جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۱۱

لقمانی: نیازمند چشم انداز وسیع و عمیق فرهنگی توسط دولتمردان هستیم/ اگر مدیران طبق روال گذشته به کارشان ادامه دهند جای امیدواری نیست

علی لقمانی

سینماپرس: علی لقمانی فیلمبردار سینما در رابطه با انتظارات خود از شخص رئیس جمهور و مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم گفت: نیازمند چشم انداز وسیع و عمیق فرهنگی توسط دولتمردان هستیم و آرزو داریم که مدیران و وزرای دولت دوازدهم فراغ از سیاست زدگی و جناح بندی و پاینبدی به افراد تنها دغدغه رشد و توسعه و تعالی کشور در تمامی زمینه ها و به ویژه حوزه مهم فرهنگ و هنر را داشته باشند.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین انتظار ما از شخص آقای رئیس جمهور این است که وزاری ۳ وزارتخانه مهم و حساس که همگی آن ها در حوزه فرهنگ و هنر کشور تأثیرات مستقیمی دارند را از میان افراد قابل، شایسته و دغدغه مند انتخاب کند. وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، جزو وزارتخانه های حساس و مهمی هستند که بایستی وزاری آن ها نه از میان سیاسیون بلکه از میان فرهنگیان و هنرمندان انتخاب شوند.

وی ادامه داد: دولتمردان باید آگاه باشند که این وزارتخانه ها از یکدیگر منفک نیستند و همه با هم می توانند در حوزه فرهنگ کشور تأثیرات مستقیمی داشته باشند و نیاز است که میان آن ها همکاری و همیاری وجود داشته باشد.

این فیلمبردار پیشکسوت سینمای کشور در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: در رابطه با سینما هم آروز دارم شخصی به عنوان رئیس سازمان سینمایی از سوی وزیر ارشاد برگزیده شود که به طور جدی با سینما آشنایی داشته باشد و یا از بدنه اهالی سینمای کشور باشد و یا حداقل تحصیلاتی مرتبط با سینما داشته باشد.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «اشک سرما» با بیان اینکه  اگر مدیران طبق روال گذشته به کارشان ادامه دهند جای هیچ امیدواری وجود ندارد اظهار داشت: ما نیازمند تغییرات جدی در حوزه فرهنگی و هنری کشور هستیم و اگر مدیران بخواهند طبق روال گذشته اشتباهات فاحش خود را تکرار کنند هرگز امیدی به بهبود شرایط فرهنگی و هنری کشور وجود نخواهد داشت.

لقمانی تأکید کرد: مهمترین اتفاقی که سینمای ایران امروزه به آن نیازمند است مطالعه دقیق در رابطه با طراحی و تدوین سیاست ها، برنامه ها و اهداف سینمای کشور است؛ ما خواهان برنامه ریزی درازمدت برای رشد سینمای کشور هستیم و مدیران سینمایی موظفند بر اساس نیازهای جامعه البته با توجه به شرایط فرهنگی و عقیدتی کشور این طراحی ها را انجام دهند.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «عروس آتش» افزود: امروزه وضعیت سینمای ایران اصلاً مشخص نیست؛ ما نه می توانیم مدعی آن باشیم که سینمای ما توسط دولت اداره می شود و نه می توانیم مدعی حمایت از بخش خصوصی برای تولید در سینما باشیم. متأسفانه سینمای ایران هیچ گونه الگویی بر اساس تناسبات فرهنگی کشور ندارد و همیشه مدیران بر اساس سلیقه های شخصی شان این سینما را آنطور که دوست داشته اند به پیش برده اند و این مسأله بسیار غلط است.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم تمامی درخواست ها، آروزها و دغدغه های هنرمندان در هر قشر و صنف و رشته ای در دولت دوازدهم تحقق پیدا کند و ما شاهد کار جهادی و جدی مدیران فرهنگی کشور برای رشد و توسعه این حوزه بسیار مهم و حساس باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.