شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

چه کسی «جیمز باند» را کارگردانی می‌کند؟

جیمزباند

ایسنا: «یان دمانژ» کارگردان فرانسوی که با ساخت فیلم جنایی و اکشن «۷۱» به شهرت رسید، بیشترین شانس را برای کارگردانی قسمت جدید مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» دارد.

یک کارگردان فرانسوی پیشتاز گزینه‌های کارگردانی بیست‌وپنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» نام گرفت.


به گزارش نشریه سینمایی ورایتی، «یان دمانژ» کارگردان فرانسوی که با ساخت فیلم جنایی و اکشن «۷۱» به شهرت رسید، بیشترین شانس را برای کارگردانی قسمت جدید مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» دارد.

«دنیس ویلنوو» و «دیوید مکنزی» که امسال به ترتیب با فیلم‌های «ورود» و «اگر سنگ از آسمان بیارد» به جمع نامزدهایی اسکار بهترین فیلم راه یافتند، در کنار «یان دمانژ» سه گزینه اصلی کارگردانی قسمت جدید «جیمز باند» هستند که قرار است طبق برنامه ریزی در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ اکران شود.

هنوز اطلاعاتی درباره بازیگران، کارگردان و کمپانی پخش این پروژه جدید سینمایی منتشر نشده است. اما چندی پیش «کریستوفر نولان» کارگردان مطرح سینما که اخیرا فیلم جدید و جنگی «دانکرک» را ساخته، در مصاحبه‌ای نسبت به ساخت فیلمی از مجموعه «جیمز باند» ابراز علاقه‌مندی کرده و گفته عمیقا شخصیت «جیمز باند» را دوست دارم و همیشه هیجان دارم ببینم با این شخصیت چه می‌کنند. شاید این اتفاق روزی بی‌افتد، زمانی که این مجموعه نیاز به احیاءشدن و نگاه جدید داشته باشد.

«دنیل کریگ» نبز علی رغم اعلام اولیه مجددا در نقش «جیمز باند» مقابل دوربین خواهد رفت؛ «کریک» که در چهار فیلم شامل «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش»، «سقوط آسمانی» و «شبح» در نقش مامور ۰۰۷ بازی کرده است، پیش از این گفته بود حتی اگر دستش را هم قطع کنند دیگر در این نقش بازی نمی‌کند اما ظاهرا با تغییر تصمیم خود برای پنجمین بار در نقش مامور۰۰۷  مقابل دوربین می‌رود.

فیلم «اسپکتر» یا «شبح» بیست‌وچهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» بود که در سال ۲۰۱۵ توسط «سام مندس» کارگردانی شد و به فروش جهانی بیش از ۸۷۲ میلیون دلار در  سینماها دست یافت.

اما «سقوط آسمانی» به کارگردانی «مندس» و با حضور «کریگ» و «خاویر باردم» در نقش منفی در سال ۲۰۱۲ با فروش یک میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار در سطح جهان به پرفروش‌ترین فیلم در این مجموعه بدل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی بود که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت.

سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در جایگاه دوم پرفروش‌ترین سری فیلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه «هری پاتر» قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.