شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج»:

باید با تمام ابزارهای فرهنگی، آرمان های نظام و انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم/ عرصه فرهنگ به حال خود رها شده است

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۱۴

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون با اشاره به فرمان «آتش به اختیار» گفت: فرمان مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و تمامی نیروهای انقلابی باید هرچه سریعتر وارد میدان شوند و بر اساس فرامین و دغدغه مندی های ایشان فرهنگ و هنر انقلابی و اسلامی را در کشور ترویج و گسترش دهند.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری در طول این سال ها ثابت کرده اند که قطعا اگر در رابطه با مسأله ای فرمانی صادر می کنند با درایت و دوراندیشی ویژه است. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ترجیح دادند نسبت به این مسأله ورود کنند تا شرایط جامعه بیش از این دچار عقبگرد و پسرفت نشود. امروزه دشمنان تمام توش و توان خود را به کار بسته اند تا مردم ما را سست ایمان کنند؛ ما نباید از یاد ببریم که مسیحیان زمانی که در جنگ آندلس از مسلمانان شکست خوردند چون متوجه شدند که در میدان نبرد هرگز نمی توانند حریف مسلمانان بشوند تصمیم گرفتند تا از طریق فرهنگی وارد شوند. مبحث فرهنگ آنقدر مهم است که همه قدرت های دنیا امروزه از طریق انجام کارهای فرهنگی سعی می کنند به اهداف شان دست پیدا کنند.

مهام خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان و دولتمردان کشور ما اغلب درگیر جنگ سیاست شده اند و دنبال قدرت و ثروت هستند و به نوعی پیرو و دنباله روی غربی ها شده اند. همین مسائل باعث شده تا عرصه فرهنگ به طور کل به حال خود رها شود و هیچ دغدغه ای برای ارتقا و رشد فرهنگ اسلامی و انقلابی وجود نداشته باشد. غربی ها هم بیکار ننشسته اند و هجمه شدید فرهنگی را علیه مردم کشور ما شروع کرده اند. در حال حاضر وظیفه نیروهای انقلابی اطاعت از فرمان ولی امر مسلمانان جهان است. ما باید بر اساس دستور و فرمایش مقام معظم رهبری با تمام توان به میدان مبارزه وارد شویم.

این تهیه کننده سپس با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید برای به ثمر نشاندن دغدغه های مقام معظم رهبری قاطعانه و بدون رودروایستی وارد میدان شوند اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در هر حال فصل الخطاب است و ما باید فرمان «آتش به اختیار» را یک فتوای حکومتی از نظر حضرت آقا بدانیم. ما باید از طریق تمام ابزارهای فرهنگی که در اختیار داریم آرمان ها نظام و انقلاب اسلامی را در کشور زنده نگاه داریم و نگذاریم که منافقان، کج اندیشان و معاندان پایه های نظام اسلامی ما را سست کنند. دشمن بیکار ننشته و از هر طریقی می خواهد سبک زندگی ایرانی اسلامی را تغییر داده و فرهنگ شوم و منحط غربی را در کشور رواج دهد و سینمای ما و سایر ابزارهای فرهنگی ما نباید در اختیار اهداف پلید دشمنان باشد.

مهام در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه «آتش به اختیار» یعنی اینکه «سگ بازی» در جامعه ما نباید جایی داشته باشد اظهار داشت: به عنوان نمونه تا ۱۰ سال قبل کمتر شخصی بود که در خانه اش سگ نگهداری می کرد و «سگ باز» بود اما امروزه وضعیت به حدی بغرنج شده و مسئولان کشور به حدی دست روی دست گذاشته اند که بسیاری از خانواده های ایرانی سگ بازی را کاری بسیار شیک و باکلاس می دانند و در خانه های شان سگ نگه می دارند. این نوع اتفاقات است که مایه شرمساری است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.