چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

پیام تسلیت جواد شمقدری در پی درگذشت حبیب الله کاسه ساز

نام «حاج حبیب سینمای ایران» تعبیر مناسبی برای رفتار و منش او بود

شمقدری-کاسه ساز

سینماپرس: جواد شمقدری رئیس اسبق سازمان سینمایی و کارگردان سینما با نگارش متنی درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده پیشکسوت و متعهد سینمای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، جواد شمقدری کارگردان سینما و همچنین رئیس اسبق سازمان سینمایی با نگارش متنی که در اختیار سینماپرس قرار گرفت، درگذشت تهیه کننده سینمای دفاع مقدس را تسلیت گفت.

متن شمقدری به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما اصاب من مصیبه الا باذن الله و من یومن بالله یهد قلبه والله بکل شی علیم. (۱۱-تغابن)

مصیبت از دست دادن عزیزان و همسنگرانی که در عرصه سینمای انقلاب و دفاع مقدس همراه هم بودیم، ضایعه کوچکی نیست اما آنچه بر دلهایمان مرهم می گذارد توصیه الهی است که می فرماید "هیچ مصیبتی نیست مگر اذن الهی در پشت آن است و اگر ایمان الهی باشد خداوند قلبها را هدایت می کند خدایی که بر همه چیز آگاه است. "

تصور می کنم حبیب الله کاسه ساز نیز تمامی ساعاتی را که بر تخت بیمارستان در بیم و امید می گذراند خود به این امر واقف بود. چه حالت تسلیم و رضا را بر چهره پر ازدردش می دیدیم. بعضی او را حاج حبیب سینمای ایران نامیدند که چه تعبیر مناسبی برای رفتار و منش او بود. با حاج حبیب در عرصه های مختلف همکار و همراه بودیم. شاید آغاز آن در انجمن دفاع مقدس و بعدها در دوران معاونت آقای مهندس ضرغامی بود که هردو در تیم مدیریتی آن دوره قرار گرفتیم. این همراهی در فیلم های دفاع مقدس زیادی همچون "آخرین مرحله"، "حماسه مجنون" و... ادامه یافت. حاج حبیب را سرصحنه فیلم های دفاع مقدس بسیار شاد و پرحرارت می دیدی و این ویژگی به همه توان می داد تا سختی کار را نبینند.

یکی دیگر از ویژگیهای وی تلاشش برای انجام پروژه هایی بود که شاید برخی برای ورود به آن تردید می کردند. اما وی بدون واهمه پا در آن مسیر می گذاشت. اگر از پروژه فیلم "ادواردو آنیلی" بگذریم که گفته می شود ممکن است همان تهدیدهایی که آن روزها شد تا از سر ساخت آن دست بردارد، امروز او را از سینمای ایران گرفته است، به پروژه فیلم "اخراجیها"، "او" نیز اشاره داشت. حاج حبیب در دوره مدیریت من بر سینما نیز، یار همراه و فداکاری بود چه زمانی که در آن بحرانها عضو شورای پروانه ساخت شد و چه زمانی که برای اصلاح صنوف سینمای ایران و خانه سینما مردانه و بدون تردید پا در میدان گذاشت.

حاج حبیب را امروز در میان خود نداریم اما میراث سینمایی و تلاشهای ارزشمند وی پیش روی ماست. انشالله که خداوند روح او را غریق رحمت خود نماید و به فرزندان و بازماندگانش صبر و اجر جزیل عطا نماید.

۲۸ تیر ۹۶- جواد شمقدری

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۳:۲۵
    0 0
    درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده پیشکسوت و متعهد سینمای ایران را تسلیت باد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.