شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳

شایانفر با اشاره به گروه «هنر و تجربه»؛

این دکان و دستک باید از بین برود تا سینمای ایران نفس بکشد/ این نوع فیلم ها ضد مخاطب و ضد سینما هستند

سینماگران و گروه «هنر و تجربه»/۱۲

محسن شایان فر

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما گفت: گروه سینمایی «هنر و تجربه» به کلیت سینمای ایران ضربه زده است و یکی از عمده ترین دلایل اثبات این مدعا آن است که بسیاری از تماشاچیانی که به سینما رفته اند و به طور اتفاقی فیلم های این گروه را تماشا کرده اند به شدت از سینما دلخسته و آزرده خاطر شده اند و ترجیح داده اند تا به مدت ها به سینما نروند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب برهنه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من افرادی را می شناسم که مثلاً برای تماشای فیلم سینمایی «گشت ۲» به یکی از سینماها مراجعه کرده بودند اما به دلیل اتمام بلیت این فیلم از سر ناچاری یکی از فیلم های این گروه سینمایی را خریداری کرده بودند و وقتی به تماشای فیلم نشستند مشمئز شده و سالن را ترک کردند و به سینما و سینماگر و سینمادار بد و بیراه گفته اند؛ ما این گونه مخاطبان اصلی سینمای ایران را از دست می دهیم و ادامه حیات این گروه سینمایی به ضرر یکایک ما است.

وی ادامه داد: مخاطب که سینمای هنر و تجربه و غیر هنر و تجربه نمی شناسند؛ بسیاری از مخاطبان به صورت اتفاقی به سینماها می روند و فیلمی را برای تماشا انتخاب می کنند و زمانی که با این نوع فیلم های کسالت بار، خسته کننده و شبه روشنفکرانه روبرو می شوند ترجیح می دهند تا مدت های بسیار عطای سینما را به لقایش ببخشند!

شایان فر سپس با تأکید بر اینکه جای نمایش این نوع فیلم ها در سالن های محدود سینما نیست اظهار داشت: مسئولان اگر می خواهند به نمایش این به اصطلاح فیلم ها ادامه بدهند باید آن ها را در فرهنگسراها و تعداد کثیری سالن های خالی و بدون کارآمد در سطح شهر اکران کنند. سینما پرنسیب دارد و ما نباید پرنسیب سینما را با نمایش این گونه آثار از بین ببریم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مانی و ندا» تصریح کرد: این دکان و دستک باید به طور کل از بین برود تا سینمای ایران نفس بکشد؛ عده ای از وجود این گروه منافع سرشاری را از آن خود می کنند و به همین علت است که داد حمایت از فیلم های تجربی را سر می دهند و الا خودشان می دانند که با این فیلم ها سینمای ایران تنها به ناکجاآباد می رود و ما هیچ عایدی مثبتی از نمایش این نوع فیلم ها به دست نخواهیم آورد.

این تهیه کننده تأکید کرد: بزرگترین آسیبی که گروه هنر و تجربه به سینمای کشور زده این است که بسیاری جوانان که در این وادی مبادرت به ساخت فیلم کرده اند را آنقدر پر و بال داده که فکر می کنند برای خود کسی شده اند و واقعا کارگردان هستند!؛ این اتفاق در حالی است که هیچ فیلمسازی با ساخت این نوع فیلم ها و یک شبه کارگردان نمی شود!

وی در خاتمه این گفتگو افزود: در همه کشورهای دنیا مرسوم است که این نوع آثار را در «سینماتک» ها آن هم در سانس های بسیار محدود نمایش می دهند و ما در هیچ کشوری شاهد آن نبوده و نیستیم که بودجه ای جداگانه برای این نوع فیلم ها در نظر گرفته شود و سعی مدیران بر این باشد تا این نوع فیلم هایی که رسماً ضد مخاطب و ضد سینما هستند را در سطح کلان شهرها به نمایش بگذارند. امیدوارم این اشتباهات که ناشی از عملکرد سلیقه ای مدیر قبلی سازمان سینمایی است هرچه سریعتر از بین برود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.