سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

توضیحات سخنگوی خانه سینما:

بیمه تکمیلی سینماگران تنها برای بیمه شدگان خانه سینماست!

آرم خانه سینما

سینماپرس: عضو هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما درباره نحوه بیمه تکمیلی سینماگران گفت: برابر مصوبه هیات مدیره، یارانه خانه سینما در مورد بیمه تکمیلی سینماگران صرفاً به اعضایی تعلق می‌گیرد که بیمه اولیه آنان از طریق خانه سینما برقرار شده باشد و طبعاً در مورد افراد تحت تکفل آنان نیز به همین ترتیب اقدام خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، علی قائم مقامی تصریح کرد: هیچ یک از اعضای خانه سینما که کارمند و یا بازنشسته مراکز دولتی، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی هستند و از طریق سازمان متبوع خود بیمه اولیه شده‌اند، نمی‌توانند تحت پوشش یارانه بیمه‌ای خانه سینما قرار گیرند و این تسهیلات صرفاً به اعضایی تعلق خواهد گرفت که صرفاً در سینما شاغل هستند و از طریق خانه سینما بیمه اولیه شده‌اند یا بیمه خویش فرما و بیمه سلامت دارند.

وی درباره اعضای پیشکسوت که در حال حاضر به هر دلیلی قادر به فعالیت حرفه‌ای نیستند، اظهار کرد: خانه سینما برای احترام و تکریم پیشکسوتان و ارج نهادن به زحمات آنان که اکنون به هر دلیلی در سینما فعالیت نمی‌کنند تسهیلاتی قائل شده و آنان را مشمول بیمه تکمیلی قرار خواهد داد.

وی همچنین درباره بیمه پدران و مادرانی که توسط فرزندشان که عضو خانه سینماست بیمه شده‌اند و قانوناً تحت تکفل آنان قرار دارند گفت که بدون هیچ مانعی بیمه خواهند شد در غیر اینصورت اگر از بیمه دیگری استفاده میکنند، می‌بایستی به صورت آزاد بیمه شوند که البته این بیمه آزاد به نسبت سایر بیمه‌ها از تسهیلات خاصی برخوردار است.

سخنگوی خانه سینما تاکید کرد: کلیه اعضایی که به دلایل فوق نمی‌توانند از تسهیلات یارانه‌ای بیمه تکمیلی خانه سینما استفاده کنند، می‌توانند به صورت آزاد تحت پوشش بیمه مکمل خانه قرار گیرند که البته این بیمه آزاد هم به نسبت سایر بیمه‌ها از تسهیلات خاصی برخوردار است.

علی قائم مقامی در پایان خاطرنشان کرد: که از نظر هیات مدیره خانه سینما تسهیلات یارانه‌ای بیمه باید در اختیار اعضای ذی حق خانه سینما قرار گیرد و روا نیست به افرادی که از تسهیلات مراکز دولتی و سایر نهادها برخوردار هستند، اختصاص داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.