شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

وقتی تحصیل و تجربه بی‌اهمیت می‌شود

روایت بازیگر برنده سیمرغ از نقش فروشی در سینما!

مهدی فقیه در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت سینما گفت: جوانی پیش من آمد و می پرسید که چگونه می تواند وارد سینما شود و بازیگری کند، چند وقت بعد او را دیدم که در یکی دو فیلم بازی کرده بود، از او پرسیدم چطور شد که وارد فیلم شدی که با تعجب گفت تهیه کننده از من 45 میلیون تومان پول خواست و من دادم و نقشی را در فیلمش گرفتم!

مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که با حضورش در بسیاری از سریال‌های خاطره‌انگیز تلویزیون در ذهن‌های مردم باقی مانده است این روزها نسبت به چند سال پیش کم کارتر شده است.

فقیه در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با روزنامه جام جم به نکات تاسف‌باری در ارتباط با وضعیت امروز حرفه بازیگری اشاره کرده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: فعلا مدتی است که مشغول انجام کاری نیستم،‌از یک طرف تولیدات در سینما و تلویزیون به دلیل مشکلات مالی بشدت کاهش داشته است و از طرفی آنها که باتجربه هستند و درس خوانده متاسفانه مورد کم مهری و بی اعتنایی قرار می گیرند.

وی در ادامه گفت: شرایط کار کردن در سینما واقعا تاسف برانگیز شده است، جوانی پیش من آمد و می پرسید که چگونه می تواند وارد سینما شود و بازیگری کند، چند وقت بعد او را دیدم که در یکی دو فیلم بازی کرده بود، از او پرسیدم چطور شد که وارد فیلم شدی که با تعجب گفت تهیه کننده از من 45 میلیون تومان پول خواست و من دادم و نقشی را در فیلمش گرفتم. با این شرایط باید در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران را بست در این سینما آنچه اهمیت ندارد تحصیل و تجربه است!

این بازیگر پیشکسوت که در سال 88 برای بازی در فیلم سینمایی «ملک سلیمان» برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود، در ادامه با اشاره به سختی‌های بازیگری و تلاش نسل قدیم این حرفه برای گسترش این هنر در سایر شهرهای کشور و توجه به مسائل غیرمادی در سینما اظهار کرد: به خاطر دارم قبل از انقلاب، آقای علی نصیریان پنج شنبه و جمعه ها می آمد شیراز و علاقه مندان را آموزش می دادند یا آقای عزت الله انتظامی، این مرد بزرگ یک فولکس قرمز داشت و از تهران این راه را می کوبید و می آمد شیراز و با من و دوستان دیگر کار می کرد و ما از او می آموختیم، اکنون شما بلیت هواپیما بگیرید و به یکی از همین چهره های جوان بدهید بگویید برو فلان شهرستان کارگاه برگزار کن! واقعا چه برخوردی می کند؟

وی در ادامه انتقاداتش گفت: راه و مسیری که من و امثال من در سینما پی گرفتیم و سبک و نوع کارمان مشخص است، اغلب در فیلم های دفاع مقدسی و قرآنی حضور داشتیم، هیچ وقت اهل لابی گری و زنگ زدن به این و آن و نقش گرفتن به هر قیمتی نبوده ام، در سینما نان مشکوک نخوردم، اما الان فکر میکنم این نان و این گونه نان خوردن سالم نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.