دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

انیمیشن «رهایی از بهشت» همچنان در انتظار پروانه نمایش

رهایی از بهشت

سینماپرس: علی نوریی اسکویی کارگردان گفت: یکی از مشکلات ما این است که فیلم ساخته می‌شود اما باید برای دریافت مجوزها از نظام بروکراسی پیچیده ارشاد تبعیت کرد و این بروکراسی روند کار را خیلی کُند می‌کند.

به گزارش سینماپرس، علی نوری اسکویی کارگردان فیلم «رهایی از بهشت» پس از موفقیت فیلم در جشنواره آکولید کالیفرنیا و کن درباره پخش فیلم در سینماها گفت: با موفقیت‌هایی که فیلم کسب کرده  توانسته نظر پخش‌کنندگان خارجی را به خود جلب کند و اقبال خوبی برای پخش فیلم در سینماها وجود دارد اما متاسفانه همچنان  در انتظار پروانه نمایش فیلم هستیم. 

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما این است که فیلم ساخته می‌شود اما باید برای دریافت مجوزها از نظام بروکراسی  پیچیده  ارشاد تبعیت کرد  و این بروکراسی روند کار را خیلی کند می‌کند همچنین برنامه ریزی برای  اکران فیلم را  دچار مشکل می‌کند.

کارگردان فیلم «رهایی از بهشت» درباره پخش خارجی فیلم گفت: شرکت سونی مدیا روی پخش بین المللی فیلم  کار می‌کند. اما متاسفانه ما پروانه نمایش نداریم .

نوری اسکویی در پاسخ به این سوال که چه زمانی درخواست پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه دادید گفت: ما از بهمن ماه سال گذشته درخواست پروانه نمایش  به وزارت ارشاد ارائه دادیم و همچنان پروانه نداریم این درحالی است که به نظرم حداکثر چند هفته بیشتر زمان نمی‌برد و از هر فردی که پیگیر می‌شوم دیگری را مقصر می‌داند این میان فیلم‌ها قربانی‌ می شوند. با توجه به اتفاقات خوبی که برای فیلم افتاده پخش کننده‌های بین الملل نسبت به فیلم اقبال خوبی نشان دادند اما متاسفانه همچنان در انتظار پروانه نمایش هستیم و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. 

وی با تاثر به  مرگ نابهنگام وحید نصیریان کارگردان انیمیشن اشاره کرد و گفت: ما امروز عزدار از دست دادن وحید نصیریان هستیم. کارگردان فیلم « قلب سیمرغ» که قبل از فیلم من ساخته شد و جایزه گرفت، وحید از میان ما رفت اما فیلم هنوز روی پرده نرفته است. در شرایطی که  تهیه کننده فیلم  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود و مجموعه معاونت سینمایی وقت تهیه فیلم را عهده دار بود نتوانست فیلم را اکران کند. 

بنابراین گزارش،  فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی که چندی پیش جایزه بهترین انیمیشن مضمونی روز انیمیشن جشنواره کن را دریافت کرده بود در  جشنواره اکولید کالیفرنیا که برگزیدگان آن جزو برندگان جوایز اسکار و امی نیز هستند«رهایی از بهشت» در کنار بیش از هزار فیلم ارسالی به جشنواره توانست با بالاترین رای هیات داوران به عنوان بهترین فیلم این دوره از جشنواره معرفی شودو  از توانمندی کارگردان این فیلم در خلق فضایی درهم تنیده از خیال پردازی و واقعیت و همچنین ترکیبی استادانه از گذشته و حال تجلیل کرد.

انیمیشن«رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی با تکنیک ترکیبی است که با خطوطی درهم تنیده از خیال‌پردازی، قصه گویی و واقعیت شکل گرفته است. داستان در شهری جنگ زده می‌گذرد و داستان معلم مدرسه‌ای را روایت می‌کند که اسمش ساره و نویسنده است. او سعی دارد تا دو تن از دانش آموزانش بتوانند پدرانشان را پیدا کنند و در عین حال با تعریف کردن قصه‌هایی این بچه ها را تشویق می‌کند. اما بعد متوجه می شود قهرمان داستان‌هایش واقعی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.