یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

داود میرباقری دست به دامان رئیس مجلس شد

آیا بودجه ساخت «سلمان فارسی» توسط مجلس تامین می شود؟

داوود میرباقری کارگردان  در پشت صحنه مجموعه «شاهگوش »

سینماپرس: داود میرباقری با حضور در مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی؛ رئیس مجلس دیدار کرد و درباره ساخت فیلمی تاریخی با او به گفت و گو نشست. سازنده «مختارنامه» در این دیدار لاریجانی را در جریان روند تولید سریال تاریخی- مذهبی «سلمان فارسی» قرار داد.

روز گذشته(شنبه) داود میرباقری با حضور در مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی؛ رئیس مجلس دیدار کرد و درباره ساخت فیلمی تاریخی با او به گفت و گو نشست. سازنده «مختارنامه» در این دیدار لاریجانی را در جریان روند تولید سریال تاریخی- مذهبی «سلمان فارسی» قرار داد.

این دیدار از آن رو صورت گرفت که میرباقری سال ها است برای ساخت پروژه اش از سوی رسانه ملی پاسخی نیافته است و «سلمان فارسی» همچون پروژه های الف تاریخی دیگر رسانه ملی همچون «حضرت موسی(ع) که جمال شورجه قرار ساختنش را دارد، به بن بست خورده است.

با توجه به این که داود میرباقری در زمان ریاست علی لاریجانی بر صدا و سیما آغازگر ساخت پروژه های عظیم تاریخی دینی با تولید مجموعه تلویزیونی «امام علی(ع)» بوده است، حالا باز هم مرد بانفوذ سیاست را به عنوان حامی برای ساخت پروژه عظیم دیگر خود می داند و با توجه به مشکلات مختلف در رسانه ملی از جمله کمبود منابع مالی، کارگردان کهنه کار آثار تاریخی دست به دامان مجلس و رئیس اش شده است. به خصوص این که مهم ترین و بیشترین آثار تاریخی-دینی تلویزیون در دوران ۱۰ ساله ریاست علی لاریجانی در صدا و سیما کلید خورده و به تولید رسیده است و جدا از سریال «امام علی(ع)» که به کارگردانی میرباقری در سال ۱۳۷۵ به آنتن رسید، تولید مجموعه های دینی «ولایت عشق» و «تنهاترین سردار» توسط مهدی فخیم زاده، «مریم مقدس» توسط شهریار بحرانی و «مردان آنجلس» توسط فرج الله سلحشور در دوران ریاست لاریجانی در بین سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳ رقم خورد.

باید دید رئیس مجلس برای تحقق ساخت پروژه پُرخرج «سلمان فارسی» تنها نگاه حمایتی برای توصیه به رسانه ملی جهت مشارکت در تولید این مجموعه را خواهد داشت و یا این که بنا به سابقه فعالیت های فرهنگی اش و دوستی با داود میرباقری می تواند مقدمات ایجاد ردیف بودجه ای مجزا برای ساخت پروژه عظیم «سلمان فارسی» را فراهم کند!؟ سریالی که نیاز به امکانات و بودجه و زمانی بسیار برای به سرانجام رسیدن دارد و با توجه به رزومه قابل قبول «میرباقری» در ساخت این گونه آثار از نگاه ویژه حمایتی برخوردار خواهد شد.

* آینه نیوز

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.