سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

طنین جشن ملی و غرور ایرانی

واکنش اهالی هنر به صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی

تیم ملی ایران

سینماپرس: دیروز روز شادی بود و تبلور احساس ناب وطن دوستی و نه تنها تماشاگران استادیوم آزادی و هموطنان داخلی بلکه هر ایرانی در هر نقطه دنیا کامش شیرین بود. در این میان هنرمندان ایرانی و فعالان فضای مجازی با انتشار تصاویر و انعکاس یادداشت هایی کوتاه در این جشن ملی و در این غرور ایرانی همراهی دلنشینی کردند.

دیروز روز شادی بود و تبلور احساس ناب وطن دوستی و نه تنها تماشاگران استادیوم آزادی و هموطنان داخلی بلکه هر ایرانی در هر نقطه دنیا کامش با برد 2 بر صفر ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ازبکستان و صعود مقتدرانه یاران کی روش به جام جهانی حسابی شیرین بود. در این میان هنرمندان ایرانی و فعالان فضای مجازی با انتشار تصاویر و انعکاس یادداشت هایی کوتاه در این جشن ملی و در این غرور ایرانی همراهی دلنشینی کردند.

تقریبا اکثر هنرمندانی که عضو اینستاگرام هستند، شادی خود را از صعود ملی پوشان فوتبال در ساعات گذشته بروز دادند و برخی هم البته در هوای بی خبری و فضایی خواب زده نسبت به اتفاقات مهم جاری به سر می برند! در میان ابراز شادی اهالی هنر زیباترین تصویر مربوط به طرحی است برگرفته از پرچم زیبای ایران و یوزپلنگ ایرانی در داخل تصویری از سن پترزبورگ همراه با سلام بر روسیه. پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، عباس غزالی، امیر جعفری، پویا امینی، تینا آخوندتبار، پژمان بازغی، الهام حمیدی، پرستو صالحی، آناهیتا نعمتی، سیاوش خیرابی، برزو ارجمند و بابک جهانبخش چنین طرحی را وارد صفحه شخصی خود در فضای مجازی کرده و ابراز شادمانی از جشن صعود ملی کردند.

بخش زیادی از هنرمندان چنین موفقیت شادمانه ای را مرهون وجود «کارلوس کی روش»؛ مربی مقتدر تیم ملی فوتبال ایران دانستند و در این ارتباط سارا منجزی، عکسی مشترک از خود و کی روش را منتشر ساخت و از او تقدیر کرد. فریدون آسرایی ضمن انتشار عکس مربی پرتغالی او را «بی نظیر» دانست. آناهیتا نعمتی او را مربی درجه یک خواند. علی ضیاء که در این بین پُرکارترین بود. او که تا هتل آزادی و محل استقرار ملی پوشان رفته بود، در پستی جالب برای کی روش نوشت: «شما اصلن هی ناز کن، ما خریداریم!» محسن تنابنده برای کارلوس کی روش نوشت: «سپاس از تو و از مردانت» مهناز افشار ضمن خطاب کردن کارلوس کی روش به عنوان «یک مرد قدرتمند» از او و تیمش تشکر کرد. مازیار فلاحی، شهرام حقیقت دوست و رامین ناصر نصیر نیز تشکر مخصوص خود را نثار کی روش کردند.

اما در میان پست های ویژه می توان از انتشار عکس مشترک رامبد جوان در کنار یوزپلنگ ایرانی توسط این کمدین اشاره کرد که به سبک «خندوانه» ای در پست خود نوشت: «ماشالا ایران». مجید صالحی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران را به حادثه تروریستی اخیر تهران پیوند زد و نوشت: «زنده باد ایران همیشه جاودان. صعود تیم ملی ایران رو به همه ایرانیان، ترک و کرد و عرب و بلوچ و فارس و...همه مردم ایران زمین تبریک میگم. بعد از اون حمله تروریستی وحشیانه که به خاطر شهدای اون کار کثیف حال همگی بد بود، این برد و اتحاد ملت حالمون رو خوب کرد، جای شهدای اون حمله تروریستی سبز، روحشان شاد، یادشان گرامی این پیروزی و صعود تقدیم آن بزرگان.» ساره بیات با انتشار عکس مشترکی از خود و همسر ملی پوشش؛ «رضا قوچان نژاد» حرف اول و آخر را زد و چه فرقی دارد که «گوچی» در بازی دیروز روی نیکمت بود، چرا که همه ملی پوشان یک قلب واحد برای تپیدن دارند و بس.

 امیر آرمان تصویری از خود در استادیوم آزادی با پرچم ایران را منتشر کرد تا بدانیم او هم جزو هزاران ایرانی مستقر در «آزادی» بود. شیلا خداداد هم عکس همسرش در استادیوم آزادی برای بازی دیروز را منتشر ساخت. بهروز تشکر با انتشار سه تفنگدار شمالی تیم ملی از زاویه هم ولایتی بودن درآمد و زیر عکس سیدجلال حسینی و علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی نوشت: «تبریک به ایرانیان عزیز تبریک به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال تبریک به هم استانیهای گیلانی. و تبریک به سیدجلال حسینی، سعید عزت الهی و علیرضا جهانبخش.» بامزه ترین پست شادی هنرمندان از آنِ مهراب قاسم خانی بود که ضمن اعلام آرزوهای تحقق یافته فوتبالی اش مبنی بر قهرمانی پرسپولیس و رئال مادرید و صعود ملی پوشان به جام جهانی با کنایه نسبت به حضور هنرمندان در برزیل 2014 نوشت: «من میرم شلوارکمو بذارم تو چمدون»!

هنرمندان دیگری نیز با انتشار عکس هایی از تیم ملی فوتبال ایران و پرچم سه رنگ مان خود را سهیم در این شادی غرورآفرین دانستند. شبنم مقدمی، داریوش اسدزاده، آتیلا پسیانی، احسان علیخانی، امین حیایی، علی شادمان، دانیال حکیمی، علی مسعودی، سالار عقیلی، شیلا خداداد، فاطمه گودرزی، بهنوش طباطبایی، نیکی کریمی، شبنم قلی خانی، پژمان جمشیدی، علی انصاریان، جواد رضویان، برزو ارجمند، هنگامه قاضیانی، رضا عطاران، ساغر عزیزی، بهنوش بختیاری، لادن طباطبایی، تینا پاکروان، پوران درخشنده، نوید محمدزاده، مریم سلطانی، حامد کمیلی، لاله اسکندری، شهرام عبدلی، ایمان صفا، هنگامه حمیدزاده، نعیمه نظام دوست، مرجانه گلچین، حمید جبلی، محمدرضا گلزار، علی لهراسبی، امیر کربلایی زاده، بهرام رادان، جعفر پناهی، فریبا نادری، هومن حاج عبدالهی، رویا میرعلمی، محمد بحرانی، محسن کیایی، رضا صادقی، الهه حصاری، فلورا نظری، احسان کرمی و رضا رشیدپور هریک با این شادی ملی همراهی کردند و با انتشار عکس و نگارش یادداشت هایی کوتاه حضور سرافرازانه تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی روسیه 2018 تبریک گفتند.

 الهام پاوه نژاد و منصور ضابطیان هم تصاویری از شادی دیشب مردم در خیابان ها برای چنین جشن فرخنده ای را منتشر ساختند و سارا خوئینی ها زیر پستی از شادی ملی پوشان بعد از صعود به جام جهانی براساس ترانه ای نوشت: «برو بالاتر همه ببیننت، حق ما بالاتر از این قصه هاست، برو بالاتر ببینن این و که جایگاه سرزمین من کجاست.»

* آینه نیوز

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.