سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

نظر بازیگر «اشکان» از همبازی شدن با کامبیز دیرباز +عکس

فارس: بازیگر سریال «زیر پای مادر» گفت:‌ کاراکتر اشکان به من نزدیک نبود و من در این بین تنها سعی کردم خود را به اشکان و اشکان را نیز به خودم نزدیک کنم و از این طریق رابطه‌ای دو طرفه بین خودم و او بوجود آورم.

«مجید نوروزی» بازیگر سریال «زیر پای مادر»  گفت: کاراکتر اشکان در این سریال فردی بسیار درونی و چند بُعدی است. او پسر جوانی است که زود احساسی می‌شود و پرخاش می‌کند و خیلی زود هم پشیمان می‌شود. در واقع بسیاری از اتفاق‌هایی که برایش افتاده به احساساتش برمی‌گردد مثل تفکری که به او گفته از کودکی مادرت را از دست دادی، اما بعد از مدتی خلاف این را می‌فهمد.اغلب اتفاق‌هایی که در طول داستان می‌افتد برای اشکان جنبه احساسی دارد و از این لحاظ باید بیشتر با درونیات او آشنا می‌شدم و زندگی گذشته و آینده‌اش را می‌دانستم. قطعا نمایش دادن چنین نقشی بسیار سخت و البته جذاب است،‌ چراکه مخاطب هم در شرایطی نمی‌تواند عکس العمل‌هایش را حدس بزند. 

 زیر پای مادر

وی که دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی است، ادامه داد: کاراکتر اشکان به من نزدیک نبود چراکه اتفاقاتی در زندگی شخصی اشکان می‌افتد که تا به حال برای من رخ نداده است و من در این بین تنها کاری که کردم سعی کردم خود را به اشکان و اشکان را نیز به خودم نزدیک کنم و از این طریق رابطه‌ای دو طرفه بین خودم و او بوجود آورم. از این طریق تمام تلاشم را به کار بستم تا اتفاقی که قرار است مقابل دوربین بیفتد، باورپذیر باشد و رابطه واقعی بین پسر و پدر، پسر و مادر و ... را به خوبی بازی کنم و مطمئنم با هدایت بهرنگ توفیقی و سعید نعمت اله اتفاق خوبی برای این اثر می‌افتد.

نوروزی در ادامه بیان داشت: در تمرین‌ها، آقای نعمت اله و توفیقی درباره نقش با من حرف می‌زدند و اطلاعات کامل را در اختیارم قرار می‌دادند و همین‌ها باعث شد که کم کم شخصیت اشکان را پیدا کنم. همچنین قبل هر سکانس درباره جزئیات آن با یکدیگر صحبت می‌کردیم و از راهنمایی‌ها و اطمینانی که این دو عزیز به من کردند، من نیز خودم را کاملا به این دو سپردم. بسیار خوشحالم و از اینجا از هر دوی آنها تشکر ویژه می‌کنم و معتقدم در دوره‌ای که هنوز بسیاری از کارگردان‌ها به حضور چشم رنگی‌ها در سریال و فیلم‌هایشان بیشتر دقت می‌کنند تا به بازیگر بودن آنها،‌ افرادی مثل سعید نعمت اله برای هنر ما غنیمت هستند که بازیگر بودن بازیگر سریال‌هایش برایش از فیزیک و ظاهر او مهمتر است و این بسیار ارزشمند است. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و کارگردان‌ها به فکر حضور بازیگر در کارهایشان باشند تا حضور چهره‌ها. 
 زیر پای مادر


این بازیگر درباره اولین تجربه تصویری‌اش افزود:‌ به عنوان یک بازیگری که تحصیلاتم در همه مقاطع رشته بازیگری و کارگردانی بوده است معتقدم باید همه مدیوم‌ها را بشناسم. اما اوایل سخت است و با استفاده از تکنیک‌هایی که ما در بازیگری یاد گرفتیم می‌تواند ممکن باشد. همه مدیوم‌ها به یک اندازه برایم جذابیت دارند چراکه بازیگری برایم هیجان انگیز است و دوست دارم تا در همه مدیوم‌ها کار کنم. بعد از این سریال هم هنوز تصمیمی ندارم که کدام ژانر و مدیوم را دنبال کنم و در لحظه تصمیم می‌گیرم و می‌گذارم تا در لحظه خودش اتفاق بیفتد.

بازیگر سریال «ماه  پلنگ» در ادامه درباره همبازی شدن با کامبیز دیرباز نیز بیان داشت: کامبیز دیرباز در این سریال نقش پدر من را بازی می‌کند. او برای اولین بار نقش یک پدر را در تلویزیون بازی می‌کند که فکر می‌کنم این موضوع برای خودش هم جذابیت دارد. همبازی شدن با دیرباز برایم بسیار جذاب بود و همانطور که او خود را به نقشش نزدیک می‌کرد، من هم سعی می‌کردم فاصله‌ام را با نقش زیاد کنم. امیدوارم شکل رابطه پدر و پسری که من و آقای دیرباز داریم، در ماحصل کار به خوبی شکل گرفته باشد و مردم از تماشایش لذت ببرند. من و او در پشت صحنه رابطه دوستانه‌ای با یکدیگر داشتیم و فکر می‌کنم با گریم خوبی که در این سریال دارد، کاملا پدر من شده است.

وی با اشاره به داستان این سریال رمضانی گفت:‌ در کل ارتباط خوبی با داستانی که نعمت اله به نگارش درآورده است، برقرار کردم. و معتقدم روند داستان و اتفاقاتی که می‌افتد خیلی درست و حرفه‌ای است و نسبت به سریال‌های ایرانی تفاوت بسیاری دارد.

این بازیگر درباره حضورش در سریال «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی نیز بیان داشت: خیلی خوشحالم که فرصت کوتاهی برای حضور در این سریال در اختیارم قرار داده شد و توانستم با آقای نعمت اله و توفیقی همکاری کنم. همکاری با نعمت اله خیلی جذاب است چراکه مطمئنید نویسنده کارش را به خوبی بلد است و کارگردان هم قبلترها خودش را ثابت کرده است و من بازیگر هیچ دغدغه‌ای از بابت خوب یا بد شدن کار ندارم.

وی درباره بازی خود در این سریال نیز گفت:‌ در این سریال خودم را به آقای نعمت اله و توفیقی سپردم و بیش از این نمی‌توانم درباره بازی‌ام نظری دهم به این دلیل که باید بازخورد مخاطبان را دریافت کنم.

این بازیگر درباره شباهتی که بین چندین کاراکتر او در سریال‌های مختلف دیده می‌شود، گفت: کاراکترهایی که در این چند سریال بازی کردم رگه‌هایی مشترک از لحاظ ناهنجاری‌ها با هم داشتند، اما خب نمی‌توان گفت دقیقا شبیه به هم هستند و قطعا در برخی ویژگی‌ها متفاوت از یکدیگرند.

بازیگر سریال «چرخ فلک» در ادامه بیان داشت:‌ در مدتی که مشغول تصویربرداری بودیم، از همکاری با تمام بچه‌های گروه که همگی حرفه‌ای بودند،‌ از کارگردان و نویسنده گرفته تا بازیگران نکات بسیاری را یاد گرفتم. من نسبت به همه این دوستان تجربه کمتری دارم و در کنارشان کسب تجربه کردم. در این مدت پیشنهادهایی در حوزه تئاتر داشتم، اما آنقدر سریال «زیر پای مادر» برایم جذابیت داشت که همه آنها را رد کردم تا با انرژی خوبی سر این کار حاضر باشم.

نوروزی با اشاره به ادامه روند بازیگری خود بعد از پخش این سریال نیز بیان داشت:‌ همه فکر و ذکرم درخشیدن در این کار بوده است و بعد از پخش باید درباره این مسائل تصمیم بگیرم.

 «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی سعید نعمت اله و تهیه کنندگی زینب تقوایی در ماه رضان هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.