چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۹

خسروی: امیدوارم در دولت دوازدهم شاهد حضور سیاسیون در پست های مهم فرهنگی و هنری نباشیم

سودابه خسروی

سینماپرس: سودابه خسروی چهره پرداز سینما در رابطه با انتظارات خود از شخص رئیس جمهور و مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم گفت: امیدوارم در دولت دوازدهم شاهد حضور سیاسیون در پست های مهم فرهنگی و هنری نباشیم؛ فرهنگ و هنر نیازمند حضور مدیرانی با تحصیلات مرتبط هنری و برخاسته از دل این جامعه کوچک است.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «تیک آف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده یقین دارم تا یک مدیر از میان هنرمندان انتخاب نشود مشکلات و دردهای هنرمندان هرگز حل نخواهد شد. سیاسیونی که طی این سال ها بر مسندهای مهم وزارت ارشاد و دستگاه ها و معاونت های تابعه آن تکیه زده اند متأسفانه هیچ یک کمترین شناخت و تخصصی نسبت به هنر نداشتند و این مسأله ضربه های جبران ناپذیری را به حوزه فرهنگ و هنر وارد ساخت.

وی ادامه داد: اگر وزیر و مدیران زیردست وی از میان هنرمندان انتخاب شوند با توجه به شناختی که نسبت به دغدغه های هنرمندان دارند می توانند مشکلات ایشان را برطرف سازند. امروزه در تمامی کشورهای مهم و پیشرفته جهان توسط مدیا و رسانه ها جامعه را روانکاوی و هدایت می کنند اما متأسفانه مدیران فرهنگی و هنری ما نسبت به این مسأله مهم آگاهی و شناختی ندارند و به همین علت است که سینما و سایر حوزه های فرهنگی و هنری به طور کل به حال خود رها شده است.

خسروی سپس با تأکید بر اینکه ما باید نیازهای جامعه را شناسایی کنیم و بر اساس این نیازها دست به تولید آثار فرهنگی و هنری بزنیم اظهار داشت: اگر از ابزار مهمی مانند سینما به طور صحیح بهره برداری شود این رسانه می تواند تأثیرات مثبت و شگرفی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... ایفا کند و جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت نماید.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «یک دزدی عاشقانه» خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از هنرمندانی که مرتب مشغول کار هستند به دلیل نزدیکی ایدئولوژی های شان با مدیران دولتی است!؛ در واقع ما امروز شاهد حضور مدیرانی هستیم که به دلیل سیاسی کاری های شان سرکار هستند و ایدئولوژی های شان نسبت به هنرشان می چربد و این بسیار مایه تأسف و ناراحتی است.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو یکی دیگر از مشکلات اساسی امروز سینمای کشور را عدم توجه به بخش خصوصی و عدم تأمین مالی سینما از سوی دولت برشمرد و گفت: سینمای ایران با بحران های جدی در حال دست و پنجه نرم کردن است. متأسفانه بسیاری از آثار سینمایی بنا به سلیقه مدیران ناآگاه و غیرمتخصص با ممیزی های فراوان روبرو می شوند و مدیران سینمایی در پی آن هستند تا هنرهفتم را بر اساس رویکردهای خاص خود دنبال کنند.

وی افزود: بخش خصوصی به دلیل این گونه عملکرد سلیقه ای نمی تواند حضور چندانی در سینما داشته باشد چرا که سیاست های دولتی با آنچه می تواند باعث رونق گیشه سینماها شود و به نفع بخش خصوصی باشد مغایرت های جدی و اساسی دارد. از این رو مدیران دولتی موظف هستند بودجه بیشتری را به سینمای کشور اختصاص دهند تا حداقل چرخه تولید در سینما از کار نیفتد و خیل بیکاران و خانه نشینان که اغلب جزو متخصصان و چهره های برجسته سینمایی هستند بتوانند در طول سال کار و کسب درآمد داشته باشند.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اگر مدیران سینمایی از عدم تأمین بودجه حداکثری برای سینمای کشور ناتوان هستند بایستی این اجازه را به عوامل سینما بدهند تا آن ها بتوانند بر اساس المان های مخاطب پسند فیلم های شان را تولید کرده و در سینماها اکران کنند تا از این طریق ضمن ایجاد اشتغال در سینما بتوان رونق اقتصادی را نیز برای آن شاهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.