شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

حسن هدایت در گفتگو با سینماپرس:

گروه «هنر و تجربه» نیازمند یک پالایش اساسی است/ زیاده خواهی ها هیچ دردی از سینما درمان نمی کند

سینماگران و گروه «هنر و تجربه»/۳

حسن هدایت کارگردان

سینماپرس: حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون گفت: گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیازمند یک پالایش اساسی است و کارشناسان و اهل فن باید تمامی نکات مثبت و منفی که در عملکرد این گروه سینمایی وجود دارد را بررسی کنند و سپس عیب های آن را برطرف نمایند و سعی کنند شرایط نمایش و عرضه فیلم های تجربه گرا رو به بهبودی برود.

کارگردان فیلم سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه فیلم های تجربه گرا بتوانند مکان مشخصی برای اکران داشته باشند نکته بسیار خوبی است که باید به آن توجه جدی شود. برخی از فیلم های باارزش تجربی در کشور ما تولید می شوند که به دلیل آنکه اکران شان در سینماهای عادی توجیه اقتصادی ندارد هیچ گاه امکان نمایش پیدا نمی کنند و این خوب است که در سالن های خاصی روی پرده بروند تا حداقل مشتاقان و علاقمندان این نوع سینما بتوانند از آن ها بهره گیری نمایند.

وی ادامه داد: اما ما نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری های خاصی هستیم و نباید هیچ گاه مصالح شخصی مان را بر مصالح سینمای تجربی ارجح بدانیم؛ یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید فیلم ها را دسته بندی کنند و آن ها را به بخش های حرفه ای، تجربی، فیلم اولی و... تقسیم نمایند و باید امکان حضور عادلانه و یکسانی را برای همه فیلم های تجربی در این گروه فراهم سازند.

هدایت در پاسخ به این سوأل که به نظر شما چرا مسئولان گروه سینمایی هنر و تجربه فیلم هایی مانند «لانتوری» و «فروشنده» را در این گروه سینمایی اکران کرده اند که هیچ ارتباطی با اهداف این گروه سینمایی ندارد اظهار داشت: من واقعاً دلیل این کار را نمی دانم و مسئولان گروه سینمایی هنر و تجربه هستند که باید دلایل قانع کننده ای برای اینکه چرا این نوع فیلم ها را به جای فیلم های تجربی اکران کرده اند ارائه کنند. آنچه من به آن ایمان دارم این است که ما برای بهبود شرایط سینمای تجربی نیازمند اتحاد و انصاف هستیم و باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات سینمای تجربی از سر راه برداشته شود.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: نامه نگاری ها، پرخاش گری ها و زیاده خواهی ها و امثالهم هیچ دردی را نه تنها از گروه سینمایی هنر و تجربه که از کلیت سینمای کشور درمان نمی کند؛ من بسیار متأسفم که روحیه پرخاش گری در سینمای ما رواج پیدا کرده و اولین کاری که مسئولان سینمای کشور باید انجام دهند این است که این نوع روحیه را از بین ببرند و همه اهالی سینما بتوانند با انتقادات سازنده شان شرایط رو به بهبود و رو به رشدی را برای سینمای کشور فراهم سازند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.