جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

یادداشت یک مخاطب حرفه ای سینما

آقای حیدریان به خاطر انتصابات غیر کارشناسیتان سپاسگذارم!

محمد مهدی حیدریان

سینماپرس: این انتصابات نشان داد همچنان آقای حیدریان مانند دوره اولیه مدیریت خود در سالهای ابتدایی دهه هشتاد فاقد ایده برای اداره سینمای کشور است.

به گزارش سینماپرس، علی شیرازی در یادداشت خود که متن کامل ان در ذیل می آید یه روند تغییرات سازمان سینمایی انتقاد می کند.

این یادداشت به شرح ذیل است:


"سیر سقوط یک امکان"
ارایش و چیدمان جدید مدیران سازمان سینمایی انجام شد و کمابیش همان طیف و تیم نزدیک به مدیران دهه شصت و اقای حیدریان انتخاب شدند.
پس از انتخاب غلط و پر اشتباه اقای ایوبی برای ریاست سازمان سینمایی در ابتدای دولت یازدهم و به دنبال ان انتصاب وزیر جدید ارشاد و عزل اقای ایوبی همه نگاهها برای ریاست سازمان سینمایی در سال اخر دولت یازدهم به اقای حیدریان مشاور جدید وزیر جدید بود.
اقای حیدریان انتخاب شدند و انتخابات هم تمام شد و اقای حیدریان قرار شد به جای چهار ماه ریاست چهار سال و چهار ماه سکان کشتی سینما را در دست داشته باشند.
اما این چینش جدید مدیران در سازمان سینمایی همه را مبهوت کرد.
این انتصابات نشان داد همچنان اقای حیدریان مانند دوره اولیه مدیریت خود در سالهای ابتدایی دهه هشتاد فاقد ایده برای اداره سینمای کشور است.
انتخاب غلط و پر اشتباه اقای داروغه زاده برای اداره نظارت و ارزشیابی که هنوز استعفای ایشان بعنوان معاونت فرهنگی فارابی در ماههای ابتدایی دولت یازدهم در یادها مانده،انتصاب مشاور بین الملل سازمان سینمایی که فقط جشنواره گردی خارجی کرده و ابتدایی ترین اصل را برای مدیریت بین الملل که دانستن زبان انگلیسی است را فاقد است،و اینکه ایشان همیشه فیلمساز دولتی بوده و از تعامل با بخش خصوصی برای ساخت فیلم عاجز بوده که دیگر اظهر و من اشمس است،تعویض پر از شبهه مدیر مالی سازمان و انتصاب فرد نزدیک به اقای حیدریان با توجه به اینکه قرار است در دوره جدید تولید فیلمهای فاخر از سر گرفته شود،انتصاب مدیر جدید موسسه رسانه های تصویری در حالیکه هیچ عکس و رزومه ای از ایشان در فضای مجازی و غیر مجازی نیست،و از همه بدتر دادن سه پست مدیریتی و مشاوره ای به مدیر عامل خانه سینما که در بهترین حالت یک تهیه کننده متوسط با فیلمهای نفروش و کارگردان هنری افتتاحیه و اختتامیه چندین جشنواره فجر  بوده،و گویا قرار است دبیر جشنواره فجر در سال جاری هم باشد،موارد بالا همه و همه نشان از ناپایداری،عدم شناخت از ظرفیت مدیران فرهنگی نظام،عدم شناخت از ساز و کار تولید و نمایش سینمای ایران و مهمتر از همه عدم شناخت از مقوله بین الملل که جزو وعده های مدیریتی اقای حیدریان بوده را برای اقای حیدریان در پیش دارد.
اقای حیدریان همه مدیران جدید خود را دوستان خود معرفی کرده،با شناختی که از اقای حیدریان بعنوان یک انسان با تقوا،متدین و مسلمان است،اینگونه انتصابات دوستانه و به دور از توانایی به طور قطع در ذهن اهالی سینما و اصحاب رسانه باقی خواهد ماند و چهره ایشان را بعنوان یک مدیر ارزشی و تهیه کننده فیلم محمد(ص)خدشه دار خواهد کرد.
این انتصابات مدیریتی خنثی و دوستانه در سازمان سینمایی کپی پاکیزه و برابر اصل با سیاستهای دولت اقای روحانی است،یعنی قطعا در این چهار سال جدید دولت اقای روحانی قرار نیست اتفاق خاصی در سینمای ایران چه در عرصه تولید و چه در عرصه نمایش بیفتد،و یک چهار سال فرسایشی،نا امید کننده،یکنواخت و استعداد سوز در عرصه سینمایی کشور در پیش است.
اما نکته مهم و از یاد رفته برای اقای حیدریان این است که این انتصابات در روزهایی رخ داد که فرمایش مقام معظم رهبری در باب مقوله اتش به اختیار تفسیرهای گوناگونی را در بین اهالی فرهنگ ایجاد کرده،و تمامی دلسوزان فرهنگی به شور و تکاپو درامدند تا با تفسیرهای خود از این مقوله مهم و جهادی سلایق انقلابی و ارمان گرایانه خود را به عموم جامعه منتقل کنند.
در پایان بعنوان دغدغه مندان و نگرانان  مسائل فرهنگی کشور از اقای حیدریان سپاسگزاریم که با این انتصابات بد و غیر کارشناسی فضا را برای جهادگران فرهنگی مهیا کردند تا در میدان اتش به اختیار به اقدام و عمل انقلابی برامده از اخلاق و انصاف و تعهد و ارمانگرایی خود مشغول شوند.


علی شیرازی"

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.