یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

جایگاه عفاف و حجاب در سینمای امروز ایران/۵

مدنی: حجاب برای بازیگران زن امنیت خاطر است/ بانوان ما در تمامی عرصه ها قدر گوهر وجودی خودشان را بدانند

رابعه مدنی در نشست فیلم بوسیدن روی ماه در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: رابعه مدنی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با هفته عفاف و حجاب گفت: امروزه حجاب اسلامی برای بازیگران زن امنیت خاطر است و من بسیار خرسندم که به عنوان یک بازیگر وقتی در پروژه ای حضور پیدا می کنم آن محیط را برای خودم امن می بینم.

بازیگر فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به لطف الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما با دوران رژیم پهلوی تفاوت های آشکاری کرده است؛ اگر در آن دوران هر بازیگری به دلیل محیط فاسد و بی حیا نمی توانست در آثار سینمایی حضور پیدا کند امروزه با آرامش خاطر سر صحنه می رود و کارش را انجام می دهد و اطمینان دارد که هیچ نگاه ناپاکی در پی او نیست.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم حجاب اسلامی حتی اگر به صورت ظاهری هم باشد و افرادی به صورت ظاهری حفظ حجاب نمایند باز هم بسیار خوب و نیکو است. البته بسیار بهتر است که بانوان ما در تمامی حوزه ها و عرصه ها قدر گوهر وجودی خودشان را بدانند و ارزش خودشان را حفظ نمایند.

مدنی سپس با بیان اینکه نباید بگذاریم از زنان در هیچ عرصه ای سوء استفاده شود خاطرنشان کرد: هیچ زنی نباید به واسطه بی حجابی و عدم حفظ حجاب اسلامی این اجازه را به شخص و اشخاصی بدهد که به او به عنوان یک کالا و ابزار نگاه کنند. هر زن باید حرمت خود، خانواده اش و جامعه و حکومتش را حفظ کند و قدر نعمت حجاب و حیا را به خوبی بداند.

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «برف» تأکید کرد: من گاهاً افرادی را مشاهده می کنم که اهل حجاب نیستند و تحمل حجاب برایشان سختی دارد و دوست دارم در اینجا به این افراد به عنوان یک مادر توصیه کنم که به حفظ حجاب اسلامی پایبند باشند و قدر این نعمت الهی را به خوبی بدانند.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو افزود: من خوشحالم در خانواده ای به دنیا آمده و بزرگ شده ام که در آن حفظ حجاب اسلامی اصل اساسی بود و من همیشه به عنوان یک زن، یک همسر و یک مادر حجاب داشته ام و هیچ گاه نه تنها از داشتن حجاب آزرده خاطر نشده ام بلکه داشتن حجاب به من آرامش روحی داده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.