یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

کارگردان فیلم گلوگاه شیطان عنوان کرد:

فیلم های شهری باید از سیاه نمایی دوری کنند/ لزوم گسترش جشنواره شهر در سراسر کشور

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی، کارگردان سینما معتقد است:هدف جشنواره فیلم شهر، دنبال کردن مفاهیم ارزشمند و ایجاد الگوسازی است. پس آثار جشنواره فیلم شهر باید زیبنده شهرمان باشد.

به گزارش سینماپرس، حمید بهمنی درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم شهر، گفت: برگزاری جشنواره فجر به دلیل نوع نگرش و پردازشی که در برگزاری دارد، جشنواره ای مثبت است. البته اگر هر سال به خروجی سال گذشته خود نگاهی داشته باشند و بررسی کنند که با اکران فیلم ها توانسته اند تاثیر اجتماعی و فرهنگی خود را بگذارند یا خیر! یا اینکه جشنواره تا چه حدی موفق عمل کرده است؟ تا چه حدی موفق نبوده است! تمام این ها موضوعاتی است که به بازخورد جشنواره و آسیب شناسی آن کمک می کند.

وی ادامه داد: بنده با حضور در جشنواره فیلم شهر سال های قبل، فیلم های خوبی را دیدم، علیرغم حمایت ها و اتفاقات خوب باید این سوال را پرسید که تکلیف سازنده آن اثر چه شده است آیا در طول سال او را حمایت کردند تا به ساخت فیلم های بعدی خود بپردازد یا اینکه تمام حمایت ها منوط به جشنواره و آن چند ماه است.

کارگردان «گلوگاه شیطان» با اشاره به این موضوع که این جشنواره را به کلان شهرها هم بسط دهند، تصریح کرد: اگر مسئولان این جشنواره بتوانند برنامه خود را در شهرهای بزرگ همانند، تبریز، مشهد و اصفهان .... گسترش دهند و این موضوع همگانی شود مطمئنا تاثیرات بیشتری دارد و می توانیم شاهد گستردگی فرهنگ ها باشیم.

به گفته بهمنی در بسیاری از جشنواره ها مطالبات به خوبی اجرا نمی شود و اگر هم اجرا شود در مسیر اشتباه گام بر می دارد. جشنواره ها باید موضوعاتی همچون ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ظلم ستیزی، دفاع مقدس را سرلوحه آثار خود قرار دهند.

این کارگردان سینما اظهار کرد: مخاطب علاقه دارد اثری را تماشا کند که کارگردان به خصوصیات مردمی بودن و خالص بودن توجه داشته است و اثر از هرگونه سیاه نمایی به دور باشد، اثری که در راستای ارزش ها و تعالی انسانی ساخته شده باشد بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

وی با اشاره به نوع پرداخت فیلم های شهری در تهران اضافه کرد: موضوعات و فضاهایی مانند پارک ها، نوع ساختمان سازی، وسایل نقلیه عمومی(مترو، تاکسی، اتوبوس)، تهیه آبرسانی، سیستم شهری را می توان در ساخت فیلم ها استفاده کرد در حالیکه عده ای دنبال سیاه نمایی هستند و از همه معضلات غول عظیم می سازند. کاش این خصلت را داشته باشیم که بدی را در کنار خوبی بیان کنیم، مسلما اگر موضوع بدی وجود دارد در کنارش موضوع خوب هم هست تنها بدی ها را بزرگ نکنیم و بگوییم که همه چیز از اساس بد است. نگاه منصفانه به موضوعات پیرامون خود داشته باشیم

بهمنی ادامه داد: به اعتقاد من، هدف جشنواره فیلم شهر، دنبال کردن مفاهیم ارزشمند و ایجاد الگوسازی است. پس آثار جشنواره فیلم شهر باید زیبنده شهرمان باشد. مسلما پرداختن به سیاه نمایی آسان است ولی پرداخت به ارزش ها سخت، پس کاری کنیم که مسیرمان با هدف مان یکی باشد. یعنی به موضوعاتی همچون امید به زندگی، سالم زیستی، پاک بودن و محیط زیست سالم بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.