یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

همکاری طراح «روز واقعه» با سینمای الجزایر

مجید میرفخرایی در نشست خبری فیلم سینمای «پشت دیوار سکوت»

فارس: مجید میرفخرایی مدیر هنری گفت: فیلم «احمد بای» قرار است در سینمای الجزایر ساخته شود. اکثر اکسسوار و دکورها در ایران ساخته می‌شود و به الجزایر انتقال می‌یابد.

مجید میرفخرایی طراح هنری سینمای ایران درباره فعالیت جدید در حوزه سینما گفت: مدتی است فیلمنامه «احمد بای» درباره یکی از مبارزان الجزایر به من ارائه شده است. این فیلم قرار است در الجزایر جلوی دوربین برود و مسئولیت طراحی صحنه و لباس آن را عهده‌دار هستم. فیلم درباره مبارزات الجزایر در زمان عثمانی و استقلال این کشور است. «احمد بای» قهرمان ضداستعمار سده ۱۹ الجزایر است.


وی درباره نحوه کار در الجزایرگفت: مطلع  هستید که الجزایر صاحب صنعت سینما نیست و براساس توافق با تهیه‌کننده قرار است که علاوه بر انجام طراحی صحنه و لباس فیلم، کارگاه‌های آموزشی هم برای فیلم در نظر گرفته می ‌شود تا بتوانیم افراد مستعد را تربیت کنیم و به سینمای این کشور نیزتوجه داشته باشیم.

طراح هنری آثار برجسته سینمای ایران در ادامه درباره نحوه ساخت دکور برای فیلم گفت:  برنامه کاری ما به این صورت است که بخشی از ساخت و سازها در الجزایر انجام می شود، اکثر لباس ها در ایران دوخته می شود زیرا در الجزایر خیاط ماهر چندانی وجود ندارد به جز چند بازیگر اصلی که مجبور هستیم لباس‌هایشان را در الجزایر تهیه کنیم. بخشی از دکورها و آکسسوار در ایران ساخته می‌شود و بخشی از آن نیز در الجزایر آماده می‌شود.

طراح هنری «روز واقعه» در ادامه درباره میزان ساخت و ساز دکورها توضیح داد: بنیان اصلی قلعه‌ها وجود دارد اما بخش داخلی دکورها همگی باید ساخته و آماده شود.

وی درباره کارگاهاه‌های آموزشی و توافق سازمان سینمایی با الجزایر گفت: ورک شاپ ها هم به عهده تهیه‌کننده خانم این فیلم است و ما با مسئولیت بخش خصوصی این کار را انجام می‌دهیم و ارتباطی با توافق سازمان سینمایی و الجزایر ندارد.

بنابراین گزارش، طراحی هنری سریال «موسی» به کارگردانی جمال شورجه نیز برعهده مجید میرفخرایی است. میرفخرایی طراحی هنری «یوسف پیامبر» را نیز برعهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.