سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

عباس لاجوردی:

نفوذی‌ها نمی‌خواستند «جشن تولد» دیده شود

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

جوان: سینمای بعد ازانقلاب اسلامی بایدنمودسینمایی اسلامی وانقلابی وبیان مظلومیت‌ها باشد تا بتوانیم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام به مدداین رسانه تأثیرگذار صدای مردم مظلوم و ستمدیده را به گوش جهانیان برسانیم.

سینمای بعد از انقلاب اسلامی باید نمود سینمایی اسلامی و انقلابی و بیان مظلومیت‌ها باشد تا بتوانیم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام با وجود همه سلطه‌گری‌های رسانه‌های غربی برای تحریف اخبار و به انحراف کشاندن افکارعمومی ما به مدد این رسانه تأثیرگذار صدای مردم مظلوم و ستمدیده را به گوش جهانیان برسانیم. «جشن تولد» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عباس لاجوردی محصول سال ۱۳۹۴ است که برای حضور در بخش نگاه نو سی وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب گردید.

فیلم «جشن تولد» داستان یک خانواده اهل سوریه را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است. این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله به دمشق که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم زینب کبری (س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند و البته پناهگاه این جمع در مسیر حرم برای مدتی یک کلیسا می‌شود.

این فیلم در زمانی که چند سال است با پدیده داعش و حماسه مدافعین حرم رقم خورده ساخته شده و از معدود آثاری است که سینمای ایران با آن به حقیقت پیش روی خود ادای دین کرده، این فیلم توسط کارگردانی ساخته شده که در عرصه مستند آثار بین ادیانی وی بسیار مهم و جهانی بوده است و قدرت بیانش در مستندسازی ادیان زبانزد است. او پیش از این نیز مستند اثرگذار شمرهای زمان را در مورد حوادث سوریه و فتنه آن ساخته بود. به همین بهانه با عباس لاجوردی کارگردان این اثر به‌گفت‌وگو نشستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.