چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

انتقام‌گیری به سبک حامیان تدبیر و امید

آیا مدیری تقاص انتقادات در «دورهمی» را در «ساعت ۵ عصر» می‌دهد؟

مهران مدیری در اکران خصوصی فیلم سینمایی ساعت ۵ عصر

سینماپرس: مدیری که در چند ماه گذشته به واسطه انتقاداتش از دولت یازدهم بارها توسط رسانه‌های حامی دولت کوبیده شده بود؛ حالا از جانب همین رسانه‌ها به آمارسازی در میزان فروش فیلمش متهم شده است.

ساعت 5 عصر اولین ساخته سینمایی مهران مدیری است که چند روزی می‌شود اکران خود را در سینماها آغاز کرده است. فیلمی که برخلاف همه ساخت‌های پیشین مدیری دارای نوعی طنز تلخ است که بیشتر از آن که بخنداند، مخاطب را به فکر فرو می‌برد.

مدیری و همکارانش از پیش از آغاز اکران این اثر برنامه‌ریزی دقیقی برای یک اکران موفق و دقیق انجام دادند. برنامه‌ریزی که در مرحله اجرا با حمایت پخش کننده اثر یعنی فیلمیران و حضور فعال مهران مدیری در اکران‌های عمومی فیلم به شکلی دقیق پیش رفت تا اولین ساخته مهران مدیری بتواند به سطح فروش قابل قبولی دست پیدا کند. 

هرچند که این فیلم نتوانست رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را بشکند ولی فروش روز اول آن و همچنین میزان فروش اینترنتی این اثر در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شد. رکورد که گویا به مذاق برخی از رسانه‌های حامی دولت خوش نیامده است و تصمیم گرفته‌اند انتقام انتقادات مهران مدیری از «کم کاری» دولت در برنامه دورهمی را از فیلم سینمایی او بگیرند.

مدیری که در چند ماه گذشته به واسطه انتقاداتش از دولت یازدهم بارها توسط رسانه‌های حامی دولت کوبیده شده بود؛ حالا از جانب همین رسانه‌ها به آمارسازی در میزان فروش فیلمش متهم شده است. مطلبی که پیش از این صرفا در ارتباط با یک یا دو فیلم و البته بعد از پشت سرگذاشتن فروش آن‌ها مطرح شده بود و سابقه نداشته که فیلمی با آغاز اکران خود با چنین اتهامی در ارتباط با میزان فروش واقعی اثر روبرو شود. اتهامی که حتی اگر صحت داشته باشد هم طرح شدن آن به صورت هماهنگ در رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت نشان از موضوعی غیر از دغدغه‌های سینمایی دارد و بیشتر شبیه به یک نوع انتقام‌گیری همه جانبه از یکی از سرشناس‌ترین منتقدان دولت است.

* فردا

نظرات

  • حامد ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ - ۱۸:۲۴
    0 0
    فیلم ساختاری تلویزیونی و بسیار ضعیف داشت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.