جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷

گپ سینماپرس با یک بازیگر کودک؛

محمدی: بچه غول در «قهرمانان کوچک» بهترین و سخت ترین نقشم است/ انتقاد خانواده ها از عدم توجه به بازیگران کودک و نوجوان

سامیار محمدی

سینماپرس: همزمان با برگزاری سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان سامیار محمدی یکی از کودکانی که طی سال های اخیر بسیار پرکار بوده و با نقش آفرینی هایش در فیلم های متعدد توانایی خود را به رخ همگان کشیده است گفت: بچه غول در «قهرمانان کوچک» بهترین و در عین حال سخت ترین نقشم است و همچنان دوست دارم با حسین قناعت همکاری داشته باشم.

این بازیگر کودک در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از ۴ سالگی بازی در سینما و تلویزیون را شروع کردم و در حال حاضر ۷ سال و نیمه هستم و خوشحالم که در فیلم های مطرح با کارگردانان خوبی کار کرده ام. «خشم و هیاهو»، «موقعیت خطرناک یک شهروند»، «آس و پاس» و... از جمله فیلم های من در سینما است.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا دوست داری در آینده همچنان به بازیگری ادامه بدهی اظهار داشت: من بازیگری را بسیار دوست دارم و خوشحالم که همه مردم و به خصوص همکلاسی هایم به من بسیار توجه و محبت می کنند. بارها پیش آمده که در مدرسه از من خواسته اند بخشی از نقش هایی را که در فیلم های جدیدم ایفا می کنم برای بچه ها بازی کنم و من این کار را انجام داده ام.

این بازیگر سپس با بیان اینکه سخت ترین نقش من «بچه غول» در فیلم «قهرمانان کوچک» است گفت: من برای این فیلم خیلی زحمت کشیدم. گریم این فیلم خیلی سخت بود. در اول کار مرا به طور کامل کچل کردند و بخشی از موهایم را بافتند و آن ها را رنگ کردند و هر شب که قرار بود موهایم را باز کنند من درد بسیار زیادی را تحمل می کردم اما از آنجا که سینما و نقشم را خیلی دوست داشتم با همه این سختی ها کنار آمدم.

وی افزود: در «قهرمانان کوچک» برای من دندان اضافی گذاشته بودند که حرف زدن و غذا خوردن را برایم سخت می کرد اما کارگردان به من گفت که این ها باعث می شود تا نقش من بهتر شود و من هم برای اینکه نقشم بهتر شود این کار را انجام دادم.

سامیار ادامه داد: من برای بازی در این نقش تمرین زیادی داشتم. همیشه کارگردانان از اینکه من می توانم از پس نقش هایم بربیایم بسیار راضی هستند. سر صحنه فیلم ها اغلب مادرم برایم دیالوگ ها را می خواند و من فورا آن ها را حفظ می کنم و از این بابت هیچ مشکلی برای بازی در فیلم ها ندارم.

این بازیگر شیرین کودک در پاسخ به این سوأل که به کدامیک از فیلم های کارتونی و بازیگران سینمای ایران علاقه دارد گفت: بازیگر مورد علاقه من هومن سیدی است چون هم نقش خودش را به خوبی بازی می کند هم انسان بسیار مهربانی است و مرا دوست دارد. از بین همه کارتون ها هم «عصر یخبندان» را خیلی دوست دارم.

در بخش دیگری از این گفتگو مادر سامیار محمدی به خبرنگار سینماپرس توضیحاتی در رابطه با چگونگی بازیگر شدن فرزندش ارائه کرد و گفت: سال ها قبل به صورت کاملا اتفاقی ما با یک کارگردان تیزرهای تلویزیونی آشنا شدیم و این آشنایی منجر به بازی سامیار در چند تیزر تلویزیونی پرطرفدار شد و پس از آن پیشنهادهای متعدد برای بازی سامیار در سریال ها و فیلم ها زیاد شد و ما هم تمامی تلاش مان را کردیم تا سامیار بتواند در همه فیلم ها حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه حضور سامیار در سینما و تلویزیون جدی تر شد تصمیم گرفتیم که او را به آموزشگاه سینمایی پانیذ ببریم تا در آنجا زیر نظر سرکار خانم رکسانا خلوتی آموزش بازیگری ببیند و خوشبختانه این کلاس ها تأثیر خوبی برای وی در پی داشت. البته سامیار قبل از حضور در این کلاس ها مورد توجه فیلمسازان بود و نقش های خوبی را هم بازی کرده بود.

مادر این بازیگر کودک سپس با انتقاد از مشکلاتی که برای خانواده ها و بازیگران سینمای کودک در کشور وجود دارد اظهار داشت: متأسفانه به بازیگران سینمای کودک در سینمای ایران چندان بهایی داده نمی شود و به این بازیگران توجهی نمی کنند و فیلمسازان توقع دارند تا بازیگران کودک بعضا بدون قرارداد و حتی دستمزد در فیلم های شان نقش آفرینی داشته باشند این در حالی است که اگر این کودکان وجود نداشته باشند اصلا فیلم های سینمای کودک نمی توانند تولید شوند و این رفتار با آن ها بسیار بی انصافی است.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: باید برای بازیگران سینمای کودک شرایط و تسهیلات ویژه ای در سینما فراهم شود تا ما دیگر شاهد مشکلات متعدد این بازیگران و خانواده های شان نباشیم. ساعات کاری بازیگران سینمای کودک نباید همانند بازیگران عادی و بزرگسال سینما شود. شب کاری برای بازیگران سینمای کودک راندمان کاری آن ها را به شدت پایین می آورد و این ها نکاتی است که متأسفانه فیلمسازان سینمای کودک به آن بی توجه هستند و امیدوارم ضمن توجه به این نوع مسائل برای این بازیگران بیمه و... نیز در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.