یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

فهیم مطرح کرد:

آنارشیزم فرهنگی موجبی بر صدور فرمان «آتش به اختیار»/ امروزه همه چیز در اختیار سرمایه داران و باندبازان است

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۱۲

نقد فیلم گینس با حضور محمد تقی فهیم

سینماپرس: محمدتقی فهیم منتقد سینما گفت: آنارشیزم فرهنگی فعلی باعث صدور فرمان «آتش به اختیار» از سوی مقام معظم رهبری شده است و همه نیروهای انقلابی و متعهد به نظام باید به میدان بیایند تا بتوانیم حوزه فرهنگ را از هرج و مرج فعلی نجات دهیم.

عضو پیشین شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری از آنجا که همه درها را بسته دیدند به ناچار فرمان «آتش به اختیار» را صادر کردند؛ امروزه فرهنگ و هنر کشور وضعیت بسیار اسفناکی دارد و جالب آنجا است که رهبری طی سال های اخیر به مناسب های مختلف در سخنرانی های شان نسبت به وضعیت موجود در حوزه فرهنگ و هنر گلایه کرده بودند و از مسئولان خواسته بودند تا وضعیت فرهنگی کشور را ساماندهی کنند اما بی توجهی مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد تا ایشان از تمامی نیروهای انقلابی بخواهند که به میدان بیایند و کشور را از وضیعت اسفناک و آشفته فعلی نجات دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری پیش از این فرمان بارها راه حل های مختلفی را به دولتمردان و مسئولان پیشنهاد داده بودند اما تشتت در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها و بی دغدغگی مسئولان دولت مانع از آن شد که هیچ کار شایسته ای برای بهبود اوضاع و شرایط حوزه فرهنگ و هنر صورت بگیرد و همین مسأله باعث صدور فرمان «آتش به اختیار» شد. بنده معتقدم فرمان رهبری در بهترین زمان ممکن صادر شد چرا که طی ماه ها و سال های اخیر تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر شرایط رقت بار حاکم در این حوزه را به خوبی احساس کرده بودند و از ناکارآمدی مدیریت فرهنگی کشور گلایه داشتند و معتقد بودند که تمامی ضرباتی که نظام در حوزه های مختلف متحمل می شود به واسطه ناکارآمدی مدیریت فرهنگی است.

فهیم خاطرنشان کرد: حال دیگر آن دوران به پایان رسیده و بر اساس فرمان مقام معظم رهبری همه سینه سوختگان و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی موظف هستند که وارد میدان عمل شوند و امور کشور را به درستی در دست بگیرند تا دیگر شاهد این همه هرج و مرج و تشتت در کشور نباشیم. اینک زمان آن فرا رسیده تا بساط ابتذال از سینمای کشور برچیده شود ما بتوانیم آثار ارزشی متناسب با اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی تولید کنیم و با عرضه گسترده آن در سطح دنیا چشم جهانیان را به فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی باز کنیم.

این منتقد سینما سپس با بیان اینکه طی سال های اخیر مدیران سینمایی نه تنها به له و نفع ارزش ها کار نکرده اند بلکه همواره بر علیه ارزش ها قیام کرده و آثاری تولید کرده اند که ما را دشمن شاد کرده است تصریح کرد: مدیران سینمای کشور طی سال های اخیر هیچ گاه درصدد پیام رسانی درست به مردم نبوده اند؛ حال فرمان «آتش به اختیار» دست همه را باز گذاشته تا با روحیه ای جهادی و انقلابی به میدان بیایند و جلوی کار این مدیران ناآگاه و ناشایست را بگیرند.

وی در همین راستا متذکر شد: البته ما قطعاً بی قانونی نخواهیم کرد بلکه جلوی قانون گریزان را خواهیم گرفت؛  امروزه همه چیز در اختیار گردن کلفتان و سرمایه داران و باندبازان است و ما به طور جد در مقابل آن ها ایستادگی خواهیم کرد و نمی گذاریم که بیش از این تنها به منافع مادی خود بیندیشند و کشور را چنین در دنیا بی اعتبار کنند.

فهیم در خاتمه این گفتگو افزود: ابزار فرهنگ و هنر مناسب ترین ابزاری است که ما می توانیم در جهت بهره گیری پیشبرد اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی آن را به کار گیریم و قطعاً تمامی هنرمندان و مردم متعهد و متدین کشورمان از این کار حمایت جدی خواهند کرد و دست معاندان و بدخواهان را برای همیشه از سر سینما و فرهنگ و هنر کشور کوتاه می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.