سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

سینماروها برای کدام فیلم‌ها سر و دست شکستند؟

ساعت ۵ عصر

خبرآنلاین: با اکران اولین ساخته سینمایی مهران مدیری رکورد جدیدی در فروش روزانه و تعداد سانس ثبت شد

در چند سال اخیر با رونق اکران و استقبال بیشتر مخاطبان از فیلم‌های روی پرده، گیشه سینما تکانی اساسی به خود دید و دو سال اخیر نیز فروش بالای فیلم‌ها در نخستین روز نمایش سبب شد تا رکوردهای تازه‌ای در این زمینه در تاریخ سینما به ثبت برسد.

در سه سال اخیر، چندین فیلم که بیشتر آنها فضایی کمدی و مفرح داشتند (البته به غیر از «فروشنده» اصغر فرهادی) فروشی بالای ده میلیارد تومان داشتند و چهار فیلم نیز در همان روز اول اکران، رکوردهای پیشین را جابجا کردند. در این گزارش مروری بر فیلم‌هایی داشتیم که توانستند به رکورد بالای فروش روزانه دست پیدا کنند.

«محمد رسول‌الله» / سال ۹۴/ ۱۷۰ روز اول اکران

سال ۹۴ رکورد جدیدی در سینما ثبت شد و آن تغییر رقم فروش روزانه فیلم‌های سینمایی بود که فیلم «محمد رسول‌الله» توانست بعد از چندین سال آن را جابجا کند. این فیلم مجید مجیدی که از روز چهارشنبه ۴ شهریور ۹۴ اکران شد با فروش ۱۷۰ میلیون تومان، رکورد بیشترین فروش در روز اول اکران را به نام خودش ثبت کرد.

«فروشنده» / شهریور ۹۵/ ۲۶۰ میلیون روز اول اکران

هفتمین ساخته سینمایی اصغر فرهادی که درخشش جهانی داشت و در جشنواره کن جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای اصغر فرهادی به همراه آورد و شهاب حسینی بازیگر مردش هم موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از این جشنواره شد، جزو رکوردشکن‌های سال ۹۵ بود. این فیلم که در اسکار ۲۰۱۷ جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بدست آورد، در روز نخست اکران خود همه رکوردهای تاریخ سینمای ایران را شکست و ۲۶۰ میلیون فروش کرد. این فیلم که از چهارشنبه ۱۰ شهریور ۹۵ اکران شد رکورد فروش روز نخست که پیش از این متعلق به فیلم «محمد رسول الله» بود را جا به جا کرد. فروش فیلم اصغر فرهادی بعد از سه روز در تهران و شهرستان‌ها به یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان رسید. همچنین فروشنده بعد از فیلم‌های «گشت ۲ »، «نهنگ عنبر ۲» و «خوب، بد، جلف» چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است که بالای ۱۶ میلیارد تومان فروش کرد.

«سلام بمبئی» / آذر ۹۵/ ۵۰۰ میلیون فروش در روز اول

رکوردی که فیلم «سلام بمبئی» قربان محمدپور جا به جا کرد، فروش ۵۰۰ میلیونی در روز نخست اکران بود. این فیلم که از پنجشنبه ۱۱ آذر سال گذشته در سینماها اکران شد در همان روز نخست به فروش ۵۰۰ میلیون دست پیدا کرد و رکورد «فروشنده» که پیش از این ۲۶۰ میلیون فروش در روز اول اکران بود را شکست. حضور محمدرضا گلزار به همراه دیا میرزا بازیگر هندی این فیلم باعث شد تا مخاطبان زیادی برای تماشای این فیلم به سینما بروند. «سلام بمبئی» تا پایان اکرانش به رقم بالای ۱۴ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

«ساعت ۵ عصر» تیر ۹۶/ رکوردار فروش و تعداد سانس

با اکران فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری از چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۹۶ رکورد «سلام بمبئی» هم زده شد. اولین ساخته سینمایی مهران مدیری در اولین روز اکرانش ۷۰۰میلیون تومان فروخت. «ساعت ۵ عصر» که از حضور بازیگرانی چون سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، نگین معتضدی و ... بهره برده است علاوه بر جا به جا کردن رکورد فروش روزانه رکورد تعداد سانس و فروش آنلاین را شکست. البته در این میان تبلیغات خود مدیری در فضای مجازی و دعوت او از مردم و تاکیدش بر روی تماشای فیلم در سینماها در استقبال کم نظیر مردم از این فیلم بی‌تاثیر نبوده است. با توجه به روند فروش این فیلم و مدت زمان کمی از شروع اکرانش گذشته می‌توان پیش بینی کرد اولین ساخته مدیری نیز به فروش بالای ده میلیارد دست پیدا کند.

«نهنگ عنبر ۲» و رکورد فروش روزانه در یک پردیس

در میان فیلم‌هایی که موفق به فروش بالا در یک روز شدند، آخرین ساخته سامان مقدم، «نهنگ عنبر ۲» توانست رکورد فروش فیلم در پردیس کورش را بشکند. «نهنگ عنبر ۲» ساخته سامان مقدم با فروش بیش از ۷۰ میلیون تومان، رکورد بیشترین فروش روزانه یک فیلم در پردیس کوروش را شکست. این فیلم از ۲۰ اردیبهشت امسال اکران شد و تا الان رقم فروش به ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.