چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

پیام تسلیت سازمان اوج، حوزه هنری، رضاداد و ...

واکنش مدیران سینمایی کشور به درگذشت «حبیب سینمای ایران»

حبیب الله کاسه ساز

سینماپرس: مدیران فرهنگی کشور به درگذشت مرحوم حبیب اللّه کاسه‌ساز واکنش نشان دادند.

به گزارش سینماپرس، حبیب الله کاسه ساز تهیه‌کننده سینمای ایران صبح امروز (چهارشبه 28 تیرماه)  پس از یک دوره دست و پنجه نرم کردم با بیماری سرطان درگذشت.

مسئولان فرهنگی کشور نسبت به درگذشت مرحوم حبیب الله کاسه‌ساز واکنش نشان دادند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی

«درگذشت حبیب الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده دلسوز سینمای ایران غمی گران است برای سینمای ایران، بدون شک تلاش‌های این فیلمساز فقید در به تصویر کشیدن دوران دفاع مقدس و ایجاد شرایط مناسب برای فیلمسازی کارگردانان سینمای ایران در یادها خواهد ماند.
اینجانب با گرامیداشت یاد حبیب الله کاسه‌ساز، درگذشت این فیلمساز دغدغه‌مند را به خانواده وی و سینمای ایران تسلیت می‌گویم و از خدای متعال علو درجات را برای آن فرهیخته فقید خواستارم.»

سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج

«نمی‌دانم چه حکمی است که در این سال ها و این ماه ها، هر روز خبر پرکشیدن یکی از بچه های قدیم هنر انقلاب به گوش می رسد. روزی امیرحسین فردی، روزی فرج الله سلحشور و حالا تو حاج حبیب الله کاسه ساز!

تو پر کشیدی و ما هم مطیع قسمت حضرت دوستیم ولی شک نکن که یادمان نمی رود «شیخ بهایی»، «در چشم باد»، «مزرعه پدری»، «اخراجی ها» و... و تا ابد به یادت خواهیم بود.

راستی چه خوش موقعی پر کشیدی حاج حبیب روزهای شهادت صادق آل محمد، روزهای بغض بقیع حالا ما هم مثل خانواده ی تو در ایام شهادت امام صادق عزادار توییم و گلوهامان پر از بغض است.

سفرت بخیر رفیق قدیمی.»

محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری

«بی تردید، حبیب سینمای ایران نامی است که در حافظه و تاریخ سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس  ماندگار است. مردی تمام نشدنی برای تمام فصول مبارزه از صحنه های دفاع مقدس تا تصویر، روایت و بازسازی تاریخ آن و تا واپسین لحظات وذرات زندگی در مبارزه با بیماری سرطان.

سینماگری که با درک والا و هوشمندی سرشارش زمینه ساز تولید ده ها اثر ماندگار را در سینما و تلویزیون شد.  آثاری که هر کدام با نگاهی و باری از اندیشه در خدمت فرهنگ و کیان این مرز و بوم بوده اند.

بدرود مرد نام آشنا، کم حرف، نجیب، سربلند و بی ادعای سینمای ایران.»

بنیاد فرهنگی روایت

«انالله و انا الیه راجعون

حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده خوشنام و متعهد که از «مزرعه پدری» رسول ملاقلی‌پور تا «اخراجی‌ها» پرطرفدار سینما، از «پروانه‌ای در مه» تا «شیخ بهایی» و «درچشم باد»، همه، مشحون یاد و یادگاری‌های اوست، در شب شهادت صادق آل محمد (ص)، از میان ما پرکشید و رفت.

زندگی سرشار از دغدغه و انگیزه این تهیه‌کننده متعهد سینمای دفاع مقدس و مدیر کاربلد سینما و آثار گران سنگ وی که در بیش از سی سال از تاریخ سینمای انقلاب، زبان گویای این هنرمند متعهد بوده است، باقیات الصالحاتی هستند که انشاء‌الله در دنیای دیگر دستگیر کاسه‌ساز خواهند بود.
 
بنیاد فرهنگی روایت، درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز که از مدیران اسبق این مجموعه فرهنگی نیز بوده و خدمات ارزنده‌ای را در جایگاه مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و هیئت مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس صورت داده است، را به اهالی سینما که امروز در غم از دست دادن کاسه‌ساز هستند، و به خانواده وی تسلیت گفته و برای ایشان از درگاه خدای متعال صبر مسئلت می‌کند. »

پیام تسلیت علیرضا رضا داد به مناسبت درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز»

متن پیام علیرضا رضاد داد مشاور ارشد سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری به شرح زیر است:

درگذشت فرهیخته گرامی تهیه کننده شایسته و از همراهان و یاران سینمای کشور خصوصا سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به خانواده آن مرحوم و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت می گویم .

همه ما در این غم شریک و اندوهگین از دست دادن اوئیم .

او که در همه سالهای عمر خود در غم و شادی سینما و سینماگران شریک و از هیچ تلاش و کوششی برای اعتلای سینمای کشور و یاری سینماگران فروگذار نکرد.

سینمای کشور آنقدر از او  آثار وخاطرات خوب و به یاد ماندنی دارد که هرگز فراموشش نخواهد کرد .

دلبستگی او به آرمانهای انقلاب و امام و تلاش مستمرش برای ثبت و نشر تاریخ پرافتخار انقلاب و دفاع مقدس از ویژگیهای بارز او بود.

او حتما با امام خود محشور خواهد شد و از آن جهان ابدی دعاگوی همه ما خواهد بود. 

برای آن مرحوم آمرزش و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی از درگاه ایزد متعال مسئلت خواهیم کرد."

پیام تسلیت رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران

هُوالحَبیب ، هُوالٰباقی

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
(هرکه روی زمین است دستخوش مرگ و فناست و خدای باجلال و عظمت باقی می ماند.)


به نام او که نقوش نفوس را بر صحیفه عدم رقم فرمود و آب حیات معرفت را در ظلمات خلقیت بشریت  تعبیه نمود اوکه  وجود هر موجود نتیجه جود اوست !...
دوباره باز صدای جرس کاروان الرحیل به گوش رسید وحبیب خدا و حبیب سینمای ایران خصوصاً سینمای دفاع مقدّس رخت از این دیار فانی بست و سوی دیار باقی شتافت .این پایان را آغازی دوباره خواهد بود، بدون شک از یاد نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد آن روزهای زیادی راکه  زنده یاد "حبیب الله کاسه ساز" باحضور سرشار ازصدق وهمدلی ، از صمیم قلب تمام تلاش و همّت وبهترین روزهای عمرخود را در کار سینما و صنف گذاشت. ما نیز چونان همه ناباورانه محزونیم ...شریک و سهیم در این مصیبت .
درگذشت او برای خانواده بسیار غم‌انگیز و تأسف‌بارخواهد بود وبرای همکاران و یاران او ضایعه ای بس دردناک. امروز دوباره دیدیم طبیعت وسرنوشت بی‌رحمانه می‌تازد ، هرگز فرصت و مهلتی نمی‌دهد.
با قلبی محزون آرزو میکنیم که وسعت صبر خانواده ی این عزیز به اندازه ی دریای غمشان باشد.دعا کنیم تا خداوند بزرگ روح عزیز از دست رفته را قرین رحمت کند و خوب از این میهمان جدید پذیرایی نماید.
آمین

زنده ها را دریابیم و قدر بدانیم  
بااندوه بسیار و عرض تسلیت .

سید ضیاء هاشمی
رئیس هیات مدیره جامعه صنفی
 تهیه کنندگان سینمای ایران

پیام تسلیت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای درگذشت حبیب الله کاسه ساز

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با صدور پیامی درگذشت هنرمند فقید، زنده یاد حبیب الله کاسه ساز را تسلیت گفت.

در پی درگذشت سینماگر معتقد و متعهد، حبیب الله کاسه ساز، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با صدور پیامی این ضایعه غمبار را به جامعه فرهنگی و هنری کشور و نیز خانواده معظم آن مرحوم تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:

«مرحوم حبیب الله کاسه ساز از جمله هنرمندان متعهدی بود که با درک صحیح از شرایط موجود در جامعه ارزشی ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همواره در جهت اعتلای آرمان ها و فرهنگ والای انقلاب مجاهدت کرد و از خود چهره‌ای ماندگار در اذهان همگان بویژه فعالان عرصه دفاع مقدس و فعالان عرصه فرهنگ و هنر برجای گذارد.

وی که دومین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود در عرصه هنر و سینما با تولید و تهیه آثار ارزشی همچون فیلم سینمایی "حماسه مجنون"، "هور در آتش" و بسیاری آثار ارزشمند دیگر، دِین خود را به شهدا و انقلاب اسلامی ادا کرد.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با نهایت تاسف و تاثر درگذشت این سرمایه‌ ارزشمند عرصه فرهنگ و هنرمند گرانقدر سینمای دفاع مقدس را به جامعه فرهنگی و هنری کشور و نیز خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید.

از خداوند منان خواستاریم تا در آستانه شهادت رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق (ع) روح این هنرمند فقید را مشمول رحمت خود گرداند، ان شاالله»

"آخرین مرحله"، "بازگشت از بوداپست"، "ارابه مرگ"، "اخراجی ها"، "مزرعه پدری"، "کارناوال مرگ"، "پروانه ای در مه"، "ریسمان باز"، "پرنده باز کوچک" و ... از جمله فیلم هایی هستند که زنده یاد کاسه ساز تهیه و تولید آن ها را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

مرحوم کاسه ساز چندی پیش به دلیل درمان بیماری سرطان در بیمارستان بستری شد و امروز در سن ۵۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه کننده و بازیگر فیلم‌های سینمای دفاع مقدس را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«نام و یاد حبیب الله کاسه ساز با سینمای دفاع مقدس در سینمای ایران ماندگار است. زنده یاد حبیب‌الله کاسه ساز از هنرمندان متعهدی بود که برای اعتلای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تلاش کرد و با حضور مستمر و فعال خود در عرصه سینمای ایران به ویژه سینمای دفاع مقدس با تولید آثار ارزشمند، دِین خود را نسبت به این سرزمین ادا کرد. وی از پیشکسوتان شکل‌گیری و جریان سازی سینمای دفاع مقدس بود.

مصیبت فقدان این هنرمند متعهد را به عموم جامعه هنری، سینماگران، همسر و فرزندان ایشان و خانواده محترم کاسه‌ساز صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد متعال، رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان معزز خواستارم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.