سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

سلامت روان باید اولویت سینما در حوزه سلامت باشد

انتقاد «ژاله صامتی» از استفاده بی دلیل از سیگار در آثار سینمایی

ژاله صامتی در نشست خبری فیلم سینمایی «ایستگاه اتمسفر»

سینماپرس: داور اولین جشنواره فیلم سلامت گفت: سلامت روان از مهم ترین مسائلی است که سینما باید بیش از گذشته به آن بپردازد زیرا نیاز جامعه ما است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، ژاله صامتی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره کیفیت برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم سلامت، گفت: جشنواره فیلم سلامت اتفاق خوبی بود و سینما به آن نیاز داشت. اما این رویداد مثل شروع بسیاری از اتفاقات مهم و مورد نیاز تا زمانی که بتواند کاملا جوابگوی نیاز مردم و سینماگران باشد، تدریجی پیش خواهد رفت.
وی افزود: سال گذشته استقبال خوبی از فیلم‌های حاضر در جشنواره شد تا جایی که برخی از سانس‌های نمایش بسیار شلوغ بود. شاید نقش پررنگ تلویزیون در اطلاع رسانی درباره جشنواره باعث رونق و استقبال بیشتر شود.
بازیگر سریال «نفس» با اشاره به استقبال زیاد از فیلم های جشنواره سلامت گفت: وقتی جشنواره ای با این حجم از استقبال و تماشاگر مواجه می شود، بهتر است جای بزرگ تری برای حضورمخاطبان در نظر گرفت. از سویی می توان بخش‎هایی از برنامه های جشنواره را به طور زنده یا تولیدی از شبکه‌های تلویزیونی پخش کرد تا همه مردم از آن استفاده کنند.
صامتی درباره بازتاب موضوعات سلامت محوردر سینما گفت: متاسفانه یکی از مشکلات فیلم های سینمایی در این بخش این است که شخصیت ها بی دلیل سیگار می‌کشند. البته سیگار را همیشه در دست نقش‌های منفی داستان می‌بینیم و آدم‌های خوب قصه فقط آب یا قهوه می خورند واین ها ضعف سینما در بازنمایی تصویر درست از وضعیت سلامتی و توجه به این موضوع است.
وی با اشاره به اهمیت انتخاب فیلم‌های مناسب و آگاهی‌بخش در دوره جدید جشنواره فیلم سلامت ، افزود: به نظرم فیلم‌هایی که سال گذشته دیدم اگرچه به موضوعات سلامت محور می پرداخت، اما شیوه پرداخت آن‌ها  باید بهتر باشد. فیلم‌های دیگری  در مورد موضوع سلامت ساخته شده است که از نظر موضوع جشنواره قابل تعمق و انتخاب هستند.
این بازیگر در پاسخ به این که تا چه اندازه به حفظ سلامتی اش اهمیت می دهد، پاسخ داد: به سلامتی ام بسیار اهمیت می دهم اما همیشه شرایط برای حفظ آن فراهم نیست. مثلا پیاده روی کردن را بسیار دوست دارم اما در هوای بسیار گرم امکانش نیست یا این که فرصت مداوم و منظمی برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن ندارم. در این وضعیت سعی می کنم از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنم.
وی درباره اولویت های موضوعی در حوزه سلامت که باید در فیلم های سینمایی نمود یابد، عنوان کرد: سلامت روان از مهم ترین مسائلی است که سینما باید بیش از گذشته به آن بپردازد زیرا نیاز جامعه مااست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.