دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

جابجایی مدیران در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

جدایی «علیرضا قاسم خان» از «طباطبایی نژاد»!

تودیع و معارفه مرکز گسترش

سینماپرس: صبح امروز (دوشنبه 26 تیرماه 96) مراسم تودیع و معارفه معاونین و خزانه‌دار جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تودیع علیرضا قاسم‌خان؛ معاون پژوهشی، مجید مغنیان؛ معاون اداری‌مالی و حقوقی، جمشید مدرس‌سعیدی؛ خزانه‌دار مرکز گسترش، به همراه آیین معارفه عباس اسداللهی به عنوان خزانه‌دار و معاون جدید اداری مالی و حقوقی این مرکز، صبح امروز (دوشنبه 26 تیرماه 96) برگزار شد.

در این مراسم که در سالن «سینماحقیقت» و با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارکنان مرکز گسترش برگزار شد، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در سخنانی گفت: برای من به عنوان دوست نزدیک علیرضا قاسم‌خان و مجید مغنیان روز سختی است که با این دو در سمت‌هایشان خداحافظی کنم، اما این دوستی همواره ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر انسانی در زندگی اقبال‌هایی دارد و من از زمانی که در شبکه اول سیما و در بخش فرهنگ و هنر فعالیت داشتم، خوش‌اقبال بودم که با قاسم‌خان آشنا شدم. سال‌های خوشی را در شبکه یک با هم داشتیم و از آن روز دوستی‌مان هر روز محکم‌تر شد. همان ایام مصادف بود با آشنایی من با دکتر مغنیان که در مدت چهار سال مدیریت در مرکز گسترش ادامه یافت و خاطرات خوشی به یادگار ماند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به تلاش‌های این دو معاون مرکز گسترش تصریح کرد: چگونه می‌توانم قدردان لطف شما باشم. آیت‌الله کشمیری می‌فرمایند یکی از بزرگ‌ترین شکرانه‌ها، شکردوستی خوب است و من خدا را شاکرم به خاطر تمام الطافی که به من داشته است. این دو دوست به واقع امانت‌دار و آگاه بودند.

وی در ادامه، با اشاره به دوستی ده ساله‌ای که با عباس اسداللهی داشته است، گفت: ایشان جزء مدیران باتجربه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد هستند و من از سال‌های دور ایشان را به درستی و شایستگی می‌شناسم؛  دوستی من با آقای اسداللهی در موسسه رسانه‌های تصویری عمیق‌تر شد و خوشحالم که امروز در خدمت ایشان هستیم.

طباطبایی‌نژاد همچنین با تاکید بر خدمات ارزنده جمشید مدرس‌سعیدی اظهار کرد: ایشان مردی صبور، اهل مطالعه و سنبل اخلاق است. به دلیل مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی که همکاری با بازنشستگان در مسوولیت‌های رسمی اداری منع شده است، دیگر ادامه همکاری با آقایان قاسم‌خان و مدرس وجود نداشت. علت جدایی این دوستان از مرکز همین است؛ البته آقای قاسم‌خان به عنوان مشاور مدیرعامل در امور پژوهش، به همکاری با ما ادامه خواهند داد.

در ادامه این مراسم و پس از تشکر جمشید مدرس‌سعیدی از مدیران مرکز گسترش، علیرضا قاسم‌خان با یادآوری مراسم معارفه‌اش که چهار سال قبل در همین سالن انجام شده بود، گفت: در این مدت بسیار از طباطبایی‌نژاد و دیگر دوستان آموختم. اگر در این مدت موفقیتی حاصل شد نتیجه پتانسیلی بود که در نیروهای مرکز وجود داشت و باید آزاد می‌شد تا امکان شکوفایی بیابد.

وی ادامه داد: 19 کتاب در طی سه سال گذشته منتشر شده است و دو جایزه سال جمهوری اسلامی برای این کتاب‌ها دریافت کردیم. 20 شماره فصلنامه تخصصی «سینماحقیقت» و «سینما انیمیشن» منتشر شد و هشت کارگاه به صورت مولتی‌مدیا درآمد. این حاصل لطف طباطبایی‌نژاد و همه دوستان بود تا یک ذره دانش سینمای مستند را جلو ببریم. این گام‌ها در کنار هم معنادار خواهند شد.

دکتر مغنیان سخنران دیگر این مراسم بود. او گفت: در تمام این چهار سال تمام سعی من این بود که در زیرمجموعه آقای طباطبایی‌نژاد و با همفکری آقای رزاق‌کریمی و دوستان برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشم که وضعیت مرکز گسترش بهبود یابد. ترمیم حقوق، تدوین آیین‌نامه‌های جدید، بهبود نمای ساختمان و تغییرات در سالن انتظار همگی حاصل تلاش دوستان و آقای طباطبایی‌نژاد به عنوان لیدر این مجموعه است.

وی ادامه داد: در این مدت چهار دوره جشنواره برگزار کردیم که همه برای آن تلاش کردند و مستندهای خوبی تولید شد که باعث افتخار ما و کشور است. کتاب‌های خوبی هم منتشر شد و همه این امور بدون همراهی دوستانی چون مدرس‌سعیدی رخ نمی‌داد. از این که من را پذیرفتید سپاسگزارم و امیدوارم همکاران مرکز دائم در حال بهبود امور باشند.

مغنیان تاکید کرد: من آموخته‌ام که همواره باید پرسشگر باشیم و بپرسیم چرا؟ به کارمان عشق بورزیم و بدانیم که پست و مقام به تنهایی ارزشمند نیست.

در ادامه این مراسم «عباس اسداللهی» با تشکر از آقایان مهندس حیدریان، حیدری‌خلیلی و طباطبایی‌نژاد که او را به عنوان خزانه‌دار و معاونت اداری‌مالی و حقوقی «مرکز» انتخاب کردند، تصریح کرد: من به حوزه‌ی سینما علاقمند هستم و همواره به دنبال فرصتی برای بازگشت به این عرصه بودم. البته در حوزه‌ی معاونت قرآنی وزارت ارشاد هم فعالیت سینمایی داشتم و تولیداتی در این زمینه داشتیم که برخی از آنها به سرانجام رسیده است. از آقای مغنیان تشکر می‌کنم که زحمت زیادی کشیدند و خوشحالم که به مکان بزرگتری نقل مکان می‌کنند. مرکز گسترش تا به حال موفق عمل کرده و امیدوارم از این پس بهتر هم باشد.

مرتضی رزاق‌کریمی هم با تشکر از مغنیان، قاسم‌خان و مدرس‌سعیدی گفت: امیدوارم آقای طباطبایی‌نژاد همچنان سال‌های سال در «مرکز» حضور داشته باشند تا شاهد ادامه این رشد و موفقیت در مرکز گسترش باشیم. در طول بیست و چند سالی که این مرکز را می‌شناسم، هرگز دوره‌ای با چنین شکوفایی ندیده بودم. خداحافظی از دوستانی که شاید به شکل گذشته در خدمتشان نباشیم حس مثبتی به همراه ندارد، اما آموزه‌هایی از این دوستان فرا گرفته‌ام که برایم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که سال‌ها قبل با عباس اسداللهی در سفر مکه که بی‌ریاترین سفر طول زندگی‌اش بوده آشنا شده، ادامه داد: از حضور ایشان در مرکز خوشحالم. درباره‌ی آقای مدرس هم باید بگویم که ایشان بخشی از هویت مرکز گسترش هستند و سال‌های سال افتخار آشنایی با ایشان را داشتم و از او بسیار آموختم.

این مراسم که اجرای آن برعهده شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز بود، با اهدای لوح سپاس، حکم و هدیه‌ای از سوی سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد به آقایان مدرس‌سعیدی، قاسم‌خان، مغنیان و اسداللهی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.