شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۹

فارسیجانی: نیروهای انقلابی، ولایتمدار، متعهد و ارزشی بایستی پاسدار و محافظ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باشند/ چرا مسئولان جلوی فجایعی مانند سند ننگین ۲۰۳۰ را نگرفتند

پرویز فارسیجانی

سینماپرس: پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و کارشناس فرهنگی گفت: متأسفانه مقام معظم رهبری از مسئولان کشور خسته و ناامید هستند و از این رو تمامی نیروهای ارزشی و متعهد با آرمان های نظام و انقلاب اسلامی باید تلاش کنند تا ضمن خودکفا شدن با استکبار مبارزه کرده و کشور را از هجوم حملات وحشیانه نجات دهند.

مدیرکل سابق طرح و برنامه شبکه چهارم سیما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت آقا زمانی مسأله مهم فرمان «آتش به اختیار» را مطرح کردند که کشور در معرض بحران و خطر قرار گرفته است. متأسفانه ما در بسیاری زمینه ها شاهد غفلت هایی از سوی برخی مسئولان هستیم و به همین دلیل است که حوزه های مهمی همچون فرهنگ و هنر همواره مورد تهدید و حمله و هجوم افرادی قرار می گیرد که هیچ قرابتی با نظام و انقلاب اسلامی ندارند و سعی دارند تا آسیب ها را در این حوزه ها بیش از پیش کنند.

وی ادامه داد: تعبیر مقام معظم رهبری از این فرمان این است که نیروهای انقلابی، ولایتمدار، متعهد و ارزشی بایستی به خوداتکایی و خودباوری برسند و خودشان پاسدار و محافظ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باشند تا دشمنان، منافقان و بیگانگان آن را به یغما نبرند.

فارسیجانی سپس با بیان اینکه شاید بتوان تعبیر «آتش به اختیار» از سوی مقام معظم رهبری را با برخی فرمایشات حضرت امام (ره) یکی دانست یادآور شد: حضرت امام (ره) هم بارها در برخی سخنرانی ها و فرمایشات شان با عباراتی دیگر تأکید ویژه ای داشتند که ما باید مانع از نفوذ دشمنان و بیگانگان به داخل حوزه های اجرایی کشور بشویم اما متأسفانه این فرامین هیچ گاه آنطور که شایسته بود شنیده نشد و به همین علت هم ما همواره در معرض تهدید و آسیب بوده و هستیم. امام راحل (ره) بارها تأکید داشتند که ما نباید بگذاریم انقلاب اسلامی با دسیسه های مختلف مورد تهاجم قرار بگیرد، اما اسفا که امروز وضعیت به این شکل شده است.

مدیرکل سابق مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌ های سینمایی سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: مسئولان اگر گوش شنوایی داشته باشند باید تذکر مقام معظم رهبری را یک بانگ خطر جدی و هشدار مهم و فوری قلمداد کنند و به حال وضعیت فلاکت زده فرهنگ کشور چاره ای کنند؛ مسئولان باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود که اینک نتیجه آن ولنگاری در حوزه فرهنگ و هنر کشور شده باشند.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: همچنین نیروهای ارزشی باید فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری را با جان دل بشنوند و هیچ گاه از یاد خود نبرند که مسئولیت حفاظت از ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی بر عهده آن ها است و هرگز نباید اجازه دهند تا این مسئولیت ها به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: متأسفانه گویا برخی از نیروهای ارزشی و انقلابی و توده های مردمی یادشان رفته که برای دستیابی به همه آرمان های نظام و انقلاب اسلامی باید تلاش، مجاهدت، ازخودگذشتگی و جانفشانی کرد و ما در حال حاضر نیاز به نیروهای مخلص داریم که جان شان را برای نظام و انقلاب بدهند.

فارسیجانی سپس به بررسی دلایل کم کاری، بی توجهی و غفلت مسئولان اشاره کرد و گفت: برخی از مسئولان به دلیل مطامع دنیوی و مسائل حزبی، قبیله ای و جناحی نسبت به منافع نظام همواره بی توجه بوده اند و تنها به منافع خود فکر می کردند و در بهترین حالت ممکن بر این باور بودند که کارشان درست است!

این مدیر سابق سینمای کشور یادآور شد: زمانی که مقام معظم رهبری با گلایه شدید از مسئولان کشور وضعیت فرهنگی و هنری امروز را به مثابه «ولنگاری فرهنگی» برشمردند متأسفانه هیچ مسئول دغدغه مندی پیدا نشد تا بر اساس دغدغه های ایشان وضعیت فرهنگی کشور را تغییر دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه  مایه تأسف است که حضرت آقا باید جلوی فجایعی مانند سند ننگین ۲۰۳۰ را بگیرند  و هیچ یک از مسئولان کشوری از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و... مانع از انجام این اقدام شرم آور توسط دولتمردان نشوند تصریح کرد: بنده معتقدم بلایی که در آندلس سر سپاه اسلام آوردند با انجام این گونه کارها امروزه بر سر انقلاب اسلامی نیز آمده است. فرمان مقام معظم رهبری در این موقعیت خطیر و حساس برای جلوگیری از حوادث و فجایع تلخی مانند آندلس است و ما نیروهای متعهد به انقلاب هرگز اجازه نمی دهیم تا دوباره این واقعه در تاریخ تکرار شود.

فارسیجانی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: فرمان «آتش به اختیار» نکته ای کلیدی و مهم است که با تیزبینی مقام معظم رهبری در بهترین زمان ممکن به نیروهای انقلابی داده شده؛ امروزه دشمن در تمامی ارکان کشور ما نفوذ کرده و این برای ما مسأله ای بسیار خطرناک است. ما باید زمانی که رهبری بحث مهم نفوذ را مطرح می کردند آن را جدی می گرفتیم تا امروزه به این وضعیت دچار نشویم اما متأسفانه نفوذ آنچنان زیاد شده که آرمان های انقلاب اسلامی را دچار تزلزل کرده است. دشمنان کور خوانده اند و ما ان شا الله به یاری خدا به میدان خواهیم آمد و دست تمامی بدخواهان و منافقان و معاندان را از کشور کوتاه می کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.