چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

نوه کارگردان «بادیگارد» هم دوربین به دست شد

آینه نیوز: به نظر می رسد جمع فیلمسازان خانواده «حاتمی کیا» در حال افزایش است و علاقه به دوربین از «ابراهیم» به فرزندان سرایت کرده و حتی به نوه هم منتقل شده است!

به نظر می رسد جمع فیلمسازان خانواده «حاتمی کیا» در حال افزایش است و علاقه به دوربین از «ابراهیم» به فرزندان سرایت کرده و حتی به نوه هم منتقل شده است!

حالا تصویری از نوه ابراهیم حاتمی کیا منتشر شده است که در کنار پدربزرگ دوربین به دست گرفته و در چشمان کودک و در نگاه پدربزرگ می توان اشتیاق فیلمساز شدن و فیلمساز بودن را دید و اگر این گونه باشد باید دامنه حضور «حاتمی کیا» ها را در نسل های متمادی و برای سال های بسیار طولانی در سینمای ایران ردیابی کرد.

http://ainenews.ir/images/news/2777/thumbs/2777.jpg

اگر گذری به کارنامه خانواده «حاتمی کیا» داشته باشیم، جدا از «ابراهیم» که یکی از مطرح ترین فیلمسازلن سینمای ایران محسوب می شود و هم اکنون در حال پیش تولید فیلمی با موضوع داعش با عنوان «پرواز به وقت شام» است، «یوسف» و «اسماعیل»، فرزندان «ابراهیم» هم دستی در کار سینما دارند.

ابراهیم حاتمی کیا که از او به عنوان «دیده بان سینمای ایران» یاد می شود تنها پسر خانواده بوده و بچه محله قدیمی پامنار است. فیلمسازی را سال ها پیش آغاز کرده و جالب است که اولین استادش در این حرفه «کیومرث پوراحمد» بوده است؛ هنگامی که به توصیه مدیران وقت فارابی برای آشنایی با کارگردانی به پشت صحنه فیلم «تاتوره» رفت.

اسماعیل حاتمی کیا، متولد سال 1366 و پسر بزرگ ابراهیم، سابقه عکاسی و دستیاری در فیلم های پدر را دارد؛ دعوت، چ، بادیگارد و سریال حلقه سبز و نیز جدا از این ها در آثار دیگری همچون دهلیز هم فعالیت داشته است.

یوسف حاتمی کیا پسر دیگر ابراهیم متولد سال 1370 است و در فیلم سینمایی چ دستیار دوم کارگردان بود. او مستندی از پشت صحنه فیلم چ ساخته که شامل 9 آیتم است. یوسف لیسانس سینما با گرایش تدوین از دانشکده سینما و تئاتر دارد و تاکنون چند فیلم مستند و کوتاه همچون «بازی با مرگ»، «آخرین کرنر»، «پایان بی‌ صدا»، «مرغابی‌ های وحشی»، «بازگشت» و «چشم جنگ» را ساخته است. یوسف جدی تر از برادر بزرگترش به دنبال فعالیت حرفه ای سینما است و حالا قصد دارد اولین فیلم بلند سینمایی اش را بسازد.

اما نسل تازه ابراهیم حاتمی کیا که سابقه حضور در پشت صحنه آثار پدربزرگ را دارد، «نورا» نام دارد. نوه حاتمی کیا حتی سابقه قرار گرفتن جلوی دوربین و در برنامه تلویزیونی «صد برگ» به همراه پدرش-داماد ابراهیم حاتمی کیا- را دارد.

از سویی دیگر اعضای خانواده ابراهیم حاتمی کیا هم علاقمند به دنبال کردن آثار سینمای ایران هستند و در بسیاری از برنامه ها و اکران های خصوصی حضور می یابند. چنان که اعضای رسانه و منتقدان سینمایی در هنگام برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد همیشه همسر حاتمی کیا را در کنار شوهر فیلمسازش به عنوان پای ثابت تماشای آثار به یاد دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.