم و تنها حق خودمان را طلب می کنیم اما متأسفانه گویا برخی از آن ها بر این باورند که ما به مقابله با آن ها برخاسته ایم!

کارگردان فیلم «در خیابان‌های ناتمام» خاطرنشان کرد: فکر می کنم اعضای صنف مستندسازان هیچ مشکلی نداشته باشند اگر ما صنف مان را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کنیم و دیگر در خانه سینما فعالیتی نداشته باشیم چرا که متأسفانه از ابتدای امر و در زمان زنده یاد سیف الله داد هم با صنف مستندسازان مشکلاتی داشتند و خیلی سخت ما را به خانه سینما راه دادند. متأسفانه همواره سینمای مستند به اشکال مختلف در کشور ما نادیده گرفته می شود و اهم توجهات به سمت سینمای داستانی است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: آنچه برای همگی اعضای انجمن مستندسازان سینمای کشور اهمیت دارد طرز برخورد با آن ها است و متأسفانه مسئولان خانه سینما طرز برخورد صحیحی با ما نداشته اند و از این رو ما بسیار مکدر شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.