یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

اعتراض به اکران فیلم برنده نخل طلا در اسرائیل/ «کن لوچ» زیر نقد شدید رفت

کن لوچ کارگردان صاحب نام انگلیسی در پشت صحنه یکی از فیلم هایش

سینماپرس: فیلم «من دنیل بلیک» در حالی در اسرائیل اکران می‌شود که کارگردان آن از حامیان تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سینماپرس، کن لوچ متهم شده که خود را در دایره تحریم فرهنگی اسرائیل نمی‌بیند و علیرغم انتقاد از دیگر هنرمندان برای حضور فرهنگی در اسرائیل، اجازه داده است که فیلمش در آنجا اکران شود.

کارگردان انگلیسی برنده نخل طلای کن چندی پیش به شدت از گروه موسیقی «ریدیو هد» برای اجرا در تل‌آویو انتقاد و آن‌ها را به نادیده گرفتن فلسطینی‌ها و حمایت از آپارتاید متهم کرده بود. لوچ همواره از رژیم صهیونیستی به عنوان «رژیم آپارتاید» یاد کرده است و از حامیان تحریم فرهنگی آن است.

ربکا اوبراین تهیه‌کننده فیلم‌ها و همکار قدیمی کن لوچ در پاسخ به این انتقادات اکران «من دنیل بلیک» در اسرائیل را ناشی از یک اشتباه می‌داند. او اعلام کرد که کمپانی وایلدبانچ تصادفی و بدون تایید گرفتن از لوچ یا کمپانی فیلمسازی او حق اکران فیلم در اسرائیل را واگذار کرده است.

اوبراین در این باره گفت: «ما از کمپانی وایلدبانچ خواسته بودیم که حق اکران فیلم در اسرائیل را نفروشد. اما در جریان برگزاری جشنواره کن همه چیز سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید روی می‌دهد. در اوج تب و تاب برگزاری جشنواره امتیاز اکران فیلم در اسرائیل واگذار شده است.»  

در میان کمپانی مسئول اکران فیلم در اسرائیل ادعای تهیه‌کننده فیلم‌های لوچ درباره تصادفی بودن واگذاری امتیاز اکران فیلم در اسرائیل را بی‌معنا و احمقانه خوانده است.

کن لوچ پیش از این به دلیل حضور فیلمی با حمایت مالی سفارت رژیم صهیونیستی در جشنواره ادینبورگ از نمایش فیلمش در این جشنواره جلوگیری کرد. او علاوه بر این تلاش کرد که به همین دلیل فیلمش را از جشنواره فیلم سیدنی خارج کند.

وینسیت مارول رییس کمپانی نشر فیلم وایلد بانچ در دفاع از کن لوچ گفت: «ما نماینده اکران جهانی «من دنیل بلیک» هستیم و کن لوچ از ما خواسته بود که فیلم را به اسرائیل نفروشیم. ما این کار را خلاف میل او انجام دادیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.