دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

اکران «سکوت» اسکورسیزی در فرهنگ سرای اندیشه

فیلم سینمایی سکوت

سینماپرس: فیلم سینمایی «سکوت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در فرهنگ سرای اندیشه اکران می‌شود.

به گزارش سینماپرس، زندگی یک فیلم درام تاریخی آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی جی کاکس و مارتین است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم سه شنبه هفته جاری اکران، نقد و بررسی می شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به اندرو گارفیلد ، آدام درایور و لیام نیسون شاره کرد.

داستان فیلم سینمایی «سکوت»  در زمان شورش شیمابارا اتفاق میفتد و درباره چند تن از مسیحیان پنهان است.اسکورسیزی نزدیک به ۲۳ سال بود که سعی داشت بر اساس رمان سکوت فیلمی بسازد اما هر بار به دلایلی مثل عدم وجود بودجه مناسب برنامه عقب افتاد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی پروژه کلید خورد و در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به اکران رسید. بخاطر مشکلات متعددی که پیش آمد نوشتن فیلمنامه اقتباسی نزدیک ۱۰ سال به عقب افتاد و اسکورسیزی با همکار و دوست قدیمی اش جی کاکس که پیش تر با او در پروژه های مختلفی همکاری کرده بود فیلمنامه را نوشتند.

اسکورسیزی این پروژه را چالش برانگیزترین فیلم عمرش می‌داند که به دنبال ساخت آن بوده. اسکورسیزی آنقدر به ساخت این فیلم علاقه‌مند بود که حتی برای این فیلم پول دریافت نکرد. ساخت این فیلم به دلیل مشکلات مالی و حقوقی ۲۳ سال به طول انجامید.

شایان ذکر است در نشست نقد و بررسی این فیلم که با اجرای محمدرضا مقدسیان همراه است، سجاد نوروزی  به بحث و بررسی پیرامون فیلم خواهند پرداخت.

گفتنی است فیلم سینمایی «زندگی» روز سه شنبه 10 مردادماه ساعت۱۸در فرهنگ سرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه اکران و سپس نقد و بررسی می‌شود. حضور برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.