شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

گزارش هفتگی فیلم های در حال اکران

از کمدی صدرنشین تا ملودرامی که دوم شد/ اعتراضاتی که نتیجه داد!

نهنگ عنبر۲-سلکشن ی رویا

سینماپرس: در این هفته علاوه‌بر کمدی که در صدر جدول فروش است، فیلم «رگ خواب» توانست با جذب مخاطبانش، جایگاه دوم را کسب کند.

مدت‌هاست که سینما اغلب با فیلم‌های کمدی، فروش و استقبال حاصل از آنها گیشه خود را می‌چرخاند و این اتفاق از آغاز سال ۹۶ به صورت پررنگ‌تری در حال وقوع است. از ابتدای امسال بود که اکران فیلم‌هایی چون «خوب، بد، جلف» و «گشت۲»  به سینما رونق داد و این روند با کمدی‌ها همچنان ادامه دارد.

«نهنگ عنبر۲» کمدی صدرنشین این هفته
در هفته گذشته نیز فیلم «نهنگ عنبر۲: سلکشن رؤیا» که از ۲۰ اردیبهشت اکران خود را با ۱۷۶ سالن آغاز کرد، توانست با فروشی حدود ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان، جایگاه نخست فروش این هفته را به خود اختصاص دهد.
این فیلم با فروش کل ۱۵ میلیارد، بعد از گشت۲ و «خوب، بد، جلف» در رده سوم فیلم‌های در حال اکران قرار دارد. در کنار تم طنزی که این سینمایی دارد، حواشی را که پیرامون حذف بخش‌هایی از این کار دست به دست می‌شد می‌توان از دیگر عوامل فروش نهنگ عنبر ۲ به حساب آورد.

ملودرامی که دوم شد
اما بین کمدی‌های صدرنشین، فیلم «رگ خواب» آقای حمید نعمت‌لله با درون‌مایه اجتماعی، پس از یک هفته اکران، با ۷۹ سالن، فروشی نزدیک به ۱میلیارد را در این هفته به خود اختصاص داد. در خلاصه این فیلم نوشته شده است: مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت‌تأثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقمند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد؛ اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد.
فروش کل این سینمایی به بیش از ۱میلیارد رسیده است.

فروش میلیاردی یک کمدی در کمتر از ۲ هفته
پس از این دو فیلم، بازهم یک کمدی آن هم با فضای اجتماعی رتبه سوم فروش این هفته را به خود اختصاص داده است. فیلم «اکسیدان» بعد از اکرانش در ۳۱ خرداد توانست با فروشی نزدیک به ۱ میلیارد، توجه مخاطبان زیادی را در این مدت به خود جلب کند.
این فیلم داستان عاشقانه و البته کمدی را روایت می‌کند که در آن نگار، نامزد اصلان، بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج سفر می‌کند و اصلان به دنبال راهی برای گرفتن ویزای قانونی است تا بتواند نامزدش را برگرداند.

اعتراضاتی که نتیجه داد!
فیلم «زیر سقف دودی» خانم پوران درخشنده نیز، بعد از همه جنجال‌ها و اعتراضاتی که کارگردان این اثر نسبت به زمان اکران، تعداد سالن‌ها و زمان نمایش این کار به شورای نمایش داشت، در این هفته با فروش نزدیک به نیم میلیارد در جایگاه چهارم فروش هفتگی قرار گرفت.
در این فیلم سینمایی مثل دیگر آثار درخشنده تم خانوادگی و زنانه وجود دارد. او این‌بار به موضوع طلاق عاطفی بین زوج‌ها پرداخته شده است. خانم‌ها و آقایان فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت‌دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی‌فرد از بازیگران این کارند.

از فروش فیلم توقیفی تا استقبال از یک داستان دوقطبی
در ادامه، فیلم «برادرم خسرو» به کارگردانی آقای احسان بیگلری، با فروش نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در این هفته، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.
این فیلم با بازی آقای شهاب حسینی داستان یک فرد مبتلا به اختلال دو قطبی را روایت می‌کند که ناچار است برای مدتی در خانه برادرش ناصر (ناصر هاشمی) و همسرش (هنگامه قاضیانی) زندگی کند، اما رفتارهای عجیب و کودکانه خسرو آرامش خانه ناصر را از بین می‌برد و رخدادهایی اتفاق می افتد که کار را شکل می‌دهند.
فیلم «مادر قلب اتمی» نیز که از ابتدای اکرانش به عنوان یک اثر توقیفی آزاد شده، مورد انتقاداتی واقع شده بود، پس از گذشت ۴هفته از اکرانش، سقف ۱ میلیارد را رد کرد و در این هفته نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

کمدی همچنان می‌فروشد
از دیگر فیلم‌هایی که آن هم به جهت اکران ضعیف کار، با اعتراضاتی از سوی عوامل تولید آن روبه‌رو شد، فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی خانم منیر قیدی بود. این فیلم که روایتگر داستان زنان و خانواده‌هایی است که درگیر جنگ شده‌اند، بعد از اکرانش در ۲۰ اردیبشهت ماه، این هفته حدود ۱۵۰ میلیون فروش داشت و در کل توانست نزدیک به ۱ میلیارد فروش داشته باشد.
اما یکی دیگر از کمدی‌های پر فروش و صدرنشین که از جمله اکران‌های نوروز محسوب می‌شود و در جایگاه دوم فروش کل قرار دارد، سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی آقای پیمان قاسمخانی است. این فیلم با فروش کل بیش از ۱۶میلیارد، در این هفته نزدیک به ۸ میلیون تومان فروش داشت.
علاوه‌بر این‌ها، فیلم «مالیخولیا» که از ۲۷ خردادماه اکران شده نیز فروشی نزدیک به ۸ میلیون و در کل، ۱۰ میلیون تومان را تا کنون به خود اختصاص
 داده است.
بعد از این‌ها، فیلم‌هایی چون «آشوب»، «تیک آف» و «دو عروس» به ترتیب جایگاه ۱۰ تا ۱۲ فروش این هفته را دربرگرفته اند.
در ادامه اکران‌ها نیز باید منتظر نمایش فیلم «ساعت۵ عصر» آقای مهران مدیری بعد از نهنگ عنبر۲ ماند.

* صبح نو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.