یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

به کارگردانی محمدعلی طالبی

«پایان رویاها» به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رسید

پایان رویاها

سینماپرس: با اعلام اسامی فیلم‌های بخش «مسابقه سینمای ایران» سی‌اُمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «پایان رویاها» اثر محمدعلی طالبی تیر امسال در اصفهان به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، هیات انتخاب جشنواره فیلم اصفهان متشکل از علی عبدالعلی‌زاده، غلامرضا رمضانی، سیروس حسن‌پور، آزیتا حاجیان و جواد حاتمی اسامی 11 فیلم راه یافته به بخش «مسابقه سینمای ایران» را اعلام کردند.

بر این اساس، جدیدترین اثر سینمایی کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیر 1396 به نمایش در می‌آید.

این فیلم ماجرای پسری است در یکی از روستاهای شمال کشور که با خانواده‌اش زندگی می‌کند. او عاشق اسبی می‌شود که به امانت در خانه‌ی آن‌ها نگه‌داری می‌شود؛ اما این دل بستگی باعث مشکلاتی برای او و خانواده‌اش می‌شود.

طالبی همچون همیشه بازیگران کودک خود را از میان نابازیگرها انتخاب کرده است.  بازیگران این فیلم امیرحسام رضایی، نسرین بابایی، مجید پتکی، محمدحسن رستمی هستند.

گفتنی است که پایان رویاها پیش از این در جشنواره جهانی فیلم فجر نیز به نمایش در آمده است.

«هامون و دریا» در سینماهای کانون اکران می‌شود

کودکان و نوجوانان سراسر ایران از 27 خرداد می‌توانند به تماشای فیلم «هامون و دریا» ساخته‌ی ابراهیم فروزش بنشینند. با آغاز فصل تابستان دور جدید فعالیت‌های کانون نمایش در سطح کشور در حالی آغاز خواهد شد که قرار است فیلم‌های بلند سینمایی در 59 سالن به نمایش در آید.

در اولین گام از روزهای پایانی خرداد اعضای کانون و خانواده‌های علاقه‌مند در مراکز استان‌ها و دیگر شهرها می‌توانند برای حضور در سینماهای کانون اقدام کنند.

هامون نوجوان دوتار نوازی است که به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می‌کند. بین او و دریا دخترعمویش عشقی جاری است تا اینکه بیماری دریا (دختر قالیباف روستایی) هامون و تعدادی از نوجوانان روستا را به کویر می‌کشاند تا آن‌ها با گذر از آن مسیر پرخطر برای دریا دارو تهیه کنند و عشق واقعی این دو دلباخته معنا پیدا می‌کند.

داستان این فیلم از کتاب هامون  و دریا عباس جهانگیریان اقتباس شده و فروزش بر اساس همین طرح، داستان سینمایی خود را نوشته و کارگردانی کرده است.

بر اساس این خبر، مهران گل محمدزاده، محبوبه شاکری، میلاد حاتمی و زهره مرادی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین تورج اصلانی مدیر فیلم‌برداری، بهرام دهقانی و رضا شیروانی تدوین و فردین خلعتبری آهنگ‌سازی فیلم «هامون و دریا» را بر عهده داشته‌اند.

مهدی صالح‌کرمانی به عنوان صدابردار، چنگیز صیاد و مهرشاد ملکوتی به عنوان صداگذار و میکس، محمد طلوع به عنوان مدیر تولید و محمدرضا کریمی‌صارمی به عنوان مجری طرح این اثر سینمایی هستند.

این اثر در سال 1386 ساخته شده است و مدت زمان آن 90 دقیقه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.