یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

تهیه کننده فیلم «آوازهای سرزمین من»:

باندی که سینمای ایران را در دست گرفته هیچ توجهی به آثار ارزشی ندارد/ دکان «هنر و تجربه» هم از فیلم های ارزشی حمایت نمی کند

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۱۸

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: باندی که سینمای ایران را در دست گرفته هیچ توجهی به آثار ارزشی ندارد و همه مدیران فعلی سینما باید برکنار شوند تا شاید با حضور مدیرانی متعهد به اسلام و انقلاب بتوانیم حوزه فرهنگ و هنر کشور را به سمت ارزشی شدن پیش ببریم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های شان از مسئولان درخواست حمایت از هنر ارزشی را داشته اند اما متأسفانه طی سال های اخیر مدیرانی در رأس امور فرهنگی و هنری کشور حضور داشته اند که حتی به سخنان و فرمایشات و رهنمودهای رهبری نیز بی توجهی کرده اند و نه تنها گامی برای حمایت از سینماگران ارزشی برنداشته اند که برعکس در کار آن ها خلل و کارشکنی هم ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: سینماگران متعهد و پایبند به نظام و انقلاب اسلامی پیش از فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری هم همواره در صحنه حضور داشته اند اما مدیران فرهنگی مانع از فعالیت و دیده شدن آن ها و آثارشان می شوند؛ به عنوان نمونه بنده چند سال قبل فیلم «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی را تهیه کرده ام که اثری ضد داعشی است اما حتی به صورت محدود هم به این فیلم اجازه پخش و اکران نداده اند و این نشان از بی توجهی آن ها به مسائل ارزشی است.

شریفی سپس با بیان اینکه ما باید متأسف باشیم که در کشور اسلامی مان چنین مدیرانی حضور دارند اظهار داشت: نکته قابل تأمل آنجاست که این اثر سینمایی پیش از این در بسیاری از کشورهای دنیا به نمایش درآمده و مخاطبان آن را تحسین کرده اند؛ حتی پاپ اعظم روسیه این فیلم را دوستی میان مسلمانان و مسیحیان توصیف کرده و آن را اثری دانسته که باید برای نشان دادن وحشی گری های داعشی ها که با حمایت غربی ها روی کار آمده اند در تمام دنیا نمایش داده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آخرین پرواز» تأکید کرد: برخی افراد در سینمای کشور حضور دارند که به غربی ها وابسته اند و دیدگاه و افکار و سلیقه های شان اجازه نمی دهد تا از آثار ارزشی، اسلامی و انقلابی حمایت کنند چرا که منافع شان در خطر می افتد و این وظیفه بزرگان کشور است که دستور به برکناری این افراد بدهند و نیروهای شایسته و متعهد به اصل نظام و انقلاب اسلامی را جایگزین آن ها کنند تا ما دیگر شاهد چنین مشکلاتی در کشورمان نباشیم.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: دکان «هنر و تجربه» هم از فیلم های ارزشی حمایت نمی کند و در عوض آثاری مانند «فروشنده» اصغر فرهادی را به نمایش درمی آورد که هیچ ربطی نه به هنر دارد و نه تجربه!؛ امثال علم الهدی ها در سینما نمی خواهند و نمی گذارند که فیلم های ارزشی دیده شود. ما حتی راضی شده بودیم فیلم مان در این گروه به نمایش درآید اما آن ها با ما مخالفت کردند و این فیلم ارزشی را که بر اساس دغدغه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری تولید شده شایسته حضور در این گروه ندانستند.

وی در همین راستا افزود: جالب آن است که بر اساس تحقیقاتی که بنده کردم مدیران این گروه برای بازبینی فیلم ها پول های کلانی را از وزارت ارشاد دریافت می کنند و برای خود در سینما دکان و مغازه راه انداخته اند و هیچ مردی هم پیدا نمی شود که جلوی فعالیت ناعادلانه آن ها را گرفته و برای همیشه بساط شان را از سینمای کشور برچیند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب سرخ حوا» تصریح کرد: ما نیازمند حضور مدیرانی در سینمای کشور هستیم که نگاه شان ارزشی و ماندگار باشد؛ متأسفانه ما امروزه همواره شاهد آن هستیم که در سینمای کشورمان از آثار مبتذل و سخیف و کم ارزش حمایت می شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: رئیس سازمان سینمایی فعلی مدت ۲ ماه است که به درخواست من برای تماشای فیلم ارزشی «آوازهای سرزمین من» پاسخ نداده و وقت نگذاشته تا یک فیلم ارزشی ۹۰ دقیقه ای را که به طور جد در راستای فرامین رهبری ساخته شده است تماشا کند و همین مسائل است که دل های ما سینه سوختگان نظام و انقلاب را به درد می آورد. من به طور قاطع می گویم ما باید کاری کنیم تا مدیران ارزشی و دغدغه مند جایگزین مدیران فعلی شوند در غیر این صورت هیچ کاری را نمی توانیم به پیش ببریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.