دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

در نامه ای سرگشاده به رئیس سازمان سینمایی؛

انتقاد از خرید احتمالی «رستاخیز» به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان

محمدمهدی حیدریان

سینماپرس: هرچند بحث خرید فیلم رستاخیز از نتایج مستقیم سوء مدیریت و ناکارآمدی ایوبی در ریاست سازمان سینمایی است و پیش از این نیز سینماپرس خبر مربوط به اخذ این تصمیم در دوره مدیریت وی را منتشر نموده بود، ولی به هر ترتیب اجرایی شدن این موضوع در زمان مدیریت حیدریان قطعا وجه مثبتی برای وی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، یکی از مخاطبین سینما با نگارش نامه ای سرگشاده به محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی به خرید فیلم سینمایی رستاخیز با قیمت گزاف انتقاد کرد. هرچند این اقدام در صورت تحقق از نتایج مستقیم سوء مدیریت و ناکارآمدی حجت الله ایوبی در ریاست سازمان سینمایی است و پیش از این نیز سینماپرس [اینجا] خبر مربوط به اخذ این تصمیم در دوره مدیریت وی را منتشر نموده بود، ولی به هر ترتیب اجرایی شدن این موضوع در زمان مدیریت محمدمهدی حیدریان بر مسند ریاست سازمان سینمایی قطعا وجه مثبتی برای وی ایجاد نخواهد کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:


جناب آقای حیدریان
سلام علیکم

از سازمان تحت ریاست و مدیریت شما اخباری می رسد که زیبنده ی جنابعالی با این سابقه درخشان در عرصه مدیریت فرهنگی نیست.
فیلمی ساخته شده بنام رستاخیز،که مثل تمامی فیلمهای مورد دار این چند ساله اخیر برای نمایشش دچار مشکل شده،فارغ از موضوعیت، این فیلم در همان جشنواره ای که نمایش داده شد و در همان اکران یکروزه اش با اقبال مردمی روبرو نشد. اما حالا میشنویم که در یک اقدام غیر منصفانه سازمان سینمایی جهت کمک به مالکان این اثر این فیلم را خریداری کرده است.ایا این رانت ویژه و کمکی که شما به این فیلم کردید شامل دیگر فیلمهای مشکل دار هم میشود؟ تهیه کننده این فیلم هم اکنون مقیم کشور کانادا میباشد و این فیلم مشکلات بسیار جدی حقوقی با شریک خارجی اش دارد،ایا این هماهنگی و رفیق بازی به خاطر این نیست که ممکن است این فیلم در اکران عمومی اش شکست بخورد؟ آیا این کمک مالی با رقم بالا در ادامه کمکهای ویژه به این کارگردان و رفیق قدیمی شما نیست؟


هنوز فیلم قبلی این کارگردان و نمایش آن و شکست آن در اکران در یادها مانده است. آن فیلم ویژه هم در دوران مدیریت شما ساخته و اکران شد.
آقای حیدریان،این فیلم در سازمان تحت مدیریت شما کارشناسی شده و مبلغ یکصد میلیارد تومان فروش برای ان پیش بینی شده است. ایا شما بعنوان کارشناس و مدیر سینمایی کشور واقعا برای این فیلم فروش این چنینی متصور هستید؟یکصد میلیارد تومان یعنی تقریبا فروش کل سینمای ایران در سال نود و پنج. چرا حضرتعالی بعنوان مدیر سینمایی کشور برای اکران این فیلم تلاش نمی کنید تا در یک رقابت عادلانه تکلیف فروش این فیلم روشن شود. همه ما در جریان هستیم که بزرگان دینی ما و مراجع با این فیلم مسئله دارند.  کارشناسان شما برای ارزشیابی فروش این فیلم چه کسانی هستند؟سهم سیزده میلیاردی چگونه برای این فیلم محاسبه شده؟ایا این دست و دلبازی شما برای فیلمهای خانه دختر،ارادتمند...من عصبانی نیستم واشغالهای دوست داشتنی هم اتفاق میفتد؟


آقای حیدریان،از شروع دولت یازدهم تابحال هر ساله از سوی رهبر معظم انقلاب شعار اقتصاد مقاومتی داده شده،اقدام و عمل،تولید و اشتغال و...ایا راه انجام و عملیاتی کردن این شعار در دوره مدیریتی شما این است؟


با این وضع اسفناک بودجه فرهنگی ارشاد و بدهی که موسسات و نهادهای زیر مجموعه ارشاد مثل فارابی و موسسه رسانه های تصویری به سینماگران دارند،ایا رواست به این فیلم از بیت المال خسارت داده شود؟


اقای حیدریان،حتما میدانید مخالف اصلی نمایش این فیلم و پایین امدن ان از اکران شخص رییس جمهور بوده است،یعنی رییس دولت با نمایش این فیلم بدون انجام اصلاحات مخالفت کرده و کارگردان این فیلم که از قضا رفیق شما هم هست به جای اجرای اصلاحات و نمایش این فیلم از شما درخواست غرامت کرده است.

اقای حیدریان،رفیق بازی شما را در چینش جدید مدیرانتان دیدیم که یاداور قضایای بعد از رحلت پیامبر(ص)بود، دادن سه پست حساس را به یکی از متوسط ترین تهیه کنندگان سینمای ایران دیدیم،انصاف و عدالت را به سازمان تحت مدیریت خودتان برگردانید، شما قرار بود رییس و مدیر همه سینما باشید نه فقط خواص و ویژگان. ما را به اشتباه نیندازید که از انتخاب شما خوشحال شدیم.
هنوز معتقدم شما مومن،متقی،متدین و دوستدار اهل بیت هستید،شما را دعوت میکنم به فرازی از نامه مولا علی بن ابیطالب(ع)به مالک اشتر، باشد که خداوند بزرگ عاقبت همه ما را ختم بخیر کند.
(مالک،انصاف را رعایت کن که اگر چنین نکنی ستم روا داشتی،محبوب ترین چیزها در نزد تو در حق و انصاف میانه رو ترین،و در عدل و عدالت فراگیر ترین و در جلب رضایت مردم گسترده ترین باشد،که همانا خشم عمومی مردم خشنودی خواص را از بین میبرد، اما خشم خواص را رضایت همگان بی اثر میکند. خواص و ویژگان جامعه همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل میکنند زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و در خواسته هایشان پافشارتر و در بخششها کم سپاس تر و به هنگام منع خواسته ها نا پذیر تر و در برابر مشکلات کم استقامت تر میباشند.)
اقای حیدریان،ما شما رادوست بودیم اما عملکرد شما تا اینجا ما را به شنیدن دوباره اشعار مولانا و شمس تبریزی ترغیب میکند، اجازه ندهید که بگوییم دلمان برای اقای ایوبی تنگ شده است.

با احترام فراوان
"علی شیرازی"

نظرات

  • مومن ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۳:۰۱
    0 1
    واقعا برای شما متاسفم که این مطلب را نوشتید جواب شما را امام حسین خواهد داد
    • علی ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۵:۲۴
      1 0
      چه ربطی داره، فیلم رو مثل اینکه ندیدی! واقعا حماسه عاشورا دیده نمیشه، بعدشم یه سری کشورهای خارجی پول دادن فیلم ساخته شده، حالا به کی میخوان خسارت بدن؟ به اسم امام حسین چه کار می کنن معلوم نیست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.