شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۱۳

عبدی نسب: تأمین بیمه و مسأله تأمین امنیت شغلی سینماگران باید در اولویت کارهای دولتمردان قرار بگیرد

عبدالله عبدی نسب

سینماپرس: عبدالله عبدی نسب عکاس و فیلمبردار سینما در رابطه با انتظارات خود از رئیس جمهور و مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم گفت: متأسفانه سال های درازی است که وعده های شیرین زیادی از سوی مسئولان فرهنگی کشور برای بهبود شرایط زندگی هنرمندان و سینماگران شنیده می شود اما تاکنون عملی نشده است و امیدوارم تأمین بیمه و مسأله تأمین امنیت شغلی سینماگران در اولویت کارهای دولتمردان قرار بگیرد تا ما شاهد برطرف شدن بخشی از دغدغه های هنرمندان و سینماگران باشیم.

فیلمبردار فیلم سینمایی «شهر فرشتگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما با مسئولانی در سینمای کشور روبرو هستیم که فکر می کنند مسائل مهمتری از تأمین نیازهای اولیه و ضروری اهالی سینما وجود دارد و به گفته خودشان به آن مسائل رسیدگی می کنند!

وی ادامه داد: این در حالی است که سینماگران همواره مطالبه تأمین نیازهای ضروری و اولیه خود را توسط دولت ها داشته اند اما تاکنون اندک توجهی به آن ها نشده است. البته صنوف سینمایی در خانه سینما همواره پیگری احقاق حقوق اعضای شان هستند و در هر محفل و جلسه ای درخواست های خودشان را برای تأمین نیازهای اولیه هنرمندان مطرح می کنند.

عبدی نسب در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه علاوه بر تأمین نیازهای اولیه و ضروری اهالی سینما ما خواهان ارتقای کیفی تجهیزات و زیرساخت های سینما نیز هستیم اظهار داشت: تکنولوژی و تجهیزات ما در سینمای ایران بسیار محدود است و ما مجبوریم از لوازم و تجهیزات چند دهه قبل برای تولید آثارمان استفاده کنیم؛ این در حالی است که مسئولان سینمای کشور هیچ تدبیری برای ورود تجهیزات و تکنولوژی روز و مدرن به ایران ندارند.

عکاس فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» خاطرنشان کرد: سینمای ایران از نظر دانش سینماگران چیزی کمتر از سینمای بین الملل ندارد اما متأسفانه تجهیزات و وسایل سینمای ما بسیار فرسوده، کهنه و مستعمل است و هیچ دغدغه ای از سوی مسئولان برای ورود تجهیزات نو و مدرن دیده نمی شود و این مهم باعث می شود تا کیفیت آثار تولید شده در سینمای کشور در بسیاری زمینه ها نتواند به گرد پای آثار سینمای جهان برسد.

وی تأکید کرد: طی سال های اخیر برخی شرکت های خصوصی ورود تجهیزات مدرن سینمایی را در دستور کار خود قرار داده اند؛ از جایی که این گونه شرکت ها هزینه های گزافی را از تهیه کنندگان و سازندگان آثار بابت اجاره تجهیزات شان طلب می کنند، اغلب تهیه کنندگان به دلیل مشکلات عدیده مالی که این روزها به شدت گریبان سینمای کشور را گرفته است ترجیح می دهند که از این گونه وسایل استفاده نکرده و از لوازم و وسایل ارزان تری برای تولید آثارشان استفاده کنند.

عبدی نسب در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم دولتمردان شرایطی را مهیا کنند تا ما به طور جدی دیگر شاهد تکرار اشتباهات گذشته در سینمای کشور نباشیم و همه هنرمندان و سینماگران در هر رشته ای که فعالیت می کنند بتوانند از حداقل ها بهره مند باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.